השוק
הישראלי שמככב בסין מפציץ בגיוס של 15 מיליון דולר
הישראלי הפופולארי ביותר בסין, רז גל-אור, בגיוס נוסף של 5.5 מיליון דולר עבור חברת המדיה Y-platform שהקים כשהוא בן 24 בלבד. לאחרונה חתם על הסכם שיתוף פעולה עם בייטדנס, חברת האם של טיקטוק
חברת המדיה Y-platform להפקה וניהול של תכני וידאו עבור רשתות חברתיות - הוקמה על ידי הישראלי רז גל-אור בשנת 2017, והיום (חמישי) מודיעה חברת המדיה על גיוס נוסף של 5.5 מיליון דולר שישמש לפיתוח טאלנטים. סך גיוסי ההון של החברה עומד על 15.5 מיליון דולר.
גל-אור בן ה-27 נחשב לכוכב רשת ענק בסין והמוח העומד מאחורי משפיעני רשת פופולאריים במדינה - והוא אולי הישראלי המוכר ביותר היום בסין. את חברת המדיה הישראלית-סינית Y-platform הקים בבייג'ין כשהיה בן 24 בלבד. החברה מפיקה ומנהלת תכני וידאו לרשתות החברתיות בסין.
גל-אור המתגורר מסין מאז שהיה בן 13 בעקבות עבודתו של אביו, ודובר סינית שוטפת, משמש נשיא ואחראי של החברה על עסקיה הגלובליים. הפעילות העיקרית של החברה היא הפקה וניהול של תכני וידאו עבור רשתות חברתיות.
Y-platform מנהלת עשרות ערוצים של כוכבי רשת וגרפה עד היום כ–5 מיליארד צפיות בסרטוני הווידאו של הערוצים שפועלים תחת המיזם. החברה מעסיקה 60 עובדים בסין. היא מפתחת טאלנטים דוברי סינית לעולם הניו-מדיה.
הפעילות של גל־אור נקראת MCN (רשתות מרובות ערוצים), ספקיות שירות צד שלישי שמציעות שירותים של פיתוח קהל ותוכן, שיתופי פעולה בין יוצרים, ניהול זכויות דיגיטלי, מוניטיזציה ומכירות. Y-platform מנהלת אלפי ערוצי יוטיוב ויש לה משפיענים שהיא איתרה והחתימה על חוזה בתחילת הקריירה. החברה תשתמש בהון שגויס כדי לגייס ולפתח טאלנטים נוספים לחברה.
לאחרונה חתם גל־אור על הסכם שיתוף פעולה עם בייטדנס, חברת האם של טיקטוק וכיום הסטארט־אפ הצומח ביותר בעולם שדיווח על הכנסות של 35 מיליארד דולר בשנה שעברה ותכננה הנפקה שעדיין לא יצאה לפועל. על פי הערכות, שווי החברה הוא 180 מיליארד דולר ואם תונפק זו תהיה ההנפקה הגדולה אי פעם. מדובר בהסכם אסטרטגי שבמסגרתו גל־אור יפתח פורמטים חדשים של סרטונים עבור בייטדנס, שישודרו בלעדית במשך שנתיים בטיקטוק וב–Watermelon (הגרסה של בייטדנס ליוטיוב). חלק משיתוף הפעולה כולל קמפיינים פרסומיים בערוצי הטיקטוק של גל־אור. מדובר ב–100 מותגים בינלאומיים שישתמשו במשפיענים של הסוכנות שבבעלותו של גל־אור כדי לפרסם לקהל הסיני: לוריאל, מקדונלדס, וואווי, חברות גיימינג ואתרי מסחר מקוון.
את הגיוס השני בסך 5.5 מיליון דולר, הובילה בילי-בילי ("יוטיוב" הסינית) שנסחרת בבורסה האמריקאית בשווי של 32 מיליארד דולר והשתתפו בו המשקיעים וויבו וקולון. בעלי מניות נוספים בחברת Y-platform כוללים את חברת וויבו (״טוויטר הסינית״) חברת קולון (חברת המשחקים המובילה בסין), וקרן הון הסיכון הישראלית אינפיניטי מדיקל.
רז גל-אור, אומר: "חווית הצריכה והקניות בסין מתקדמת בהרבה מהמערב גם בתוכן גם באמצעים לקידום וגם במהירות. הדבר נובע משילוב של המעבר המלא למוביל בשלב מוקדם בסין, אינטגרציה עם פלטפורמות מסחר וקרבה ליצרנים ולמערך הלוגיסטי".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה


