השוק

הראל ויזל מפציץ: הבעלים של אסוס רוכש 8% מטרמינל X לפי שווי מטורף

הבעלים של אסוס ירכוש מניות בהנפקת של טרמינל X לציבור כך שיגיע להחזקה כוללת של 10.1% מזרוע האינטרנט של פוקס
ניצן כהן |  1
הראל ויזל (צילום פוקס עריכה אייס)
שנת 2021 הולכת להיות השנה של הראל ויזל. ויזל הנפיק את ריטיילורס שמחזיקה בזיכויונות למותג נייקי בישראל ובעוד מספר מדינות כולל קנה לפי שווי חברה לפני הכסף של 1.8 מיליארד שקל, כשאחרי הכסף מדובר בשווי מפלצתי של 2.5 מיליארד שקל.
ויזל לא עוצר ומעוניין להנפיק את טרמינל X, זרוע האינטרנט של קבוצת פוקס מה שיציף ערך משמעותי למשקיעים בפוקס. הצפת הערך הזו אינה פוסחת על בכירי עולם האופנה והאינטרנט עד שבהנפקת ריטיילורס ה-Book נסגר כשעה לאחר שנפתח והחתמים נאלצו למשוך את סגירת ההנפקה כדי להמתין למשיקיעים הזרים שהרימו את המחיר עוד יותר.
היום השלים ויזל מכירה של 8% ממניות טרמינל X לבעלים ש לאסוס אחת מקמעונאיות האופנה באינטרנט הגדולות בעולם וזאת לפי שווי מדהים של 250 מיליון דולר שהם כ-812 מיליון שקל וזאת עוד לפני תהליך של פרייסינג שיהיה בהנפקה לציבור. הבעלים של אסוס הודיע עוד שירכוש מניות בהנפקה שמהוות עוד 2.1% מההון של החברה במחיר שיהוו 85% מהמחיר הסופי שיקבע בהנפקה.
אם אנחנו רוצים לנתח לרגע את העסקה של אסוס עם הראל ויזל הרי שמדובר בשתי עובדות שעולות מהעסקה: העובדה הראשונה היא האמונה בויזל שיכול להביא רווחים מהפעילות של טרמינל X ובמקביל, העובדה השנייה היא ההערכה כי ההנפקה תיסגר במחיר גבוה עד כדי שהבעלים של אסוס רוצה להבטיח את מקומות בהנפקה עוד לפני שבוצעה ולכן הוא מוכן להזרים לפורס 21 מיליון דולר במזומן לצורך העניין.
לסיכום העניין זו הולכת להיות השנה הגדולה של הראל ויזל שהפך את פוקס תוך מספר שנים מרשת חנויות אופנת בייסיק תחת המותג פוקס לענקית קמעונאות בינלאומית עם שווי מפלצתי אבל שווי שניתן להצדיק אותו בשונה מהנפקות אחרות שהיו בשנים האחרונות בישראל (ובעולם) - הנפקות חלום של חברות שלא הרוויחו דולר אחד מימיהן ולא ירוויחו דולר אחד עוד הרבה שנים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פשע לא משתלם
    ישראלי אמיתי 06/2021/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חיים אתה איש יקר שהיושר הן בדעות הפוליטיות והן בתוכניות שלך אתה מגלה יושרה ואהדה מתפלל שתמשיך ככה
    סגור