השוק

שיא חדש בהשקעות: 1.44 מיליארד דולר הושקעו בסטארטאפים ישראליים בינואר

שישה סטארטאפים גייסו בחודש שעבר מעל ל-100 מיליון דולר כל אחד (Mega Round), לעומת 21 מיליון לאורך כל שנת 2020. אפקט המגיפה: הגיוסים המשמעותיים התרכזו בפינטק ובריאות דיגיטלית

ארנולד נטייב | 
מסחר במניות (צילום freepik)
בסטארטאפים ישראליים הושקעו כ-1.44 מיליארד דולר בחודש ינואר 2021. מדובר  שיא כל הזמנים בהשקעות בחודש אחד, כך עולה מנתוני מחלקת המחקר של ארגון  Start-Up Nation Central, המתפרסמים היום (חמישי). שישה סטארטאפים גייסו בחודש שעבר מעל ל-100 מיליון דולרים כל אחד והם מהווים 73% מסך ההון שגויס.
הגיוסים הגדולים של ינואר 2021 לבדו מהווים קרוב ל-30% מהגיוסים הגדולים של השנה שעברה (סך הכל 21 "גיוסי מגה" בכל שנת 2020). הנתונים משקפים את  אמון המשקיעים בתעשיית החדשנות הישראלית, גם בימים של מגיפת הקורונה.  
בינואר 2021 נשברו שני שיאים: גם סך ההשקעות בסטרטאפים ישראליים לחודש אחד, וגם כמות ה-"מגה גיוסים" לחודש אחד. לשם השוואה, בשנת 2020 נרשמו 21 מגה-גיוסים בלבד, שהיוו 33% מההון שגייסו הסטארטאפים באותה שנה. בהשוואה של חודש לחודש, בינואר 2020 נרשמו שלושה מגה-גיוסים, ואילו בשנים 2019 ו-2018 לא נרשמו גיוסים כלל בחודש ינואר. עיקר המשקיעים בסבבים הגדולים הגיעו מארצות הברית.
המגזר הדומיננטי בגיוסים בחודש שעבר היה הפינטק עם שני גיוסי מגה, וסך הכל עם 413 מיליון דולרים שגייסו חברות בתחום,  המהווים 29% מכלל הגיוסים בחודש ינואר.  הנתון מצביע על המשך המגמה של התחזקות סקטור הפינטק הישראלי, שגייס מאז ספטמבר 2020 1.4 מיליארד דולרים, לעומת 340 מיליון דולרים בשמונת החודשים הראשונים של השנה שעברה.
מאיר וולמן, מנהל המחקר ב-SNC: "השיא בגיוס הכספים בחודשים האחרונים מונע משתי סיבות: האחת הינה הבגרות ההולכת וגוברת של האקוסיסטם הטכנולוגי בישראל, כאשר חברות סטארט-אפ גדלות במהירות ומסוגלות לגייס סבבים גדולים ומשמעותיים יותר. הסיבה הנוספת היא השפעת מגיפת הקורונה על סקטורים מסוימים שחוו זינוק גדול בביקוש. חברות שהצליחו להגיב לכך במהירות ולהתאים עצמם למציאות החדשה הפכו אטרקטיביות מאוד עבור המשקיעים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה