השוק

הקורונה חתכה את רווחי כאל בחצי, האם החברה תתמודד עם משבר הקורונה?

כאל הפרישה ב-2020 מתיק האשראי שלה 223 מיליון שקל בשל הרעה במצב הכלכלי של הלקוחות. ברבעון הרביעי הרווח ירד ב-45%. על אף הירידה שחלה בפעילות הכלכלית במשק, מחזור העסקאות בכרטיסי כאל בשנת 2020 לא נפגע 
ניצן כהן |  1
לוי הלוי (צילום רמי זרנגר)
חברת כרטיסי האשראי כאל דיווחה על התוצאות הכספיות של 2020. מנתוני הדוחות עולה את 2020 סיימה כאל עם רווח נקי של 115 מיליון שקל לעומת 201 מיליון שקל בשנת 2019, ירידה של 43%. הרווח הנקי, בנטרול רכיבים חד פעמיים, עמד הרווח השנה על 90 מיליון שקל לעומת 188 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, קיטון של 52%.
ברבעון הרביעי של שנת 2020 הסתכם הרווח נקי בסך של 28 מיליון שקל לעומת 52 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של 45%.
מספר הכרטיסים של כאל עמד בסוף שנת 2020 על כ-3.7 מיליון כרטיסים בהשוואה ל-3.6 מיליון כרטיסים בסוף שנת 2019, גידול של 4.6%.
על אף הירידה שחלה בפעילות הכלכלית במשק, מחזור העסקאות בכרטיסי כאל בשנת 2020 לא נפגע ועמד על 107.9 מיליארד שקל לעומת 107.1 מיליארד שקל בשנת 2019, גידול של 1%. ברבעון הרביעי של שנת 2020 עמד מחזור העסקאות בכרטיסי כאל על 28 מיליארד שקל בדומה לרבעון המקביל אשתקד.
מתחילת שנת 2020 ועד למועד פרסום הדו"ח, העמידה החברה ללקוחותיה אשראי חדש בסך של כ-4.4 מיליארד שקל. בתוך כך, בתקופת הקורונה העמידה החברה ללקוחותיה אשראי חדש בסך של כ-3.6 מיליארד שקל.
תיק האשראי הצרכני קטן ב-5.6% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. עיקר הקיטון נובע מצמצום היקפי הפעילות הכלכלית במשק על רקע המשבר, שגרם לצמצום בביקושים לאשראי צרכני.
ההוצאות להפסדי אשראי בשנת 2020 הסתכמו ב-223 מיליון שקל לעומת 147 מיליון שקל בשנת 2019, גידול של 52%. ברבעון הרביעי של השנה הסתכמו ההוצאות להפסדי אשראי בסך של 33 מיליון שקל לעומת 30 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 13.4%. עיקר הגידול נובע מעלייה בהפרשות קבוצתיות, שהסתכמו ב-2020 ב-108 מיליון שקל לעומת 40 מיליון שקל אשתקד, אשר משקפות את הגידול בהערכת החשיפה לסיכון האשראי בשל המשבר.
המחיקות נטו בשנת 2020 הסתכמו בסך של 115 מיליון שקל לעומת 107 מיליון שקל בשנת 2019, גידול מתון של 7.5% המבטא שמירה על שיעור מחיקות יציב ביחס לאשתקד.
התשואה להון בשנת 2020 עמדה על 6.2% לעומת 11.0% בשנת 2019. בנטרול רכיבים חד פעמיים, התשואה להון עמדה השנה על 4.8% לעומת 10.3% בתקופה המקבילה אשתקד. יחס הלימות ההון של כאל עמד על 14.8%.
עו"ד אסתר דויטש, יו"ר דירקטוריון כאל, אמרה: "השלכות משבר הקורונה ניכרות היטב בתוצאות הכספיות של כאל לשנת 2020, אך על אף הפגיעה בהיקפי הפעילות במשק, כאל שמרה על יציבות בפרמטרים עסקיים מרכזיים עם גידול של 1% במחזור העסקאות ושל 4.6% במצבת הכרטיסים.
"בד בבד עם הטיפול בהשלכות המשבר, כאל המשיכה ביישום התוכנית האסטרטגית וטיפוח מנועי הצמיחה, שיהוו תשתית ליציאה מהמשבר. זו ההזדמנות להודות לעובדי החברה ולהנהלה על הירתמותם יוצאת הדופן למען הבטחת ההמשכיות העסקית של החברה בשנת משבר גלובלי, באופן מקצועי, מסור ואחראי לטובת לקוחותינו".
לוי הלוי, מנכ"ל כאל, אמר: "התוצאות הכספיות של שנת 2020 הינן ביטוי של שנת משבר הקורונה, שאופיינה בירידה משמעותית במחזורי העסקאות ובביקושים לאשראי, לצד עלייה חדה בהפרשות להפסדי אשראי".
"עם פרוץ המשבר, הצענו ללקוחות הפרטיים ולבתי העסק הקלות והטבות על מנת לצלוח תקופה מאתגרת זו, ובעקבות השלכותיו, יישמנו תוכנית פרישה מרצון לעובדי החברה, בתנאים מיטביים, שאת השפעותיה נראה בקרוב".
"לצד ההתמודדות עם משבר הקורונה, כאל המשיכה לקדם שיתופי פעולה משמעותיים, תוך מינוף יכולותיה הטכנולוגיות החדשניות; אלה באו לידי ביטוי בהסכם עם בנק הפועלים להנפקת כרטיס דיגיטאלי 'ביט קארד', בשיתוף הפעולה של מיזם הארנק הדיגיטלי שופרסל - פייבוקס, בהשקת CalPay - שירות תשלום ישירות מהטלפון הנייד, בהסבה של מאות אלפי כרטיסים לכרטיסי Contactless (תשלום עם כרטיס ללא מגע), וכן המשכנו בפיתוח תשתיות ליצירת פתרונות ושירותי תשלום מתקדמים ללקוחות החברה ושותפינו. כאל ערוכה להתמודדות עם אתגרי העתיד, ואנו נמשיך לבסס את מעמדנו כחברה מובילה בתחומי התשלומים והאשראי החוץ בנקאי".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    טמאים מגיע להם (ל"ת)
    ירון 03/2021/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור