השוק

כלכלת בחירות? המעסיקים נגד הארכת החל"ת: "מבזבזים כסף כדי לממן מובטלים"

התאחדות התעשיינים תוקפת את משרד האוצר להמשך מודל החל"ת ואף מאשימה באינטרסים פוליטיים "המשך החל״ת מעיד על ניהול כלכלי מזעזע והדרך היחידה להסביר את ההתנהלות הזו היא שזו כלכלת בחירות"
מערכת ice |  2
ישראל כ"ץ (צילום יוטיוב/המכון למדיניות ואסטרטגיה, Pixabay)
במשרד האוצר בונים מתווה להמשך דמי אבטלה גם לאחר ה-30 ביוני, למרות מחאות המגזר העסקי כדי שלא להותיר מובטלים המחפשים עבודה שלא מצאו עדיין שיישארו ללא סיוע מהמדינה, כאשר המסר הוא שלמדינה יש אחריות כלפי המובטלים. לאחר שראשי אגף התקציבים הציגו בפני המעסיקים את התכנית, נמתחה על האוצר ביקורת חריפה.
כזכור, במשרד האוצר, בשיתוף גורמי ממשלה יחד עם ביטוח לאומי ושירות התעסוקה, בונים מתווה להמשכת מודל החל"ת והעברת דמי אבטלה גם לאחר תום התקופה. הזכאים יקבלו בהתאם לקטגוריות גיל ותלות של בני זוג וילדים. כך למשל, עד גיל 25 - קבלת דמי האבטלה תהיה תלויה אם יש לו עד 2 "תלויים" ואז יינתנו דמי האבטלה למשך 25 ימים נוספים עד ה-1 ביולי. במידה וישנם 3 תלויים - קבלת דמי האבטלה תימשך ל-69 יום עד ה-8 בספטמבר.
נשיא התאחדות התעשיינים ויו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד״ר רון תומר, תקף הבוקר (חמישי) את החלטת משרד האוצר להמשיך במתווה החל״ת ומסר כי "באוצר מבזבזים את הכסף של ילדינו כדי לממן מובטלים שאינם רוצים לעבוד. רק מדיניות קשוחה מול החל״תניקים תייצר מחדש ביקושים למקומות עבודה ותחסוך מיליארדים למשק״. 
כמו כן הדגיש נשיא ההתאחדות כי הסיבה המרכזית שעומדת מאחורי המשך החל״ת הוא הבחירות, וכלכלת הבחירות שנלווית אליה.
״המשך החל״ת מעיד על ניהול כלכלי מזעזע והדרך היחידה להסביר את ההתנהלות הזו היא שזו כלכלת בחירות. הרי כשיש 130 אלף משרות פנויות במשק, אין שום הגיון בלהמשיך את מודל החל״ת. החל״ת עולה למדינה יותר ממיליארד שקל בחודש, ואם מתעקשים להוציא את הסכום העצום הזה בגלל כלכלת בחירות, בטוח שאפשר לעשות עם הכסף הזה דברים טובים יותר, כמו להגדיל את קצבאות הזקנה, להוסיף כיתות לימוד בבתי הספר, להגדיל את סל הבריאות ועוד", כתב נשיא התאחדות התעשיינים.
לדבריו, "בכל מקרה צריך לשים סוף לתשלום החל״ת, שכן כל עוד מעסיקים בכל הארץ משוועים לעובדים ואותם עובדים נמצאים מבחירה בחל״ת, אין למשק יכולת אמיתית לחזור לשגרה. על כן אני קורא לאוצר לעצור את המשך תשלומי החל״ת - קודם לצעירים בלי ילדים, ואחר כך באופן הדרגתי לשאר העובדים״ אמר תומר.
יש לציין כי המתווה עוד יצטרך לעבור את אישור הכנסת והממשלה לפני שיועבר באופן סופי. הצגת מתווה מגיעה לאחר שלשכת התעסוקה הודיעה בתחילת השבוע כי מספר דורשי עבודה היה הנמוך ביותר מאז הסגר השני: בכל הרמות – תובעי אבטלה, תובעי הבטחת הכנסה ומספר מצטבר, בחודש אפריל מספר דורשי עבודה היה הנמוך מאז הכניסה לסגר השני.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    כלכלת בחירות
    אור 05/2021/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בכל מקרה כץ וחלק מהפקידים יעופו לכל הרוחות עם הקמתה של ממשלה חדשה
    סגור
  • 1.
    מעניין איפה יש מאה שלושים אלף משרות.. אולי בטורקיה
    אריק 05/2021/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חייבים להתחשב בכל אלו שעוד לא מצאו עבודה ובפרט בגיל 40 ומעלה. כי גם אם יש משרות פנויות, לא יקבלו אותם.
    סגור