השוק

עידן עופר ומוטי בן משה היו המגייסים הגדולים בספטמבר

ניתוח שערכה חברת דירוג האשראי S&P מעלות מלמד שהיקף גיוסי האג"ח גדל ברבעון השלישי של השנה ל-20 מיליארד שקל; או.פי.סי של עידן עופר הייתה המגייסת הגדולה של החודש עם גיוס של 850 מיליון שקל
ניצן כהן | 
עידן עופר, מוטי בן משה (צילום פלאש 90/ משה שי, אניה בוכמן)
שוק האג"ח חוזר למרכז הבמה בשוק ההון ואם בשנה וחצי האחרונות השוק היה מוטה מניות, הרי שעם העלייה בסיכונים ועם הזחילה מעלה של תשואות האג"ח, המשקיעים חוזרים לשוק "הסולידי" ואוספים מכל הבא ליד, בטח בחברות יציבות שמוכנות לשלם קצת יותר מהממשלתי המקביל "חסר הסיכון".
ניתוח שערכה חברת דירוג האשראי S&P מעלות מלמד כי ברבעון השלישי של השנה הסתכמו גיוסי האג"ח של הפירמות בבורסה ב-20 מיליארד שקל שמהווים 40% מסך גיוסי האג"ח מתחילת השנה. בחודש ספטמבר לבדו, למרות החגים, גייסו הפירמות בבורסה 2.6 מיליארד שקל.
שני המגייסים הגדולים בספטמבר היו עידן עופר עם או.פי.סי שבשליטת קנון שגייסה 850 מיליון שקל ומוטי בן משה שגייס עבור רבוע נדל"ן 520 מיליון שקל.
עוד עולה מהניתוח של מעלות כי מרבית הגיוסים היו של חברות בעלות דירוג השקעה טוב של A ישראלי ומעלה. "ההנפקות המדורגות בקבוצת ה-'ilAA'  ומעלה היוו כ-44% ובקבוצת ה-ilA כ-42% מהיקף ההנפקות. מרבית האג"ח שהונפק – כ-90% - דורג. ככל שחלף הזמן והשוק התרגל לשגרת קורונה, ניכר כי השוק פתוח לחברות ברמות סיכון שונות, לרבות הנפקות שאינן מדורגות, המנצלות את תנאי המימון הנוחים בעיקר למחזור חוב ופעילות שוטפת" אומרים במעלות.
אחת המסקנות שגוזרים במעלות מהניתוח של שוק האג"ח מעלה כי "מרווחי הסיכון ממשיכים להפגין יציבות - כבר תקופה ארוכה יחסית  ועשויים לשקף את תמחור הסיכונים במציאות של שגרת קורונה. בחודשים האחרונים ניכר כי המרווחים המשיכו להפגין יציבות לצד גל התחלואה הרביעי וההתפתחויות הגלובליות כמו קריסת אוונגרד.
"עליית מרווחי הסיכון בשווקים הגלובליים בקרב סקטורים שחשופים יותר להשפעה של עליית מחירים, לצד המשך משבר בריאותי, עלולה להשפיע במידה מסויימת גם על רמת המרווחים בשוק המקומי, למרות דומיננטיות של סקטור הנדל"ן בשוק המקומי, שהינו עמיד יחסית  להשפעות אלו. תנודתיות במרווחי הסיכון צפויה גם, ככל שתהיה, בעיקר בקרב חברות ספציפיות, במקרים נקודתיים, במיוחד ברמות הדירוג הנמוכות".
שני הסקטורים שהובילו את גיוסי האג"ח מתחילת השנה היו כמובן סקטור הנדל"ן וסקטור האנרגיה. "גם בסיכום תשעת החודשים הראשונים של 2021 ניכרת דומיננטיות של סקטור הנדל"ן בהנפקות בשוק החוב  במיוחד על רקע הקיטון בהיקף ההנפקות של הסקטור הפיננסי.
"חברות הנדל"ן הנפיקו אג"ח בהיקף המהווה כ-43% מסך הגיוס באג"ח. היקף הפעילות של ענף הנדל"ן השנה הושפע בעיקר מההנפקות של חברות הנדל"ן ה"מקומיות". כאשר, צורכי מחזור גבוהים ימשיכו לתמוך בהיקף הפעילות של סקטור זה.
"מגזר האנרגיה והתשתיות בלט אף הוא מתחילת 2021 עם היקף פעילות המשקף כ-19% מהיקף ההנפקות הכולל, עלייה קלה בהשוואה לפעילות במהלך 2020.  הצמיחה בהנפקות בתחום זה הינה על רקע ניצול תנאי השוק כדי לשפר את תנאי החוב לנוחים יותר למנפיקות וכדי להנפיק חוב נוסף לצרכים שונים, כגון חלוקת דיבידנד או רכישות" אומרים במעלות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה