השוק

טבע הפתיעה עם רווח גבוה מהתחזית, הכניסה 4 מיליארד דולר

טבע עמדה בתחזית ההכנסות של האנליסטים והציגה רווח נקי גבוה מהתחזיות המוקדמות; החברה מאשררת את התחזיות לשנת 2021 כולה. שולץ: "הצלחנו להפחית את החוב לרמה של 23.2 מיליארד דולר"
ניצן כהן | 
קאר שולץ, מנכ (צילום בלומברג, ויקיפדיה)
חברת טבע, בניהולו של קאר שולץ, דיווחה על תוצאות הרבעון הראשון של השנה. החברה השיגה ברבעון הראשון הכנסות של 4 מיליארד דולר ורווח נקי של 63 סנט למניה. ממוצע תחזיות האנליסטים צפה הכנסות של 4.02 מיליארד דולר ורווח נקי של 59 סנט למניה.
תזרים המזומנים ששימש את החברה לפעילות שוטפת הסתכם ברבעון הראשון ב-4.5 מיליון דולר ותזרים המזומנים החופשי של החברה ברבעון החולף עמד על 59 מיליון דולר.
החברה אישררה את התחזיות לשנת 2021 ולהערכתה היא תשיג ב-2021 הכנסות של 16.4 עד 16.8 מיליארד דולר ורווח למניה של 2.5 עד 2.7 דולר למניה. תזרים המזומנים החופשי הצפוי של החברה לשנה כולה צפוי לנוע בטווחים של 2 עד 2.3 מיליארד דולר.
קאר שולץ אמר עם פרסום הדוחות הכספיים כי החברה הצליחה להגדיל את שיעורי הרווח במוצרים שהיא מוכרת והצליחה להפחית את החוב לרמה של 23.2 מיליארד דולר. 
מדוחות החברה עולה כי הירידה בהכנסות נבעה מירידה בהכנסות מתרופות גנריות ותרופות ללא מרשם רופא. באשר לירידה בהכנסות הרבעוניות מהשוק האירופי, אמרה החברה כי ההכנסות ברבעון הראשון של 2020 היו גבוהות בשל הצטיידות גדולה של בתי החולים בתרופות לקראת הסגרים, הצטיידות שלא חזרה על עצמה ברבעון הראשון של 2021.
המכירות לצפון אמריקה שמרו בסך הכל על יציבות כששיעורי הרווח הגולמי של החברה בצפון אמריקה גדלו לרמה של 54% לעומת 51% ברבעון המקביל אשתקד עלייה שנובעת משינוי בתמהיל המוצרים שמכרה החברה באזור הזה. גם כאן אומרת החברה שההכנסות בצפון אמריקה ירדו בשל ירידה בפעילות הרפואית שאינה קשורה לקורונה במהלך הסגרים בארה"ב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה