השוק

וורן באפט חשף: זה מי שיחליף אותי בברקשייר האת'וויי

המיליארדר האמריקאי הציג את יורשו כמנכ"ל ענקית ההשקעות שחזרה למסלול הרווחים לאחר ההתרסקות בקורונה. מי מבין סגני היו"ר מתמודד על הכתר ולמה בנו של וורן באפט לא בבורסת השמות?
מערכת ice | 
וורן באפט (צילום מסך מתוך יוטיוב International Trade Administration)
האורקל מאומהה בן ה-90 עדיין לא פורש, אבל כבר חשף מי מבין עובדיו הקרובים יחליף אותו כראש חברת ההשקעות הענקית שרק לאחרונה הציגה נתונים חזקים בדו"חות הרבעון הראשון.
בקרב בורסת המחליפים הייתה ידועה זהותם של שני מועמדים: גרג אבל ואג'יט ג'יין - שניהם סגנים ליושב ראש. ג'יין הוא האמון על על העסקים של חברות הביטוח בברקשייר, ואבל אחראי על העסקים שלא קשורים לחברות הביטוח. שניהם סגני יו"ר החברה יחד עם צ'ארלי מונגר בן ה-97.
באפט חשף הבוקר (בשני) בשיחה עם CNBC כי אבל הוא הבא בתור אחריו, ולאחר עידן אבל או אם משהו יקרה לו - יהיה זה אג'יט ג'יין: "אבל שניהם בחורים נפלאים", סיכם באפט את הערכתו לשני סגני היו"ר. גם מונגר סימן את אבל כיורש של באפט בשבת האחרונה כחלק מהפגישה השנתית הוירטואלית של ברקשייר. מונגר נשאל אם החברה הפכה להיות מסובכת לניהול כחברה אחת וענה כי "גרג ישמור על התרבות".
חשיבות היורש נעוצה במצבו הבריאותי של באפט כמו גם גילו. גרג אבל בן 59 בלבד, צעיר בעשר שנים מחבירו אג'יט בקרב על הכתר. בעבר היה זה דיוויד סוקול שהיה נחשב למחליפו של באפט, אך הוא התפטר בשנת 2011 לאחר שנחשף כי השקיע בחברה לפני שהמליץ לברקשייר לרכוש אותה תמורת סכום של 9.7 מיליארד דולר, מבלי לחשוף שהשקיע בחברה.
מה עם בנו של וורן באפט עצמו - הווארד? בנו של המיליארדר בן ה-66, חבר במועצת המנהלים של ברקשייר מאז שנת 1993 ובמשך שנים שמו עלה כאפשרות להחליף את אביו בתפקיד היו"ר. אבל כאן, מדובר בתפקיד המנכ"ל, שכן וורן באפט מחזיק בידו הן בתפקיד היו"ר והן בתפקיד המנכ"ל, והווארד שמנהל קרן צדקה ואף היה בעברו חקלאי לא נתפס כמתאים לתפקיד המנכ"ל, שכאמור יעבור ככל הנראה לגרג אבל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה