השוק

"אל על יכולה לצאת היום להנפקה, קני רוזנברג בולם"

גורם בכיר המעורה היטב בנעשה באל על אומר היום ל-ice כי עכשיו זה הזמן להוציא את החברה להנפקה אך בעל השליטה בולם אותה; בכיר באוצר: "מיזוג עם ארקיע? איך זה מסתדר עם צמצום צי המטוסים?"
ניצן כהן |  2
קני רוזנברג (צילום יוטיוב/ Centers Health Care)
המצב של אל על ממשיך להכות גלים באוצר ובקרב גורמים בכירים בשוק ההון המעורים היטב במצבה. מצבה של אל על משתפר ונראה כי בשלה השעה להוציא את החברה להנפקה של 105 מיליון דולר שתכלול הזרמה של 43 מיליון דולר אליה התחייב בעל השליטה בחברה. 
גורם כלכלי בכיר המעורה היטב בעסקיה של אל על ובמחויבויות שלה למדינה אמר ל-ice כי "מצב השווקים, ההתאוששות של הכלכלה ופתיחת הגבולות לתיירים מאפשרים להוציא את ההנפקה לפועל כבר עכשיו. בהינתן שבעל השליטה מצליח לנהל את היחסים עם המדינה, נראה שיהיה קל להוציא את ההנפקה לפועל. השאלה הגדולה היא אם רוזנברג מעוניין לעמוד בהתחייבויות שלו או לחמוק מהן לנצח".
גורם בכיר במשרד האוצר שמעורה אף הוא היטב בהסכמים ובמגעים מול אל על אמר ל-ice כי אמנם מיזוג של אל על עם ארקיע הוא עניין של שתי החברות והאוצר לא  מתכוון להתעסק עם זה (בשונה מרשות התחרות שתיאלץ לתת את הדעת על הפגיעה בתחרות - ככל שתהיה) אבל "כיצד זה מסתדר עם ההתחייבות של אל על ורוזנברג לצמצם את צי המטוסים? הרי הם רוצים לסגור את סאן דור בדיוק בגלל זה".
הגורמים הכלכליים הבכירים אמרו עוד כי באופן עקרוני בעל השליטה באל על חושש מדילול אם החברה תצא להנפקה. כבר היום הוא מחזיק קצת פחות מ-40% מהחברה ובהנפקה, אם יזרים את 43 מיליון הדולר אליהם התחייב הוא יחצה את רף 45% ואז יאלץ לפרסם הצעת רכש (חוק החברות קובע כי החזקה של בעל שליטה שחוצה את רף 45% מחייבת פרסום הצעת רכש) ואז, באופן עקרוני, הכף ילך לבעלי המניות שייענו להצעה ולא יכנס לקופת החברה.
"הטענה הזו קצת מוזרה" אמר הגורם הכלכלי הבכיר שנזכיר מעורה היטב בעסקיה של אל על. "לו רוזנברג היה מעוניין לעמוד בהתחייבויות שלו למדינה הרי שהוא יכול היה לעשות שימוש באותו הסעיף בחוק החברות, לכנס את האסיפה הכללית ולבקש ממנה לאשר לו הקצאה פרטית וזה היה פותר את הבעיה.
"אבל נראה שכרגע המצב הזה נוח לו שהעסקים של אל על חוזרים לתפקוד, ההסתדרות מאפשרת לו לצמצם את מצבת כוח האדם, למזג את ארקיע מה שיצמצם את התחרות והוא לא מזרים כסף לחברה כמו שהתחייב כשקיבל את הכסף מהמדינה. בקיצור, מצב פנטסטי עבורו ופחות למשלם המסים".
באוצר אמרו כי הם מודעים לבעיה של הדילול של רוזנברג ולכן רמי בלינקוב, מנכ"ל האוצר, הציע לו להזרים את הכסף בהלוואת בעלים נחותה לזו של המדינה שתוסיף על הכסף של רוזנברג 50 מיליון דולר אבל הוא סירב. באוצר ניסו למצוא פתרונות גם בדמות אופציות או דרכים יצירתיות נוספות שיקלו על רוזנברג את ההזרמה אבל כל פתרון שהוצע, לטענת הגורמים, נדחה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הדבר הטוב ביותר זה שהמדינה תלאים את אל על
    גולן 10/2021/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ואז מחירי הטיסות יהיו הטובים ביותר, תנאי השכר לבכירים יירדו באופן ניכר ובכך קופת המדינה תחזור לאיתנה. המדינה תמכור 10 מטוסים ותסרב לחיבור עם ארקיע שרק תפיל אותה יותר ... טובי העובדים בורחים אחד אחרי השני מהחברה ואף אחד לא עוצר את התופעה. ויש להמשיך לטוס בשבת ולא להפוך את אל על לחברה חרדית
    סגור
  • 1.
    מי שאישר את המכירה לנוכל הזה צריך לשבת בכלא (ל"ת)
    gri 10/2021/28
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור