השוק

דירוג מניות חברות הביטוח לחודש אפריל: איזו הפציצה עם התשואה?

מניות חברות הביטוח התנהלו בחודש אפריל בלי קו אחיד; הכלל היה שחברות שהניבו תשואות גבוהות בחודשים שעברו, לא הניבו תשואות כמעט בכלל ומניות שנותרו מאחור בתחילת השנה, סגרו את הפער באפריל
ניצן כהן | 
חברות ביטוח (צילום פזית עוז, מתוך אתר איילון, פייסבוק/יורם נוה)
מניות חברות הביטוח היו אמורות לצאת לראלי מאז שהוסרו מגבלות התנועה על הציבור הישראלי. עדיין הישראלים לא חזרו לטוס לחו"ל בהמונים אך זה קרוב והסעיף הרווחי של ביטוח הנוסעים לחו"ל אמור לחזור להניב הכנסות ורווחים משמעותיים, זה עוד לא קרה ונראה שזה האוויר הכמעט יחיד שיש למניות חברות הביטוח מתחום הליבה של ביטוח.
רגל משמעותית נוספת ברווחים של חברות הביטוח היא הרווחים משוק ההון. שם למעשה החברות מנהלות שלושה אפיקים: ניהול ההשקעות של פוליסות המשתתפות ברווחים שההכנסות של חברות הביטוח הן נגזרת של כמה רווחים הן מייצרות ללקוחות.
הרגל השנייה היא ההפקדות השוטפות של הלקוחות: שם, כל עוד נתוני המקרו טובים הרי שאנשים ממשיכים להפקיד לחסכונות הפנסיונים שלהם ולאופנה החדשה "קופות הגמל להשקעה".
הרגל השלישית היא השקעות כספי הנוסטרו ושם ככל ששוק ההון מניב תשואות טובות כך גם הרווחים של חברות הביטוח לא רעים מסיגמנט זה.
 
אם ניתן לנתח את האירועים בחברות הביטוח הרי שכל עוד הישראלים לא טסים לחו"ל בהמוניהם הרי שעסקי הליבה, עסקי הביטוח נותרים יציבים כך שהדלתא של הרווחים אמור להגיע משוק ההון ושם החגיגה גדולה.
אז איזו מניה של איזו חברת ביטוח הניבה את התשואות הטובות ביותר בחודש אפריל? מניית איילון שהניבה תשואה של לא פחות מ-23% בחודש אחד הייתה המניה הטובה ביותר, אחריה ופער גדול מניית כלל ביטוח שהניבה תשואה חיובית של 4.9%.
מניית הפניקס הניבה תשואה חיובית של 2.3% ואחריה מניית הראל ביטוח עם תשואה חיובית של 1.8%. מניות מנורה מבטחים ומגדל לא הניבו תשואה כלל ומניית איי.די.איי (ביטוח ישיר) אף הפסידה כסף וירדה ב-1%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה