השוק

אל על מטילה פצצה: מנהלת מו"מ לרכוש את ארקיע

בעוד החברה מתאוננת על בעיות תזרימיות וצורך כספי עד כדי שמשלם המסים ימשיך להזרים לה כסף, היא החלה לנהל מגעים לרכוש את ארקיע נגד הקצאת מניות
ניצן כהן |  6
קני רוזנברג (צילום יוטיוב Centers Health Care, פייסבוק/אל על/ Yochai Mossi)
אל על ממשיכה לתעתע במשלם המסים. בעוד החברה מתאוננת על מצבה הכספי ודורשת מהמדינה (כלומר ממשלם המסים) להזרים לה עוד ועוד כסף, בעוד בעל השליטה בה אינו עומד במחויבויות שלו, החלה לנהל מגעים לרכישת ארקיע.
המגעים מתנהלים על בסיס הקצאת מניות בחברה הממוזגת בתמורה למיזוג ארקיע לאל על. באל על אומרים היום שכרגע מתנהל מו"מ אולם לא נחתם כל הסכם ואין ודאות שייחתם כזה.
נזכיר כי אל על טוענת כי נוצר לה משבר תזרימי עד כדי שהמדינה נאלצה להקדים לה תשלומים על הטסת אנשי ביטחון של 200 מיליון דולר. התיאבון באל על לא נבלם אלא התגבר ובעל השליטה, קני רוזנברג, שהתחייב להזרים לאל על 43 מיליון דולר כנגד הזרמה של המדינה, לא עשה זאת ותחת זאת ביקשה החברה סיוע נוסף מהמדינה.
המדינה בצר לה, ובמצב בו היא מעוניינת לשמר את החברה כחברה פעילה, הסכימה להעמיד הלוואה של 50 מיליון דולר במידה ובעל השליטה בה יעמיד לה הלווה נחותה של 43 מיליון דולר (במקום הזרמת הון). אך גם לזה אל על סירבה וביקשה פיצוי של 100 מיליון דולר ללא כל התחייבות (או עמידה בהתחייבויות קודמות) של בעלי השליטה בחברה.
בתגובה לדרישה המוזרה (שלא לומר חצופה) של אל על השיב מנכ"ל האוצר, רמי בלינקוב, כי אין בכוונתו להיענות לבקשת החברה ולמעשה שלח אותה למקצה שיפורים ממנו לא חזרה מעולם ואף בעל השליטה בה לא העביר את הכסף שהתחייב למדינה.
בפועל המצב כרגע הוא שאל על נמצאת בהפרת הסכם עם המדינה, כלומר עם משלם המסים, ובאופן תיאורטי המדינה יכולה להעמיד את המקדמה שנתנה כהלוואה שתעמוד לפירעון מידי, החברה תחזור לבעלות המדינה שתוציא אותה למכרז חדש, כי הרי פקידים לא יכולים לנהל חברה.
אז בין אלה לאלה, אל על החלה לנהל מו"מ עם האחים נקש לרכישת ארקיע ולמזג אותה לתוכה. כי אם משלם המסים לא ישלם מכיס ימין הוא ישלם מכיס שמאל בשל היעדר תחרות.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    מה שלא ילך אליהם יעבור לעזה
    מישהו 11/2021/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זאת חברה חשובה, צריך לעזור ומנגד שיתיעלו עסקית זה טוב מאוד, גם אם זה לרכוש את ארקיע ולסגור את סאן דור. הבעלים איש עסקים דתי אמריקאי, זכותו. מה שכן לפי המחירים החדשים נראה שהוא יודע את העבודה. בהצלחה אלעל, אני אשמח שתישארו ותיגדלו
    סגור
  • 5.
    מיזוג
    מאיר 10/2021/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יופי עכשיו גם ארקיע לא תטוס בשבת... אירן....
    סגור
  • 4.
    אסור שזה יקרה
    יוס 10/2021/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אל היא מת מהלך כבר עשרות שנים. המיסים שלנו אזרחי המדינה, הם מכשיר האקמו שלה. כל פעם מתפתים לתת אותה לאיש עסקים אחר, שחולב את כספי הציבור ומתקפל ברעש. אסור להפוך את ארקיע לעוד חברה שתכנע לדתיים, ותתאדה גם היא. לא מספיק לאל על בטן דור הקיומית שהם מחסלים כעת? צריכים לחנוק עוד מישהו?
    סגור
  • 3.
    אל על
    אבי 10/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה יהיה עם המניה אל על
    סגור
  • 2.
    Banqraupcy
    American justice 10/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    Let EL Al go bankrupt . If you can not be profitable you shut down the operation . The public is not here to subsidize a loosing case.
    סגור
  • 1.
    ניצן כהן מה אוכל אותך?
    עידן 10/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טסת פעם באל על עם משפחה של דוסים על הראש ואז גם גילית שהמנה הטבעונית שהזמנת לא קיימת והמזוודה שלך בדרך ליעד לא ידוע?! בקיצור יא ממורמר עלוב נפש, אל על היא האחרונה ברשימה של הפרזיטים שמתעלקים על משלם המסים ! רד ממנה משועמם.
    סגור