השוק

דירוג הסופרמרקטים: איזו רשת הניבה את התשואה הטובה ביותר?

חודש אוקטובר היה משעמם במונחי רשתות השיווק, בלי חגים, בלי סגר ובלי מבצעים מיוחדים ולכן את הדירוג הזה ננצל כדי לבחון את הפיגוע שעשתה שופרסל לענף כשהקימה את האתר המוזל למגזר החרדי
ניצן כהן |  6
רמי לוי, יצחק אברכהן, חגי שלום, איתן יוחננוף (צילום יחצ, סיון פרג', אסף לב, פלאש 90/ רועי אלימה, Magma Images)
חודש אוקטובר היה חודש משמעם במונחי רשתות השיווק. בלי חגים, בלי אירועים מיוחדים ובלי דרמות - שגרה. אבל דווקא תחילת נובמבר הראתה לנו משהו קטן מעולמה של שופרסל כשהחשיפה של מעיין פרתי מ"תוכנית חיסכון" הייתה לא פחות מפיגוע עבור שופרסל ועבור הענף בכלל.
נסביר לרגע במה דברים אמורים: כדי להציג שיעור רווח תפעולי של נניח 5%, רשת כמו שופרסל צריכה לאזן היטב בין המבצעים השונים, הסניפים השונים, המוצרים השונים וכן הלאה. לא פעם אתה מגלה שהסניף בו אתה רוכש את המוצרים שלך יקר במוצר אחד מסניף במקום אחר וזול יותר במוצר אחר כשבסופו של יום הכל מתאזן לסל מוצרים שהשוני בין הרשתות השונות זניח.
 
שופרסל הראתה לנו שהיא לא הכי מתוחכמת היא גילתה לנו שאפשר להוזיל את סל המוצרים שלנו בהרבה מאוד אחוזים וכדי לשמור על שיעור רווח תפעולי של 5% (לצורך המשל) הרי שאם אוכלוסייה אחת מקבלת הוזל של 10% על הסל, אוכלוסייה אחרת צריכה לשלם עוד 10% כדי לאזן את הרשת ורק אז נכנסים לעולם התמחור הדיפרנציאלי בין הסניפים, המוצרים וכן הלאה.
שופרסל לא נהנית ממוניטין של רשת זולה כי באופן עקרוני ברור לכל שאם אתה רוצה "סחורה טוב" אתה צריך לשלם בהתאם ושופרסל נתפסת איפה שהוא בין רמי לוי לטיב טעם.
אז אם רמי לוי לימד אותנו שאפשר למכור בזול סחורה טובה אבל מרכז המכירה נמצא מחוץ לעיר, טיב טעם לימדה אותנו שאפשר למכור סחורה טובה עם סניפים בלב העיר ובמחיר גבוה יותר. שופרסל לימדה אותנו פרק בהפרת האמון הבסיסי בינה לבין הלקוחות שלה, וזה ניכר במסחר במניה מאז פורסמה הכתבה.
אז אם חודש אוקטובר היה משמעם בגזרת רשתות השיווק הרי שנובמבר יהיה מעניין בגזרת האמון הבסיסי בין הרשתות ללקוחות (או באובדן שלו במקרה של שופרסל).
לסיום כדאי לזכור, בקרוב (אפילו בקרוב מאוד) תיכנס פז באופן אגרסיבי לעולם קמעונאות המזון במרכזי הערים ואז יהיה באמת מעניין בענף הזה כשהשחקנית הגדולה בו (שופרסל) חטפה מכה משמעותית.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    הגהה חשוב לעבוד (ל"ת)
    על הגהה 11/2021/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    אין על טיב טעם אבל בחייאת רבאק (ל"ת)
    שמישהו יעבוד על הגהה 11/2021/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    תפסו קורבן
    אילן 11/2021/08
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לרשתות הגדולות יש סניפים המיועדים לחרדים ובהם מוכרים יותר זול במקרה שופרסל נתפסה על ידי הכתבת החרוצה ואילו היתה משלימה את העבודה היתה מעלה שגם האחרים נוקטים בשיטה דומה העובדה הניצחת היא שאנחנו משלמים הרבה יותר משאר העולם על מוצרי צריכה בסיסיים מה שאנחנו , אומה אכולת ייאוש מהחיים באזור הזה,היינו צריכים לעשות אילו חיינו באירופה , זה לעשות חרם צרכנים ולצאת לרחובות כי גם הממשלה שפיללתי לה לא מצליחה ואולי לא רוצה לעשות לטובת הורדת יוקר המחייה
    סגור
  • סאדם המנוח היה דואג בקטע הזה לעם שלו
    טליה 11/2021/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בעירק לא היתה אף פעם עליית מחירים אלא אם כן המנוח היה מאשר,,,
    סגור
  • הפעם שופרסל השתינה מהמקפצה על החילונים
    גל 11/2021/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש הבדל בין למכור מסופרמרקט פיזי שאתה יכול לתרץ בעלויות נמוכות של שכירות ניקיון וכיוצא לבין למכור אונליין מאותו שרת מאות מרכז משלוחים את אותם מוצרים שבאונליין הרגיל רק ב20% פחות ורק לריכוזים חרדיים להחרים ולהדיר את המשלוחים לערים חילוניות ומסורתיות זה כבר להשתין מהמקפצה על החילונים והמסורתיים אונליין
    סגור
  • 1.
    האתר המוזל קיים כבר לפחות שנתיים
    עיתונאים בגרוש 11/2021/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    "הפיגוע שעשו עם הקמת האתר המוזל". אני אישית הזמנתי מהאתר הזה מתחילת הקורונה והוא הוקם לפני לפחות מ2019. מצורף כתבה בעניינו מדצמבר 19 https://col.org.il/news/121924
    סגור