השוק

אבי גבאי בריאיון: "מחברה שכיכבה ברשימות התלונות הפכנו לחברה שמככבת בשירות איכותי"

מנכ"ל סלקום מסכם שנה וחצי לאחר תקופה בה חברת הסלולר עלתה לכותרות. על אירוע הדו-קיום בשומר החומות: "הכוונה הייתה טובה אך טעינו בעיתוי", תוקף את אקספון: "התנהלות שערורייתית", והאם יחזור לפוליטיקה? | ריאיון עם מנכ"ל החודש של ice
יהודה לוינגר |  5
אבי גבאי (צילום כפיר סיון)
אבי גבאי מסכם שנה וחצי כמנכ"ל סלקום, בתקופה בה עוברת קבוצת התקשורת תהפוכות: מהכניסה לשוק החשמל ורכישת גולן טלקום ועד פרשיות שהעלו אותה לכותרות כמו השביתה במבצע "שומר החומות" והמאבק מול אקספון בבתי המשפט. 
מנכ"ל סלקום מייצב את הספינה אל מול אתגרים רבים, ביניהם גם איומים למצעד ניתוקים בעקבות אותה שביתה, ולמרות הכול - סלקום נשארת יציבה וממשיכה הלאה לקראת החברה השנייה בגודלה בשוק התקשורת. לאחר תקופה סוערת, אבי גבאי מסתכל קדימה והוא מנכ"ל חודש יוני של אתר ice.
לאחר שנה וחצי, לאן סלקום שואפת ומה החזון שלך? האם לדעתך הצעדת את סלקום למקום גבוה יותר?
"אנחנו ממוקדים בלשרת את כלל בעלי העניין בחברה: לקוחות, עובדים, בעלי מניות ומחזיקי החוב. בשנה האחרונה התקדמנו להיות החברה השנייה בגודלה בשוק התקשורת ובסדרה של פעולות פנימיות ממוקדות הפכנו את החברה מחברה שכיכבה ברשימות התלונות לחברה שמככבת במרבית הפרמטרים של שירות איכותי ובאופן חד משמעי אנחנו היום החברה גם החברה הכי הוגנת בשוק התקשורת".
"בשנה האחרונה ביצענו מספר מהלכים אסטרטגים משמעותיים. הבולטים שבהם הוא רכישת גולן טלקום, הכנסת הוט כשותפה במיזם IBC, קפיצה עצומה בפעילות הקמעונאית שלנו שמובילה היום על כל שאר החברות בענף והכניסה לשוק החשמל. באופן טבעי אנחנו פועלים בעוד כמה כיוונים שנפרסם בבוא העת".
מהם היחסים שלך עם וועד העובדים? גיבית את ההחלטה שהייתה במבצע שומר החומות לשביתת מחאה? בסופו של דבר התנצלת.
"קשה להפריז בחשיבות של עובדים ותרבות ארגונית בחברות תקשורת. העובדים הם אלה שמביאים את התוצאות. אנחנו עובדים ביחד עם נציגות העובדים שמובלת על ידי מיה יניב, משתפים, מדברים ומתקדמים כל הזמן כדי שהחברה תהיה חזקה גם לטובת העובדים".
"לגבי אירוע הדו קיום, הכוונה הייתה טובה, אך טעינו בעיתוי ובאופן שבו נוסחו הדברים. לקחנו אחריות,  והמשכנו קדימה. האירוע מאחורינו".
כיצד התמודדת עם המשבר של מצעד ניתוקים שהיו בעקבות אותה פרשייה?
"זו בהחלט לא חוויה נעימה אבל גם בעיתוי כזה תפקידי להסתכל קדימה על היום שאחרי ולכן בימים של שיא החרם אמרתי לעובדים שהלקוחות יבחנו אותנו ברמת השירות שניתן להם וברמת המחוייבות כלפיהם ורק כך נעבור את הארוע. לשמחתי זה בדיוק מה שקרה".
עוד לגבי וועד העובדים: היה שיתוף פעולה בין ההנהלה והעובדים על רקע מכירת דסק"ש. הטלטלה הייתה אמיתית? 
"הנהלת סלקום לא הייתה ולא אמורה להיות מעורבת בהליכי העברת הבעלות. דסק"ש נותרה בעלת השליטה ואנחנו ממשיכים לפעול עבור כלל בעלי המניות שלנו".
סלקום נכנסת חזק לאספקת חשמל בעקבות הרפורמה. זה היה מהפך טבעי שעובר על עולם התקשורת, או שאתה עצמך דחפת לכך?
"סלקום היא חברה של 4 מיליארד ש"ח בשנה. בכדי להיכנס לתחום חדש הוא צריך להיות מאד גדול אחרת נוצרת בעיית מיקוד.  תחום החשמל בעיצומה של מהפכה משמעותית, בטכנולוגיות, בצרכים של הלקוחות וברגולציה ומבחינתנו זו הזדמנות עסקית להיכנס לשוק ענק ולהשתמש ביכולות שלנו,  ביחד עם אלו של משק אנרגיה כדיי לייצר ללקוחות ערך משמעותי באמצעות פתרונות חדשניים, התייעלות אנרגטית וחסכון בהוצאות".
אתם עומדים יציב מול התביעות המשפטיות של אקספון, ולא מוותרים. מה בעצם בעיניך הצד של סלקום בסכסוך והאם תעמדו איתן גם אל מול מכירת אקספון?
"כל ההתנהלות של אקספון בשנה האחרונה היא שערורייה אחת גדולה. הם פשוט החליטו לא לשלם ולא לעמוד בהסכם שהם חתומים עליו. כל השאר זה מניפולציות וניסיונות להתחמק מההסכם. סלקום השקיעה הרבה מאד מיליארדים ברשת שלה ונשקיע עוד כל עוד יהיה מודל כלכלי ולא עולם של כאוס רגולטורי".
בסופו של דבר הכהונה שלך כמנכ"ל עוברת עם המון כותרות (דסק"ש, שומר החומות, חשמל, אקספון וכדומה) - לטובה או לרעה סלקום נמצאת בכותרות - וזאת אל מול דמותך האישית שנתפסת כאחת שמעדיפה עבודה שקטה מבפנים אל מול כותרות. היית מעדיף שהמצב יהיה אחרת?
"נכנסתי לתפקיד לפני כשנה וחצי, האתגרים שהתמודדנו איתם כחברה היו רבים ומגוונים. עשינו מהלכים גדולים שבאופן טבעי מקבלים תשומת לב תקשורתית. באופן אישי, העדפתי שלא להתראיין עד לאחרונה משום שבתפישתי צריך ליצור תוצאות לפני שמתראיינים".
שאלה אישית ואחרונה בקטנה: האם נראה אותך בעתיד שוקל לחזור לפוליטיקה?
"עבורי להביא את סלקום למצב שהיא החברה הכי הוגנת בשוק וברמת שירות מובילה זו גם עשייה שהציבור הרחב נהנה ממנה".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    האמת
    חרקי 07/2021/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גולן טלקום הצילה את סלקום מקריסה ונוספו עוד מיליון לקוחות לסלקום והפעם בתור שבויים של סלקום מי יתן וסלקום תיעלם מהעולם ויתנו לנו מנוחה מפלאםון ומפרטנר ומכל הזבלים גולן היא מס 1 בארץ יש לה מיליון לקוחות נאמנים
    סגור
  • 4.
    סלקום צמודה לסינמה סיטי
    ניר 07/2021/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שמישהו יקפוץ לשם להביא לאבי אחד פופקורן גדול
    סגור
  • 3.
    ראש הממשלה שלי (ל"ת)
    אסתר 07/2021/09
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 2.
    ל-אבישי
    אבג 07/2021/09
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הני האליטה... האיש כוחני, יהיר ודוחה.
    סגור
  • 1.
    אבי, תסדר את הפאה, זזה לך (ל"ת)
    כבל 07/2021/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור