השוק

דירוג חברות הביטוח לספטמבר: איזו הניבה את התשואה הטובה ביותר

חודש עבודה מקוצר ותנודתיות בוול סטריט לא עשו טוב לבורסה בתל אביב, אבל בכל היו מספר ימי מסחר וחברות הביטוח המשיכו לרכז עניין בקרב המשקיעים; אז איזו מניה של איזו חברה הניבה את התשואה הטובה ביותר 
ניצן כהן | 
חברות ביטוח (צילום ויקיפדיה)
חברות הביטוח הן חברות מרכזיות בחיים הכלכליים בבורסה. הן מספקות חלק ניכר מהביקושים בשוק הראשוני, כלומר בהנפקות והן שחקניות משמעותיות בשוק המשני, כלומר במסחר בבורסה עצמה, לאחר ההנפקה ולכן חשוב לעקוב אחרי החרות האלה.
באשר לעסקי חברות הביטוח הרי שאלה נמצאות בליבה של מהפיכה דיגיטלית. חברות הביטוח, בניגוד לבנקים, התאימו את עצמן לעולם הדיגיטלי לאט יחסית וכשהתהליך הזה הושלם, נכנס לעולם תחום האינשורטק, כלומר חברות טכנולוגיה שמכוונות לעולם הביטוח. לפשט אותו, להפוך אותו קל לשימוש וקל להבנה ובכך לייתר שיטות מכירה שהיו נהוגות בעבר וכן הלאה.
 
חברות הביטוח מנהלות גם את כספי הפנסיה של הציבור הישראלי ולכן ככל ששוק העבודה טוב, אנשים מפקידים כסף, חברות הביטוח מנהלות אותו וגובות דמי ניהול. חברות הביטוח, אסור לשכוח, מוכרות גם ביטוח וככל שהכלכלה (סביבת המקרו) יציבה וטובה, הן מוכרות עוד פוליסות וזו למעשה פעולת הליבה של חברות הביטוח.
את התשואה הטובה ביותר הניבה מניית חברת הביטוח איילון וזה מעניין. איילון נמכרה לא מכבר לחברת הביטוח הדיגיטלי ווישור שפועלת בישראל אבל הפנתה משאבים ניהוליים רבים כדי להיכנס לשוק האמריקאי. ווישור היא למעשה חברת אינשורטק ואיילון היא חברת ביטוח מסורתית ולכן החיבור בין שתי החברות מעניין, מעניין מאוד והמשקיעים רואים את התהליך הזה גם כן ורוכשים את המניה כך שהיא זו שהניבה את התשואה הטובה ביותר בחודש שעבר.
את התשואה השניה בחודש ספטמבר הניבה מניית חברת הפניקס ולאחריה מניית מנורה. במקום הרביעי נמצאת חברת מגדל ולאחר מיכן הראל, איי.די.איי וכלל ביטוח הייתה היחידה שהניבה תשואה שלילית של 0.42%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה