השוק

יצחק תשובה מכר את מניות קשת למריוס נכט ומשפחת ורטהיים

תשובה החזיק ב-22% ממניות קשת; מריוס נכט רכש 8% מהחברה והחברה המרכזית רכשה 14% והיא תעלה להחזקה של 74% מקשת
ניצן כהן |  2
יצחק תשובה (צילום פלאש 90)
איש העסקים יצחק תשובה ממשיך לממש נכסים והשלים היום (רביעי) את מכירת החזקותיו בקשת. רוכשי המניות הם איש העסקים מריוס נכט שיחזיק ב-8% ממניות החברה ומשפחת ורטהיים שרכשה 14% ממניות קשת שבבעלות תשובה רכשה באמצעות החברה המרכזית את המניות והיא תעלה להחזקה של 74% מהחברה.
סכום הרכישה לא נמסר אבל על פי ההערכות המכירה תכניס לכיסו של תשובה 50 מיליון שקל.
תשובה נמצא בשנים האחרונות בצומת דרכים משמעותית לאחר שרכש את איתקה. תשובה אמור ללם לבעלי אגרות החוב של קבוצת דלק 2.5 מיליארד שקל עד לסוף השנה והוא נמצא במסע של מימוש נכסים כדי לעמוד בחלקו להזרים הון לקבוצת דלק כדי לא להידלל ולא להידרדר למצב בו תילקח ממנו החברה במסגרת הסדר חוב.
תשובה למעשה מנהל מספר חזיתות למימוש נכסים כשהמרכזיות שבהן היא הרישום למסחר של דלק קידוחים בלונדון מה שאמור להביא לעליית שווי דלק קידוחים בשל תמחור טוב יותר שמקבלות חברות מהסוג הזה בלונדון מאשר בישראל.
כאן המקום לציין כי רשות ניירות ערך מתנגדת לשינוי המבנה של דלק קידוחים משותפות מוגבלת לחברה, זאת בשל העובדה כי הסעיף המשפטי שמאפשר שינוי מבנה כזה אינו כולל שותפות וכדי להכפיף שותפות מוגבלת לסעיף 350 לחוק החברות על שר המשפטים לחתום על צו מתאים. בית המשפט אמור לדון במהלך החודש בטענת רשות ניירות ערך כשאם תתקבל עמדת הרשות הרי שיהיה עיכוב משמעותי במהלך של הצפת הערך בדלק קידוחים.
שני מהלכים נוספים שעושה כעת תשובה הוא גיוס אג"ח של 260 מיליון שקל עם שעבוד של יחידות השתתפות של דלק קידוחים בשווי זהה, מהלך שיקרב אותו ל-2.5 מיליארד שקל שהוא צריך.
מהלך שלישי וקריטי של תשובה הוא ההנפקה של איתקה בלונדון או לחילופין המרה של אגרות חוב של קבוצת דלק למניות איתקה שתלווה בהצעת מכר של קבוצת דלק מה שיעשיר את קופת קבוצת דלק בכמיליארד שקל ותוציא את תשובה מאזור הסכנה של אי עמידה בתנאי אגרות החוב.
כך או אחרת, מימוש הנכסים של תשובה גם אם בסכומים קטנים כמו המימוש של מניות קשת הרי שמשדר לשוק ההון כי תשובה אינו בורח ומנסה להתמודד בכל כוחו ולהעמיד לצורך כך רכוש רב שיש לו גם כהחזקה פרטית כדי לעמוד בהתחייבויות שלו. בין אם המהלך יצליח ובין אם לאו, המהלכים האלה מחזקים את אמון המשקיעים בשוק ההון בתשובה ובמהלכים שלו.
מנכ"ל קשת אבי ניר מסר: "העסקאות במסגרתן משפחת נכט נכנסת לראשונה לקשת והחברה המרכזית מגדילה את אחזקותיה בחברה, הן הבעת אמון משמעותית בקשת ועתידה, כזו שתאפשר לחברה להמשיך ולהתפתח בעולם המאתגר והמרתק בו אנו פועלים. כניסתם של ענבר ומריוס נכט להשקעה בקשת מביאה ניסיון רב מהעולם העסקי והטכנולוגי, שיתרום רבות לחברה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מעניין אם אילנה דיין תעשה תחקיר על דלק עכשיו
    גולן 06/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 1
    חחח
    סגור
  • 1.
    זה להנפקה בדלק...והוא צריך עוד (ל"ת)
    לתת 06/2021/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור