השוק

דייב לובצקי, עידו קוק ורון ויסברג הם החשודים בפרשת אי.בי.אי

לובצקי, קוק וויסברג הם בניהם של מייסדי בית ההשקעות הוותיק ונושאים בתפקידים בכירים בבית ההשקעות; שמות השלושה נחשפו לאחר שחוקרי רשות ני"ע הגישו בקשה להאריך את המגבלות שהוטלו על עליהם
ניצן כהן | 
דייב לובצקי IBI (צילום יחצ/ אילן בשור)
דייב לובצקי, עידו קוק ורון ויסברג, ילדי מייסדי בית ההשקעות אי.בי.אי, עומדים במרכז חקירה שמנהלת רשות ני"ע בחשד לשימוש במידע פנים. החשדות נגד השלושה היממו את הפעילים בשוק ההון מאחר והשלושה שמכהנים בתפקידים בכירים (מנכ"ל בית ההשקעות, סגן היו"ר ויו"ר חברת החיתום המצליחה) נחשבים לדמויות וותיקות, שמרניות ומודעות היטב לחוק, לתקנות ולעמדת רשות ני"ע בסוגיות המרכזיות.
שמות השלושה נחשפו לאחר שלפני מספר ימים הוגשה בקשה על ידי רשות ני"ע להאריך את המגבלות שהוטלו על השלושה.
עד כה לא ברור עד הסוף מה עומד במרכז החקירה אולם חרושת השמועות שמסתובבת בשוק ההון מדברת על נושא רכישת השליטה בבית ההשקעות הלמן אלדובי (שנרכש לבסוף בידי הפניקס) אך קדם לרכישה הליך התמחרות מול אלטשולר שחם. אי.בי.אי החזיק באותה העת בחבילת מניות בהלמן אלדובי שרכש אותן לפני ההתעניינות של אלטשולר והפניקס בחברה.
צריך לזכור שאם השמועות יתבררו נכונות והחקירה אכן קשורה לנושא הלמן אלדובי הרי שמדובר בפרשה מוזרה לאור העובדה שמדובר בסכומים קטנים, בפעילות לא משמעותית ובדמויות שמודעות היטב לחוק.
כשהתפרסם דבר החקירה נגד בכירי החברה הגיבו באי.בי.אי כי "אי.בי.אי בית השקעות פועלת בשוק ההון מאז 1971. אנו מכירים את החוק על משמעויותיו ולא יעלה על דעתנו לעשות כל פעולה שיש בה כדי לסטות ממנו כהוא זה. שיתפנו ונמשיך לשתף פעולה עם הרשות באופן מלא. אין לנו כל ספק שחקירת הרשות תעלה כי פעלנו כחוק".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה