השוק

וורן באפט התפוצץ: אלה שתי המניות שעשו תשואה מטורפת

האורקל מהומאהה ממשיך להתבצר בשתי אחזקות שלא מפסיקות לספק את הסחורה; מי שקנה מניות של בארקשייר הת'אווי לפני יותר מ-50 שנה כשבאפט הקים את החברה, הרי שהפך למיליונר, לא פחות
מערכת ice |  9
וורן באפט (צילום טוויטר/ וורן באפט, pixabay)
אם השקעתם 1,000 דולר בברקשייר האת'ווי לפני יותר מחמישים שנה, כעת היית בעל מניות בשווי של כ-22.6 מיליון דולר. למרות שהתאמה של ביצועים מדהימים מסוג זה במהלך 50 השנים הבאות, כנראה מחוץ להישג יד בגלל גילו המופלג של קונגלומרט ההשקעות ממילא, ביצועי החברה תחת כהונתו של באפט אמורים להבהיר מדוע המשקיע המפורסם מכונה "האורקל של אומהה".
תיק ההשקעות של ברקשייר האת'ווי ממשיך לשקף את ההתמקדות של באפט בחברות איכותיות הבנויות לביצועים בטווח הארוך, ואין זה פלא שמשקיעים ברחבי העולם ממשיכים להסתכל אליו כדי לקבל הנחיות לגבי סחר מניות מנצח בשוק. שתי מניות של באפט עשו לו את העבודה ובגדול: אפל וורייזון.
אפל (Apple)
בהתבסס על נתונים שהוגשו לרשות לני"ע האמריקאית, אפל מהווה אי שם בסביבה של 40% מסך אחזקות במניות של ברקשייר האת'וויי. מעמדה של החברה באפל שווה כמעט פי שניים מאחזקותיה ביחד בבנק אוף אמריקה ובאמריקן אקספרס, אחזקות המניות השנייה והשלישית בגודלה שלה, בהתאמה. זו הבעת אמון מדהימה של אחד המשקיעים הגדולים בהיסטוריה, במיוחד בגלל שהאורקל של אומהה באופן מסורתי קצת סולד ממניות טכנולוגיה.
העסקים של אפל הופכים מורכבים יותר ויותר ונושאים כמה מסימני ההיכר של המגזר הטכנולוגי שהרתיעו את באפט וברקשייר מלבצע כמה השקעות גדולות במגזר הרחב. אבל לחברה יש גם הרבה מהתכונות שבאפט אוהב בעסקים. באופן מכריע, לאפל יש חפיר חזק והוא ללא ספק שמדובר במותג החזק ביותר בתחום המחשוב הנייד, והיא נראית ממוקמת היטב בדרך לשיאים נוספים.
בנוסף לשולי הרווח המדהימים של החברה בתחום הסמארטפונים והטאבלטים הרי שהחברה שומרת על נתח שוק משמעותי בשוק הסלולר העולמי. ואסור לשכוח את מגזר השירותים המתפתח של החברה (כמו שירותי המוסיקה, הטלוויזיה והאחסון). ברבעון השלישי, אפל דיווחה על הכנסות של 81.4 מיליארד דולר, עלייה של 36% לעומת ההכנסות ברבעון המקביל אשתקד. בסך הכל, החברה גרפה רווח נקי של 21.7 מיליארד דולר, שהיה כמעט כפול מהסכום שנוצר בשנה הקודמת.
אפל השתמשה בעוצמת המערכת האקולוגית של החומרה הניידת שלה כדי לבנות עסקי תוכנה ושירותים מובילים בקטגוריה. לבסיס הלקוחות שלה אין תחרות בתחום התוכנה הניידת. אנשים שמשתמשים במערכת ההפעלה לנייד iOS של החברה מוציאים הרבה יותר בממוצע ממשתמשים עם מכשירים ניידים המופעלים על ידי מערכת ההפעלה אנדרואיד של Alphabet. סביר להניח שאפל תוכל להמשיך למנף את החוזק הזה כדי להניע את צמיחת המכירות והרווחים עבור שירותי ה-App Store ושירותי המנויים שלה.
החברה כבר חוותה צמיחה במניות של 172% בשלוש השנים האחרונות וכמעט 1,000% ב-10 השנים האחרונות. אבל אפל היא עסק שנבנה כדי לנצח את העתיד, והמניה ממשיכה להיות עם פוטנציאל לעליות.
Verizon Communications
זה לא סוד שבאפט אוהב את מניות ערך, ו-Verizon  מתאים להשקפת העולם שלו. החברה עומדת כיום בתור אחזקת המניות השביעית בגודלה של ברקשייר, והיא מציעה מקור הכנסה אטרקטיבי הנתמך על ידי עסק יציב.
ענקית התקשורת מחלקת דיבידנדים ביד רחבה והיא נסחרת בתשואת דיבידנד של כ-4.8%. Verizon הגדילה את החלוקה מדי שנה במשך 15 שנים ברציפות, והמניה זולה יחסית למחירים בשוק. מחיר מניית החברה ירד בכ-3% בשנה עד כה, Verizon נסחרת כעת במכפיל נמוך מ-10, והנסיגה התרחשה למרות ביצועי מכירות ורווחים חזקים יחסית לאורך כל הטווח.
החברה סיפקה את הסחורה בשורה העליונה והתחתונה כאשר דיווחה על תוצאות הרבעון השני, ופעם נוספת עם הדו"ח האחרון שלה לרבעון השלישי. ברבעון השלישי של 2021, Verizon דיווחה על הכנסות של 33 מיליארד דולר ורווח נקי של 6.6 מיליארד דולר שעלה ב-45% לעומת השנה שעברה. מכירות החברה לתקופה אמנם נפלו מהערכת האנליסטים הממוצעת, אבל ההחמצה לא נראית מדאיגה כשמסתכלים עליה בהקשר של גורמים המצביעים על ביצועי מכירות חזקים יותר בהמשך הקו.
ענקית הטלקום הוסיפה ברבעון 699,000 מנויי סלולר נטו, בעוד האנליסטיםצפו לתוספת ממוצעתשל 566,000 מנויים חדשים ברבעון. עם מומנטום חזק כזה, Verizon העלתה שוב את תחזית הרווח שלה לשנה כולה. החברה מצפה כעת לרשום רווחים למניה Non-GAAP (מתואם) בטווח 5.35 ל-5.40 דולר השנה, לעומת התחזית הקודמת לרווחים למניה בין 5.25 ל-5.35 דולר.
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    אז מה
    קריפטר 11/2021/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם היית משקיע 100$ לפני שנה ב shib, היה לך 21 מליון$
    סגור
  • באפט לא מהמר על הכסף שלו.
    רועי 11/2021/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שיבה זה הימור על הכסף, אפל, קוקה קולה, ברקשייר האתווי, אמריקן אקספרס… זה לא הימורים זה ידע שהוא רכש. הוא עם מיליארדים ויש לו יותר ערך לכסף משיש לכל מי שהשקיע בשיבה.
    סגור
  • 5.
    Teva??
    Eli 11/2021/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    Just say how much you lost on Teva
    סגור
  • 4.
    הפספוס הכי גדול בטווח הבינוני והארוך היא סנטינלוואן (ל"ת)
    זו המניה שתצליח בענק 11/2021/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    המניה שלו זוחלת כבר שנים (ל"ת)
    מנה 11/2021/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    וורן באפט צריך לחיות לנצח
    אלון א 11/2021/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השאלה היא מתי אני אתחיל להשקיע גם. :).
    סגור
  • 1.
    הגאון הגדול פיספס את טסלה ...פי 20 ב3 ש
    איל 11/2021/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ופיספס את מייקרוסופט שעשתה פי 4 ואת גוגל שעשתה כמו אפל ( בקירוב ) אז לא כזה גאון ...
    סגור
  • ״הגאון הגדול״
    רועי 11/2021/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הגאון הגדול הזה עשה יותר כסף בשנה האחרונה מאשר שכל העץ המשפחתי שלך 5,000 שנים הבאות יעשה. שלא לדבר על כל ההון שלו. הוא גאון גדול, והוא לא צריך את טסלה כדי להוכיח שהוא גאון.
    סגור
  • גאון
    שמוציק 11/2021/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הוא גאון כי הוא לא משקיע בדברים שהוא לא מבין הוא גאון כי הוא מצליח בהשקעות כבר נצח
    סגור