השוק

גוגל תשלם לניוז-קורפ עשרות מיליוני דולר כדי לפרסם תוכן של החברה בפלטפורמות שלה

הסכם הרישוי בין ניוז-קורפ לגוגל יהיה בהיקף של כמה עשרות מיליוני דולרים ויהיה תקף למשך 3 שנים; ניוז-קורפ תפיק פודקסטים שיפורסמו בפלטפורמה של גוגל ותעלה סרטוני וידאו ל-youtube
ניצן כהן | 
גוגל, יוטיוב (צילום Pixabay, pexels)
הסכם רישוי ראשון ומשמעותי של גוגל עם יצרנית תוכן. ניוז-קורפ, תאגיד המדיה חתם על הסכם רישוי למשך 3 שנים עם גוגל במסגרתו תשלם גוגל כמה עשרות מיליוני דולרים לחברה (הסכום המדויק לא פורסם).
ניוז-קורפ מחזיקה בכמה מותגי חדשות משמעותיים ובראשם וול סטריט ג'ורנל ועוד שורה של כלי תקשורת באוסטרליה ובריטניה. במסגרת שיתוף הפעולה תוכל גוגל להציג את החדשות של קבוצת ניוז-קורפ במנוע החיפוש שלה כמו גם בפלטפורמות חדשות של החברה. ניו-קורפ התחייבה להפיק פודקאסטים שיעלו בפלטפורמות של גוגל כמו גם סרטוני וידאו שיעלו ב-youtube.
ההסכם של גוגל עם ניו-קורפ למעשה שם קץ למחלוקת של החברה עם הרגולציה האוסטרלית שדורשת מענקיות האינטרנט לשלם תמורת תוכן חדשותי שהן מציגות ברשתות שלהן. גוגל הייתה הראשונה שהרימה את הכפפה והחליטה שלא להתעמת עם הרשויות ועם ארגוני המדיה ולשלם תמורת תוכן.
בשונה מגוגל, פייסבוק החליטה כרגע שלא לשלם תמורת תוכן והיא מסתכנת בכך שהיא תיאלץ להפסיק לפעול באוסטרליה. כאן המקום לציים כי אוסטרליה מהווה מעיין "ניסוי כלים" בנוגע למעורבות ממשלתית בהסכמים עסקיים שבין יצרניות התוכן לענקיות המדיה.
האיחוד האירופי בוחן, אף הוא, אפשרות לחייב את ענקיות האינטרנט לשלם עבור תוכן במדינות האיחוד, ההסכם של גוגל עם ניוז-קורפ, בראש ובראשונה, מטרתו למנוע חקיקה שתהווה מסמר שלא ניתן יהיה לנהל מו"מ לאחריו כשגוגל מותירה לעצמה את האפשרות שבעוד שלוש שנים היא תנהל מו"מ מחדש עם ארגוני המדיה על תשלום עבור רישוי הצגת תוכן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה