השוק

מכה למשקיעי הנדל"ן: ועדת הכספים אישרה את העלאת המס

ועדת הכספים אישרה העלאת מס הרכישה ל-8% לרוכשים דירה שניה; העלאת מס הרכישה תעבור כהוראת שעה ותוגבל ל-3 שנים; באוצר נערכים להעברה מהירה של הוראת השעה בכנסה כדי ליצור ודאות בשוק
ניצן כהן |  11
רם בלינקוב, אביגדור ליברמן (צילום Yonatan Sindel/Flash90)
ועדת הכספים של הכנסת העבירה את הצעת החוק (הוראת שעה) להעלאת מס הרכישה על דירה שניה ל-8% כשהמדרגה השניה תהיה על 10%. הוראת השעה תהיה בתקוף למשך 3 שנים שלאחריה יחליטו באוצר על ההמשך.
ברשות המסים מדגישים שהעלאת המס תיכנס לתוקף מיד עם הפרסום ברשומות ולכן מנסים להעביר אותה עוד היום ואולי אף מחר לכנסת לקריאה שניה ושלישית כדי למנוע חוסר וודאות בקרב משקיעי הנדל"ן.
 
העלאת מס הרכישה תחול למעשה על מי שירכוש דירה שניה למגורים ב-3 השנים הקרובות כשעד סכום רכישת של 5.348 מיליון שקל ישולם מס של 8% בעוד על החלק שמעל סכום זה יחול מס של 10%.
יש לציין כי שיקולי מס הם שיקולים משמעותיים בעולם של משקיעי הנדל"ן בעיקר כי מדובר בסכומים גבוהים שמשפיעים משמעותית על התשואה שהנכס מניב ולכן, באופן תיאורטי, אנחנו עלולים לראות מצב בו מחירי השכירות יעלו לאורך זמן בשל העובדה כי משקיעים ממשיכים לרכוש דירות (וכנראה גם ימשיכו גם אם בעצימות נמוכה יותר) ולכן הם יצטרכו להעלות את מחירי השכירות כדי לפצות את עצמם על אובדן התשואה וזה תהליך שיגרור את שאר המשקיעים, גם אלה שלא רכשו דירה עכשיו, להעלות מחירים - כי אם כבר, אז כבר.
תגובות לכתבה(11):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    בדיוק כמו שהוא עושה בישראל ביתנו.. האי שכל יכול
    טל 11/2021/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הגיע הזמן שבנט ישלם על מה שהוא עשה לנו המצביעים .. הפוטין שמחזיק את ישראל ביתנו ביד חזקה ואין חולק עליו . היום הוא משליך את הפוטין על הממשלה , ואף אחד לא מעז להפר את החלטותיו .. הוא קובע העלה בשכר החיילים איון בעיה.. הוא קובע פנסיות שערוריתיות לאנשי הקבע , כולם סותמים, הוא קובע להעלות מיסים , כולם שותקים ורועדים מהפחד מפני פוטין ... הוא שאמרנו . ליברמן ראש ממשלת האוצר, לפיד ראש ממשלת החוץ, גדעון הצנון ראש ממשלת המשפטים, מיכאלי ראש ממשלת התחבורה , גנץ ראש ממשלת הבטחון, פריג' ראש ממשלת מכירת מדינת ישראל , ולבנט תמיד שמורה המילה האחרונה בממלשלה : ב ס ד ר
    סגור
  • 9.
    טעות
    גבי 11/2021/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל עוד כל צעדי הממשלה עובדים על הקונים המחירים ימשיכו לנסוק כלפי מעלה ואולי זה רצון הממשלה ברגע שנכנס השכל לראש יבינו שיש צורך לעבוד על המוכרים. הורדת או ביטול מס שבח לתקופה קצובה יביא לכניסת דירות לשוק ועל ידי כך המחירים יעצרו ואולי ירדו. כל עוד לא עושים כך זה מראה כי הממשלה לא דואגת לציבור אלא רק לעצמה.
    סגור
  • 8.
    לא מכה למשקיעים...
    אתי 11/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 2
    העליה במס רכישה לא תרתיע משקיעים, להיפך, זו רק הוכחה שמחירי הדירות יעלו וכדאי להשקיע בדירות.
    סגור
  • 7.
    אין על תכנית סינגפור
    אבי מ. 11/2021/23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הבטיחו לנו הורדת מיסים ובפועל הורידו עלינו גרזן . 2 אחוז העלאה במס רכישה לא ידגדג למחירי הדיור
    סגור
  • חבורת מטומטמים! (ל"ת)
    אור 11/2021/23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • טען עוד
  • 6.
    ככה מעלים את מחירי הדירות ולא מורידים
    דויד 11/2021/22
    הגב לתגובה זו
    0 1
    המשקיעים פשוט יוסיפו את ה 3% למחירי הדירה והנה לכם העלאת מחירים.
    סגור
  • 5.
    כדי להוריד את מחירי הדירות אין מכירה למשקיעים .
    מויי 11/2021/22
    הגב לתגובה זו
    1 2
    למכור את הדירות רק לזוגות צעירים שזו דירתם הראשונה ...
    סגור
  • 4.
    מחירי הדירות
    אשר 11/2021/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הורדת המחירים
    סגור
  • 3.
    האם לכותב יש אינטרסים?
    אחד העם 11/2021/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לרשום שהמשקיעים יעלו את דמי השכירות נשמע כאילו יש לו דירה להשקעה בעצמו ..אגב זו הבעיה בנדלן..חצי מהאוכלוסיה רוצה שהמחירים ירדו והחצי ששוכרים רוצים שיירדו ,ואף פעם אי אפשר לפוליטיקאים שמדברים על הורדת מחירי הדירות,זה אמירות לא אמיתיות ולא אמינות ורובם ככולם בניגוד אינטרסים.לעצם הענין העליה של 8% מגוכחת,היה צריך להעלות ל30% ,להוציא את המשקיעים לגמרי משוק הדיור,שילכו להשקיע במדינות אחרות,שהמשקיעים יצאו המחירים יצנחו,חד משמעית!
    סגור
  • 2.
    איך מורידים את מחירי הדירות
    בני 11/2021/22
    הגב לתגובה זו
    1 2
    הדרך להוריד את מחירי הדירות הוא להעלות מיסים , להעלות את מחיר הקרקעות פי 2 כמעט ממש מדיניות מוצלחת כל העם רואה ומסיק מסקנות.
    סגור
  • 1.
    בניגוד למחירי הדיור הבועתיים
    כלכלן 11/2021/22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שכירות אי אפשר לעלות בקלות כמו שכל המבינים הגדולים טוענים שכירות נקבעת על ידי היצע וביקוש אך גם כלל חשוב על ידי השכר של השוכרים דירות ממנפים ועושים טריקים לניפוח המחירים בפועל אם יעלו לא שים את גובה השכירות ב20 אחוז לדעתכם הם יעמדו בזה? רבים לא ולכן אי אפשר לעלות הולך להיות מעניין עם עליית האינפלציה והריביות ואז נראה גם את ממונפי הנדלן מתמודדים
    סגור