השוק

מיזוג בהפתעה: לאומי ארה"ב במיזוג ענק עם וואלי בנק

לאומי ארה"ב מקבל שווי של 1.2 מיליארד דולר; בנק לאומי ירשום רווח הון של 650 עד 750 מיליון שקל; 90% מהתמורה תשולם באמצעות מניות הבנק הממוזג והיתרה תשולם במזומן
ניצן כהן | 
חנן פרידמן, מנכ"ל בנק לאומי (צילום Magma Images, אורן דאי, pixabay)
בנק לאומי ממזג את לאומי ארה"ב עם וואלי נשיונל בנק לפי שווי של 1.2 מיליארד דולר, שווי שמהווה 140% מעל ההון העצמי של הבנק. בנק לאומי ירשום רווח הון לאחר מס שינוע בטווח של 650 עד 750 מיליון שקל.
בלאומי אומרים היום כי מדובר במהלך אסטרטגי שיאפשר לבנק להרחיב משמעותית את הפעילות בארה"ב ולשדרג את הצעת הערך המסחרית ללקוחותיו שם. הבנק הממוזג יהיה הבנק ה-29 בגודלו מבין הבנקים הנסחרים בבורסה בארה"ב. לאומי יהיה בעל המניות הגדול ביותר בבנק הממוזג ויחזיק בלמעלה מ-14% מהבנק.
מנכ"ל לאומי, חנן פרידמן: "מדובר במהלך אסטרטגי שנועד להרחיב בצורה מושכלת את הפעילות העסקית בארה"ב. המיזוג יעניק ללאומי נוכחות משמעותית וחסרת תקדים לבנק ישראלי בשוק האמריקני. זו בשורה של ממש עבור הלקוחות שלנו - העסקיים ומתעשיית ההיי-טק, שייהנו כעת מיכולות של בנק אמריקני גדול עם מחויבות ללקוחות הישראלים"
כ-90% מהתמורה בגין העסקה תשולם במניות של הבנק הממוזג והיתרה במזומן. לאומי ימנה שני דירקטורים ומשקיף לדירקטוריון הבנק הממוזג. מנכ"ל Bank Leumi USA, אבנר מנדלסון, צפוי לשמש סגן יו"ר הדירקטוריון בבנק הממוזג וחברי הנהלה ובעלי תפקידים בכירים ישמשו במגוון תפקידי מפתח בבנק הממוזג.
לאומי ו– Valley National Bankחתמו גם על הסכם שיתוף פעולה ביחס להשתתפויות של לאומי באשראי שיינתן על ידי  Valley National Bank ולמתן שירותים בנקאיים ללקוחות שני הבנקים. ההחזקה המשמעותית של לאומי במניות, מבנה הבעלות והסכם שיתוף הפעולה, מציבים את לאומי בעמדה שבה הוא יכול לממש את האסטרטגיה שלו להרחיב משמעותית את פעילותו בשוק האמריקני. העסקה צפויה להיות מושלמת במהלך הרבעון הראשון או השני של 2022.
כאמור, הבנק הממוזג, שיהפוך הבנק ה-29 בגודלו מבין הבנקים הנסחרים בבורסה בארה"ב, יהיה בעל יכולת לצמוח בפעילות העסקית במגוון תחומים אסטרטגיים, כולל מספר תחומים שבהם קיימת ללאומי ארה"ב מומחיות ייחודית בהם, בין השאר: טק, חברות הון סיכון, ייזום נדל"ן ובנקאות פרטית. Bank Leumi USA פועל בניו יורק, שיקגו, פלורידה וקליפורניה.
Valley National Bank פועל בניו ג'רזי, ניו יורק, פלורידה ואלבמה. נכון ל-30 ביוני 2021, היקף הנכסים שלו טרום ביצוע העסקה הינו כ-41 מיליארד דולר, עם תיק אשראי של כ-32 מיליארד דולר. הרווח שלו למחצית הראשונה של שנת 2021 הסתכם ל-230 מיליון דולר ולשנת 2020 לכ-378 מיליון דולר. בעקבות העסקה, יוכל הבנק הממוזג להרחיב את הפעילות העסקית לשווקים חדשים ברחבי ארה"ב ולייצר עבור לקוחותיו הצעות ערך ייחודיות עם סל מוצרים מגוון ומקיף יותר.
מנכ"ל Bank Leumi USA, אבנר מנדלסון: "אחרי שנים של טרנספורמציה, צמיחה משמעותית וביסוס Bank Leumi USA כמוביל בבנקאות המסחרית, מיזוג זה הוא צעד טבעי המהווה אבן דרך אסטרטגית במסענו לבסס את פעילותנו ואת הצעת הערך הייחודית שלנו בשוק האמריקני. ב-Valley כבנק וב-Ira Robbins, היו"ר והמנכ"ל שלו, מצאנו שותפים אסטרטגיים שאין מתאים מהם למימוש החזון שלנו. אני סמוך ובטוח שכוח האדם האיכותי שלנו והפריסה הגיאוגרפית בתחומי העסקים שלנו יהוו מנועי צמיחה לבנק הממוזג. אני נרגש לקראת ההזדמנויות שהמיזוג מביא עימו עבור עובדי הבנק ולקוחותיו".
יו"ר ומנכ"ל Valley National Bank, Ira Robbins: "אנו נרגשים מאוד מהמיזוג עם  Leumi USA Bank ומהזדמנויות הצמיחה המגוונות שאנו מצפים שהשותפות תביא עמה. אנו רואים בפעילות הפיקדונות של בנק לאומי בכלל ובפרט בתחום הטכנולוגיה וההון סיכון הזדמנויות צמיחה אשר יסייעו לייצר המשכיות לשיפור המתמיד בתחום המימון שאנו מובילים בשנים האחרונות.
"בגזרת ההלוואות, Leumi USA Bank יוסיף גיוון במגזרים מסחריים ותעשייתיים צומחים ויסייע לפרוץ לשווקים גיאוגרפיים חדשים, כולל קליפורניה ואילינוי. בנוסף, אנו נרגשים להגדיל את פלטפורמת הבנקאות הפרטית של Leumi USA Bank יחד עם קהל הלקוחות של Valley. מינוף הפלטפורמות החדשות והייחודיות הללו, יחד עם המנהלים והעובדים המוכשרים של Leumi USA Bank, יהוו את השלב הבא והמרגש של התפתחותנו כבנק מסחרי גדול ומוביל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה