השוק

ההומלס העשיר בעולם: אילון מאסק נפרד מהנכס האחרון שברשותו

הבית האחרון של מנכ"ל טסלה מוצע למכירה, זאת אחרי שלפני שנה הציעה את נכסיו שבקליפורניה למכירה. העניין קורה על רקע דיווחי רשות המיסים האמריקאית בעניינו כי לא שילם מס כחוק
שירה יום טוב |  2
אילון מאסק (צילום אינסטגרם)
הבית האחרון של מנכ"ל טסלה, אילון מאסק מוצע למכירה. מאסק מציע את הנכס למכירה ברקע הדיווחים כי התחמק מתשלום מס הכנסה במשק כמה שנים, לצד מיליארדרים נוספים. מאסק סיפר על העניין בטוויטר אתמול (שני) וכתב, "החלטתי למכור את הבית האחרון שנותר לי. הוא צריך ללכת למשפחה גדולה שתחייה שם. זה מקום מיוחד". הסביר מאסק.
כזכור, לפני שנה הודיע מנכ"ל טסלה והבעלים של חברת החלל האזרחית spaceX על כוונתו למכור את מרבית הרכוש שלו ובתוך כך גם את נכסי הנדל"ן בבעלותו. הודעה זו תתברר לאחר כמה חודשים כצעד ראשון במטרה לממן התיישבות אנושית על כוכב הלכת מאדים. לאחר אותה הכרזה אכן הציע מאסק למכירה את כל נכסיו שבקליפורניה.
 
בשבו שעבר פורסם תחקיר באתר פרופובליקה שהתבסס על מסמכי רשות המסים האמריקאים שבמרכזם מידע אודות אלפי עשירי ארה"ב. בתחקיר דווח כי מאסק, ג'ף בזוס מנכ"ל אמזון והתאווי וורן באפט יו"ר ברקשייר  לא שילמו מס הכנסה כחוק ביחס להונם. התחקיר הצביע על כך שב-2018 מאסק לא שילם מס הכנסה כלל ואילו בשנים שקדמו לזאת, שילם עשרות אלפי דולרים בלבד.
בעקבות פרסום התחקיר, מאסק צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי ישלם מס הכנסה למדינת קליפורניה בה הוא מתגורר למשך הזמן שבו ישהה בה. מאסק דיווח כי הוא מתגורר כעת באיזור עיירת הגבול בוקה צ'יקה שבטקסס, שם הוא משלם שכירות של כ-50 אלף דולר.
מאסק הקים באיזור אתר שיגור בחלק לחברת החלל שלו תוך שהוא מתעמר בבני המקום היחידים שנותרו במקום. תחקיר של הוול סטריט ג'ורנל, חושף כי מאסק שואף להשתלט על העיירה הקטנה בהיותה נטולת שליטה מוניציפלית ולהפוך אותה לעיר בשליטה תאגידית. ב-2012 החלה חברת החלל של מאסק, לרכוש בעיירה שטחים ולאחר שנתיים הקימה במקום את מתקן השיגור שלה שם.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הוא "לא שילם מסים" או שהוא שילם מעט יחסית בגלל תכנון מס
    מה יהיה 06/2021/16
    הגב לתגובה זו
    5 1
    מסמכים מרשויות המס בארה"ב שהודלפו חשפו שלאנשים עשירים מאד יש רואי חשבון טובים מאד. זה אולי מעצבן כמה אמריקאים, אבל ההשפעה היחידה על ישראלי ממוצע זה שהוא נאלץ לקרוא על כך דווחים לא מדוייקים, בלשון המעטה, בתקשורת ליגה ג' שלנו.
    סגור
  • 1.
    שמעתי שהוא כבר קנה בניין מגורים שלם על המאדים (ל"ת)
    תמיר 06/2021/16
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור