השוק

כנגד כל התחזיות: מדד נאסד"ק שובר שיאים ומוחק את ירידות משבר הקורונה

מדד 500 S&P עלה ב-51% ממרץ, נאסד"ק בשיא של 11,210 נקודות – הבורסה האמריקנית מסמנת שנה של צמיחה למרות משבר הקורונה; האם זה יציל את מקומו של טראמפ בבית הלבן?

מערכת אייס | 
דונלד טראמפ (צילום ויקיפדיה)
2020 לא מפסיקה להפתיע: על אף משבר הקורונה, הבורסה בארה"ב מזנקת ומתקרבת לשיא של כל הזמנים. מדד 500 P&S, מדד המניות המוביל בארה"ב הכולל את 500 המניות בעלות שווי השוק הגדול ביותר הנסחרות בבורסות בארה"ב, ירד במרץ ב-34%, וחמישה חודשים אחר כך ממריא שוב ועולה חזרה בלא פחות מ-51%. סך הכל מתחילת השנה עלה המדד ב-4%, כנגד כל התחזיות הצפויות עבור המיתון העולמי. גם הנאסד"ק, לאחר שהתקרב לשיא בשבוע האחרון, עבר אותו אתמול עם עליה של 0.7 אחוז, והגיע לכדי 11,210.84 נקודות. בכך, מחק את הירידה שחלה במהלך משבר הקורונה כלא הייתה.
הבנק הפדרלי האמריקני אחראי במידה רבה לעלייה המטאורית, לאחר שרכש מהשוק נכסים בכ-3 טריליון דולר במהלך חצי השנה האחרונה. ההשקעה הממשלתית, אשר מאותתת למשקיעים כי המדינה תמשיך לתמוך ולתת גב למסחר בבורסה, גורמת לביקוש לגדול ולשערי המדדים והמניות לעלות.
דונאלד טראמפ, נשיא ארה"ב, זוקף את ההתאוששות לזכותו ורותם אותה עבור קמפיין הבחירות שמתקרב לרגע האמת. לאחר שמדד נאסד"ק הגיע לשיא בשני האחרון, פנה טראמפ לאזרחים ואמר – "זה נהדר לחשבונות הפנסיה שלכם. אך אם ייבחר האדם הלא נכון, מה יקרה לפנסיה? תגידו לה שלום. היא לא תהיה שווה כלום". טראמפ גם התפאר במדיניותו, אשר הצילה את המשק מפני גל פיטורין של מיליון משרות, והודיע כי יפעל לקצץ במיסים ובהפרשות הסוציאליות של מעסיקים ועובדים. על אף התפארותו של טראמפ בהישגים, הדבר לא מתבטא בעלייה בתמיכה בו – הסקרים עדיין צופים הובלה למתחרה הדמוקרטי, ג'ו ביידן, ואיילי ההון מעדיפים לתרום למחנה היריב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה