השוק

שבועיים לאחר שרשות המסים הוציאה שומה למקס - חוקרים פשטו על החברה

לפני כשבועיים הוציא מע"מ שומת מס לחברה שכוללת דרישת תשלום של 6.6 מיליון שקל, הבוקר מדווחת החברה על פשיטה של חוקרי הרשות על המשרדים ותישאול של נושאי משרה
ניצן כהן | 
רשת מקס סטוק (צילום אתר MAX)
חברת הסטוקים הגדולה מקס ממשיכה להסתבך ולאחר שלפני שבועיים הוציאה רשות המס שומה על פי מיטב השפיטה לחברה שכוללת דרישת תשלום של 6.6 מיליון שקל, היא מדווחת היום על פשיטה של הרשות על משרדיה ותישאול של בכירים בחברה.
השומה שהוצאה לחברה נוגעת לשנים 2016 עד 2016 והיא כוללת דרישה לתשלום מע"מ מבעלי מניות בחברה על הפער בין המחיר בו רכשו את מניות מקס למחיר בו מכרו את המניות לברוקר הזר במסגרת הצעת מכר שנכללה בהנפקה. באופן תיאורטי אין לחברה עצמה נגיעה לשומה אלא לבעלי המניות שלה אולם מהדיווח של החברה עולה כי החברה עצמה היא זו שחולקת על השומה, אם כי טרם הוגשה השגה.
מהדיווח של מקס עולה כי אתמול פשטו חוקרי מע"מ חיפה על משרדיה, אספו מסמכים ותישאלו בכירים בה. בשלב הזה לא ברור מה חיפשו חוקרי מע"מ ומה חיפשו אך כאן המקום לציין כי אחת המחלוקות הגדולות בקרב יבואנים מול מע"מ היא על מחירי העברה, כלומר הפער בין המחיר בו רוכשת החברה את המוצרים שהיא מייבאת למחיר בו היא מוכרת לחברה בישראל שמוכרת את המוצר הסופי ללקוח.
לא בטוח שזו סלע המחלוקת בין מע"מ למקס אולם לא מן הנמנע כי חוקרים שמחפשים מסמכים ומתשאלים בכירים ונושאי משרה בה אינם שואלים שאלות על פעולות של בעלי המניות אלא על ליבת הפעילות.
בתגובה להודעת מקס המניה נופלת ביותר מ-4%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה