השוק

ירידה בהכנסות וברווחים של מקס סטוק; המניה ירדה ב-3%

מקס סטוק חשופה לעלייה במחירי התובלה הימית כמו גם לעלייה במחירי חומרי הגלם אבל לא אלה שחקו את ההכנסות והרווחים אלא, לפחות לטענת החברה, מיעוט ימי העבודה בספטמבר (חודש החגים) שגרמו לחברה לירידה של כמעט 3% במכירות
ניצן כהן |  3
אורי מקס, בעלי רשת הסטוק MAX (צילום ישראל יוסף מתוך אתר MAX)
דו"חות מקס סטוק של הרבעון השלישי של השנה התפרסמו הערב והם אכזבו את המשקיעים שהריחו דו"ח בעייתי, ולכן המניה איבדה היום 3% כשמתחילת החודש (שבועיים של עבודה) איבדה המניה 8%.
נסביר לרגע כי מקס סטוק מייבאת לישראל סטוקים מסין כך שהיא חשופה עד מאוד למחירי התובלה הימית ולעליית מחירי חומרי הגלם שהביאו לעליית מחירים של הספקים וכל אלה נספגים (לפחות לפי התיאוריה) אצל החברה שנמצאת בתחרות עזה מול שחקנים אחרים בתחום וכל אלה הביאו את החברה להצטייד במלאים גדולים כדי למנוע מצב בו אין לרשת סחורה לספק אבל לא מנעו ממנה את שאר תחלואי התובלה הימית וכן הלאה.
מהדוחות של מקס עולה כי החברה השיגה ברבעון השלישי של השנה הכנסות של כ-256 מיליון שקל, בהשוואה לכ-262 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד שנזכיר היה רבעון של סגרים ומגבלות תנועה שצמצמו מאוד את הביקורים של הישראלים בחנויות הפיסיות ומרכזי הקניות. במקס סטוק אומרים שהירידה בהכנסות נבעה בעיקר ממיעוט ימי פעילות בחודש ספטמבר בשל עיתוי חגי תשרי השנה, וכתוצאה מכך נרשמה ברבעון ירידה של כ-3% בהכנסות מחנויות זהות.
הרווח הגולמי ברבעון השלישי של שנת 2021 הסתכם בכ-99 מיליון שקל, בהשוואה לכ-102 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הגולמי ברבעון עמד על כ-38.6% מההכנסות, בהשוואה לכ-38.3% מההכנסות ברבעון הקודם ובהשוואה לכ-39.1% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד. הירידה בשיעור הרווח הגולמי, ביחס לרבעון המקביל אשתקד, נבעה מהעלייה בעלויות השילוח והעלויות הלוגיסטיות.
הרווח התפעולי ברבעון השלישי של שנת 2021 הסתכם בכ-34 מיליון שקל, בהשוואה לכ-41 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח התפעולי ברבעון עמד על כ-13.3%, בהשוואה לכ-13.5% ברבעון הקודם ובהשוואה לכ-15.8% ברבעון המקביל אשתקד. בחברה אומרים כי הירידה בשיעור הרווח התפעולי, ביחס לרבעון המקביל, נבעה בעיקר מגידול בהוצאות שכר וארנונה בגין פתיחת סניפים חדשים שטרם הגיעו להבשלה מלאה ומגידול בהוצאות בגין תשלום מבוסס מניות.
הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות ברבעון השלישי לשנת 2021 הסתכם בכ-17.1 מיליון שקל, לעומת רווח נקי לבעלי המניות בסך של כ-20.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
נכון לתום הרבעון השלישי של השנה יש לחברה מזומנים ושווי מזומנים בסך של כ-47 מיליון שקל. מנגד, לחברה חוב פיננסי ברוטו בסך של כ-70 מיליון שקל. בהתאם לכך, לחברה חוב פיננסי, נטו בסך של כ-23 מיליון שקל. ההון המיוחס לבעלי המניות של החברה הסתכם בכ-171 מיליון שקל, וזאת לאחר חלוקת דיבידנד בסך של כ-70 מיליון שקל ששולם בחודש יוני השנה.
מאז תחילת השנה פתחה החברה חנויות בבעלות ברמלה ובשדרות וכן סניף נוסף בת"א במודל של זכיינות. בחודש שעבר, השיקה החברה סניף בראשון לציון שהינו הגדול ביותר ברשת ובשטח של כ-5,500 מ"ר ברוטו (סניף אשר החליף את הסניף הקיים). בכוונת החברה לפתוח 3 חנויות חדשות בבעלותה בערים נוף הגליל, כפר סבא ונהריה, עד לסוף שנה הבאה.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    ברור היחס שם בסניפים היה גועלי אין התייחסות אין עזרה (ל"ת)
    בר 11/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    ברור ..הם העלו מחירים בצורה מטורפת (ל"ת)
    לוני 11/2021/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    בלוף
    חנניה 11/2021/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ההנפקה המוזרה הסו היא תרמית נוספת דל הגב 'מאייפקס, נכון ההשפעה של מחירי התובלה וחמ"ג אינה הסיבה, את הצינור הזה הם שומרים לרבעון הבא, כרגע זה רק מיעוט ימים. באו נראה מתי יתחילו פה קניות בעלי עיניין? מאיפה להם כסף, הצחקתם!, רוב כספי ההנפקה 400 מיליון ש"ח זרמו לכיסי בעלי המניות התור הצעת מכר. יש לתבוע את כל המוסדיים הלא מוסריים שהשתתפו בהנפקה ההזויה הזו הנפיקו חברה ללא שום יתרון, לא נכסים, לא הון עצמי , כלום, סה"כ מוניטין של מיקומים וקשרים ספקים מסין שניתן להקים בפרק זמן קצרוכל זה כאשר ידוע לכל המקורבים שויזל כבר סגר עם הענק היוני בתחום ,"גמבו", טם וויזל נכנס כל השאר יכולים לחפש... בקיצור, אם היו פה רשויות בקרה ואכיפה.... אם היתה פה רשות לנייאות ערך.... אם לסבתא היו גלגלים הייתי מוכר אותם במקססטוק.
    סגור