השוק

הישראליות בוול סטריט: מה עשו המניות כחול לבן בשבוע שעבר?

רוב המניות הישראליות שמרו השבוע על יציבות אולם עדיין הן נהנות מחודש מצוין; מימושים נרשמו במניות צים ו-ILC
ניצן כהן | 
ישראל בוול סטריט (צילום pixbay edit ice)
שבוע לא טוב עבר בשבוע שעבר על וול סטריט. הדאו ג'ונס איבד כמעט 4% ה-S&P 500 איבד 2% והנאסד"ק בסך הכל שמר על יציבות. בוול סטריט חוששים ממצב בו האינפלציה, בניגוד לקונצנזוס ההערכות של הכלכלנים, תצא משליטה ותחייב את הפדרל ריזרב לצנן את הכלכלה הגדולה בעולם עם העלאת ריבית כבר השנה.
התהליך הזה למעשה פוגע בחברות הכבדות אולם מקל על מניות הפיננסים ומניות הטכנולוגיה. יחד עם זאת, נראה כי מימושי רווחים נרשמו בשבוע החולף.
בגזרת הישראליות בסך הכל נרשמה יציבות עם נטייה לירידות שערים כשמימושים נרשמו במניות צים שנהנת מביקושים גבוהים לשירותי ההובלה הימית כמו גם מעליית המחירים בענף. החשש הוא מששני תהליכים שמושכים באותו הכיוון. התרחיש הראשון הוא שאם הבנקים המרכזיים יפעלו לצמצם את עליית המחירים המבנית בכלכלות הגדולות הרי אנחנו צפויים לראות ירידה בביקושים למוצרים מיובאים ומכאן גם ירידה במחירי ההובלה הימית.
במקביל קיים חשש מפני חזרה לשגרה בעולם שגם היא תפעל לירידת מחירים של מוצרים מיובאים ולכן היא עלולה לפגוע במחירי ההובלה הימית. אלה כמו גם אלה אמורים להשפיע לא טוב על חברות כמו צים שנמצאות בימים האלה בשיא.
מניית ICL (כיל) התממשה בשבוע החולף בכ-7% בעיקר בשל העובדה כי המשקיעים רוצים למממש רווחים. נזכיר כי הזיכיון של כיל לכרות מחצבים בים המלח אמור לפוג בסוף העשור הקרוב ואם תרצה, כיל תצטרך להסדיר את מערכת היחסים שלה עם המדינה, הסדרה שתעלה לה כסף.
WIX התאוששה השבוע ועלתה ב-5%. נזכיר WIX היא אחת החברות שנהנו ממשבר הקורונה בשל העובדה כי חברות רבות נזקקו לפלטפורמות אינטרנט כדי לשמור על העסקים שלהן ו-WIX הייתה שם עם מוצר טוב שזכה לביקושים לא מבוטלים שצפויים להמשיך להניב לחברה הכנסות לא מעטות.
בעולם הסייבר שמרו המניות הישראליות המרכזיות בתחום על יציבות כשלהוציא צ'ק פוינט שירדה השבוע ב-2% שמרו סייברארק ופאלו אלטו על יציבות כשבחודש האחרון עלתה סייברארק בכ-9% בעוד פאלו אלטו עלתה בכ-5%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה