השוק

רמי לוי מציג: הרווח הנקי ברבעון הרביעי הוכפל; המכירות גדלו במיליארד שקל

רמי לוי הוא שם נרדף לרשת סופרים עם מבצעי עומק; לוי היה ערוך עם פעילות אינטרנט לקורונה והצליח להדביק את הביקושים שקיבלו ביטוי, ועוד איזה ביטוי בדוחות הכספיים
ניצן כהן | 
רמי לוי (צילום יחצ)
רמי לוי הוא שם נרדף לקמעונאות מזון עם מבצעי עומק. המוניטין של לוי עמד למבחן השנה כשנראה היה כי הוא לא מדביק את קצב ההזמנות באינטרנט ומאבד לקוחות לשופרסל וטיב טעם שהיו פרושות מצויין באינטרנט. אבל לוי, לאחר גמגומים בתחילת משבר הקורונה הצליח להדביק את הקצב והדוחות הכספיים של 2020 הן לא פחות ממצוינות עבורו.
מדוחות החברה עולה כי ההכנסות ברבעון הרביעי צמחו בכ-13% לכ-1.65 מיליארד שקל, בעיקר הודות לצמיחה חזקה בפדיון חנויות זהות של 10.44% והרווח הנקי הוכפל לכ-63 מיליון שקל. הרווח התפעולי ברבעון הרביעי עלה לכ-90 מיליון שקל, שיעור של כ-5.44%, בהשוואה לכ-3.19% ברבעון המקביל בשנת 2019. המכירות למ"ר ברבעון הרביעי עלו לשיא של 15.93 אלף ש"ח למ"ר
בשנת 2020 צמחו הכנסות החברה בכ-9% לכ-6.47 מיליארד שקל – תוספת של כחצי מיליארד שקל להכנסות לעומת שנה שעברה – הודות לעלייה של 6.3% בפדיון חנויות זהות  ופתיחת 3 סניפים חדשים. ההכנסות אינן כוללות את פדיון החנויות שבזיכיון, פדיון החברה כולל החנויות בזיכיון עומד על 6.8 מיליארד שקל.
בשורה התחתונה זינק הרווח הנקי ב-2020 בכ-59% לכ-176 מיליון שקל בעקבות השיפור בתנאי הסחר, יעילות המרכז הלוגיסטי ועליה במכירות המותג הפרטי.
בשנת 2020 חילקה החברה סך של 115 מיליון שקל כדיווידנד והיא מחלקת 50 מיליון שקל נוספים. 
רמי לוי, מנכ"ל רשת רמי לוי שיווק השקמה: "שנת 2020 היתה שנה בשוק מאתגר עקב משבר הקורנה, בשנת 2020 השתנו במהירות הרגלי הצריכה, הציבור עבר טלטלה בצרכיו ובהעדפותיו,  וכולנו למדנו להמציא את עצמנו מחדש במציאות המאתגרת.
"רשת רמי לוי שיווק השיקמה ביצעה במהירות את ההתאמות הנדרשות לנסיבות המשתנות, והצליחה לספק לכל לקוחותיה את כל מלאי המוצרים האיכותיים שלנו, במחירים הזולים ביותר בישראל, בסניפים ובשירותי האון-ליין והמשלוחים שלנו. הכל בלי לחרוג מה-DNA של החברה – לתת את סל המוצרים הזול בארץ, ללא פגיעה בשירות או באיכות.
בנינו מותג חזק ואנחנו ממשיכים לבסס אותו עם הפנים לעתיד.
"התוכנית שלנו קדימה מתבססת על כמה אבני יסוד ותכלול פתיחת סניפי דיסקאונט נוספים במיקומים חדשים, פתיחת סניפי "רמי לוי בשכונה", כניסה לשוק המוסדי עם השקת פעילת של "רמי לוי לעסקים", עיבוי מערך האון-ליין כך שנמשיך להוביל את המהפכה הקמעונאית בדיגיטל, הרחבת פעילות רשת גוד פארם עם פתיחת עשרות סניפים נוספים במהלך השנים הקרובות, הגדלת מועדון הלקוחות שלנו, השקת ארנק דיגיטלי שיהווה את זרוע הפיננסים של הרשת ועוד.
"נמשיך להשקיע בחדשנות טכנולוגית, לצד המרלוג המשכולל, המרלוגים הרובוטיים והארנק הדיגיטלי, ונעמיק את ההשקעות בתחום כדי לשמר את מעמדנו המוביל ואת הקשר עם הלקוחות שיקבלו חווית קניה דיגטלית מתקדמת גם בחנויות שלנו. הרשת ממשיכה לראות את הצורך של הצרכן בלב בניית האסטרטגיה שלנו ושמחה על האמון שהמשקיעים מביעים בנו לאורך פיתוח החברה. מנועי הצמיחה שלנו יבטיחו את חוסנה של הרשת ואת הצמיחה העתידית בשנים הבאות. בהזדמנות זו, אני מבקש להודות גם לעובדי הרשת הפועלים במסירות רבה, במיוחד בתקופה מאתגרת זו, ולכל בעלי המניות השותפים לדרכנו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה