השוק

למרות זינוק במכירות, הרווח של דור-אלון נותר יציב

דור-אלון של מוטי בן משה הצליחה להגדיל את ההכנסות ביותר מ-500 מיליון שקל אך תוספת עלויות המכירה כמו גם פתיחה של חנויות נוחות חדשות, שחקו את הרווח התפעולי ואת הרווח הנקי עד כדי שהם נותרו כמעט ללא שינוי ביחס לתוצאות ברבעון המקביל
ניצן כהן | 
מוטי בן משה (צילום אניה בוכמן)
ההכנסות של דור-אלון עלו בשיעור חד של יותר מ-60% (שהמשמעות הכספית היא תוספת הכנסות של 500 מיליון שקל) אך עלייה בהוצאות המכירה כמו גם פתיחה של חנויות נוחות נוספות, שחקו את הרווחיות של החברה שהשיגה רווחים כמעט ללא שינוי ביחס לרווחים בשנה שעברה, שהושפעו מהסגרים ומדיניות הריחוק החברתי.
בסך הכל הכנסות דור-אלון הסתכמו ב-1.3 מיליארד שקל לעומת 816 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי של החברה הסתכם ברבעון השלישי של השנה ב-68.2 מיליון שקל לעומת כ-67 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי של החברה הסתכם ב-37.5 מיליון שקל לעומת 36.7 מיליון שקל ברבעון המקביל.
בדור אלון מסבירים את השחיקה ברווחיות בכך שעלויות המכירה לרשות הפלסטינאית היו גבוהים כשבמקביל פתחה החברה עוד חנויות נוחות במתחמים שלה (אלונית) ואלה שחקו את הרווחים ברבעון השלישי.
יו"ר דירקטוריון החברה, ישראל יניב, אמר עם פרסום הדוחות הכספיים כי: "התוצאות הטובות משקפות את ההתאוששות המהירה והחזרה לצמיחה בתחומי הפעילות של החברה ואנו מציגים גידול במכירות הדלקים במתחמי התדלוק בהשוואה לכמויות הדלקים שנמכרו ברבעון המקביל ב-2019, טרום מגיפת הקורונה ואף מעבר למגמות השוק. אנחנו ממשיכים לפתח את הפעילות העסקית שלנו בכל שלושת הזרועות עליהם מושתתת כיום הקבוצה - אנרגיה, קמעונאות ונדל"ן.
המנכ"ל הנכנס של דור אלון, עודד גולן, מדגיש כי אנו ממשיכים בתנופת פיתוח עסקי – הכולל המשך הסבה של סניפי אלונית לפורמט החדש "מיני סופר אלונית", מהלך שהניב צמיחה משמעותית במכירות חנויות הנוחות בשנים האחרונות  וכן בהמשך התרחבות רשת  am:pm באזור תל אביב ומחוצה לה לכדי 100 חנויות בשנים הקרובות. בתחום ההסעדה, ניכרת התאוששות מהירה במכירות רשת המסעדות של קבוצת BBB ועמידה ביעדי רווחיות התואמים את ציפיותינו.
"אנחנו ממשיכה בפרישת רשת עמדות טעינה אולטרה מהירות לרכב חשמלי כשדור אלון היא החברה היחידה כיום בישראל שמציעה ללקוחותיה פרישה ארצית של  עמדות טעינה אולטרה מהירות".
דור אלון מקבוצת אלון רבוע כחול שבשליטת מוטי בן משה פועלת בתחום האנרגיה, הקמעונאות והנדל"ן. לחברה יש כיום 217 תחנות דלק ציבוריות בפריסה ארצית תחת המותג "דור אלון" עם 152 חנויות נוחות אלונית מתוכן כ-80 חנויות בפורמט מיני סופר אלונית. החברה מפעילה כ- 30 סופרים תחת מותגי אלונית ונכון להיום -55 סניפים ברשת הסופרים העירונית am:pm המקיימת גם פעילות מכירות ענפה של סחר אלקטרוני.
באמצעות חברת הבת דור גז החברה מספקת גפ"מ וגז טבעי למעל 150 אלף לקוחות ולה צבר הסכמים להקמת תשתיות גפ"מ לעשרות אלפי יחידות דיור נוספות. דור אלון בעלים ושותפה בכ-100 מסעדות ובתי קפה של המותגים BBB בורגרים, מוזס ו-Si קפה. החברה משווקת מוצרי גז וקמפינג תחת המותג אמגזית והיא הבעלים (100%) של תחנת הכח בקרית גת המייצרת חשמל בהספק של 75 MW.
לדור אלון נכסים מניבים  (בבעלות 50% ומעלה) בהיקף של יותר מ-22 אלף מ"ר בלמעלה מ-30 אתרי נדל"ן ברחבי הארץ והיא מקימה כעת שטחי משרדים ומסחר בהיקף של כ-140 אלף מ"ר נוספים, בעיקר בהרצליה פיתוח ובכפר סבא.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה