השוק

ממש לא משחק: רובין הוד מתקרבת להנפקה

אפליקציית הסחר במניות שעמדה השנה בלב הסערה של מניית "גיימסטופ", מתכוונת לעשות את הצעד הגדול בטווח הזמן הקרוב. השווי המבוקש: 30 מיליארד דולר

רועי בהריר-פרל | 
רובין הוד ולדימיר טנב (צילום pexels Edit AllegedlyHuman wikimedia)
אפליקציית המסחר במניות "רובין הוד", הפופולרית מאוד בקרב משקיעים פרטיים קטנים כגדולים (ביניהם גוגל, סקויה ו-Kleiner Perkins), מתכוונת לצאת בהמשך השנה להנפקה בורסאית. החברה, שממוקמת במנלו פארק שבקליפורניה, כבר הגישה תשקיף חסוי לקראת הנפקה ראשונית בוול סטריט לרשות לניירות ערך - זאת, על פי שווי מבוקש של כ-30 מיליארד דולר. כפי הנראה, מניית רובין הוד תיסחר בבורסת הנאסד"ק, בה היא בחרה על פי הדיווחים, ותקבל ייעוץ שוטף מבנק ההשקעות גולדמן זאקס.
על פי דיווח בבלומברג מוקדם יותר החודש, שוויה האמיתי של רובין הוד הוא 11.7 מיליארד דולר. כלומר, החברה מבקשת שווי גבוה מאוד יחסית לגודלה, תוך שהיא נסמכת על חוסנם הפיננסי של משקיעיה ועל הצפי החיובי של אנליסטים רבים לגידולה המהיר בעתיד הקרוב הודות לכניסתם החזויה של עוד ועוד משקיעים קטנים לתחום דרך השירות שלה, שאחד מיתרונותיו הבולטים והייחודיים הוא היעדר דמי עמלה.
רובין הוד, כזכור, ניצבה השנה במרכז הסיפור של מניית "גיימסטופ", שזינקה בחדות בעקבות גל השקעות של צעירים - מה שגרם לכאב ראש לא קטן לקרנות הגידור (שניסו להוריד את ערך המנייה) ונגמר בשימוע בבית הנבחרים בארצות הברית. בין השאר, עלו טענות על כך שרובין הוד, המבוססת על סחר קריפטו בביטקוין, "דוחפת" את משתמשיה לבצע כמה שיותר פעולות פיננסיות בתוכה, שכן מדובר באינטרס כלכלי מובהק שלה. טענה אחרת נגדה גורסת שהיא מהווה סיכון משמעותי לחלקים נרחבים באוכלוסייה שעלולים להתמכר לה, אבל חסרים את האמצעים הפיננסיים כדי לעמוד בהפסדים שיכולים להיגרם בגלל השימוש בה.
כעת, לאחר שנדרשה על ידי גופי הרגולציה להפסיק את הסחר בכמה מניות, רובין הוד מנסה בכל דרך להסיר מעליה את דימוי ה"משחק" שדבק בה (כי מה לעשות, הסחר במניות גרכה באמת מרגיש כמו משחק) ולהיות חלק מקובל ורציני יותר מהמערכת הפיננסית בארצות הברית. לשם כך, בין השאר, היא יוצאת להנפקה - מה שיאפשר למשתמשיה לרכוש את המניות שלה-עצמה ובראש ובראשונה ישקף את השנה המוצלחת, למרות הכל, שעברה עליה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה