השוק

עזריאלי השקיעה 3 מיליארד ב-2021, כמה הרוויחה נטו?

קבוצת עזריאלי מציגה ברבעון השלישי לשנת 2021 צמיחה חדה בכל הפרמטרים התפעוליים והשקעות של למעלה מ-3 מיליארד שקל מתחילת השנה, אך הרווח הנקי לבעלי המניות ירד ב-6 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל
מערכת ice | 
דנה עזריאלי (צילום זיו קורן עזריאלי)

קבוצת עזריאלי הציגה הבוקר (רביעי) את תוצאות חזקות ברבעון השלישי לשנת 2021 עם צמיחה חדה בכל הפרמטרים התפעוליים והשקעות של למעלה מ-3 מיליארד שקל מתחילת 2021. כאמור, הקבוצה השלימה את אחת העסקאות הגדולות בתולדותיה - רכישת חברת Green Mountain, הפעילה בתחום ה-Data Centers בנורבגיה לפי שווי פעילות (EV) של כ-2.8 מיליארד שקל.

הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות הסתכם ברבעון בכ-187 מיליון שקל לעומת כ-193 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הכולל הסתכם בכ-273 מיליון שקל לעומת כ-108 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור התפוסה הממוצע (בנטרול נכסים באכלוס) במגזר הקניונים עמד על 99%, במגזר המשרדים בישראל עמד על 99%, ובדיור המוגן עמד על 98%.
 



לקבוצה מזומנים, פיקדונות והשקעות לטווח קצר בהיקף של כ-2.7 מיליארד שקל, וכולל מניות בנק לאומי, מזומנים ושווה מזומנים וני"ע סחירים בהיקף של 3.9 מיליארד שקל. החוב נטו הסתכם בכ-12.6 מיליארד שקל. שווי נדל"ן להשקעה ונדל"ן להשקעה בהקמה הסתכם בכ-32 מיליארד שקל. יחס הון עצמי למאזן של כ-47%, ויחס חוב נטו למאזן של כ-32%. נכסים לא משועבדים בהיקף של כ-27 מיליארד שקל.


אייל חנקין, מנכ"ל קבוצת עזריאלי, מסר: "אנו מסכמים רבעון חזק עם צמיחה בכל הפרמטרים התפעוליים, לצד פעילות השקעות משמעותית בהיקף של למעלה מ-3 מיליארד ש"ח מתחילת השנה. תחום המשרדים ממשיך ליהנות מביקושים ערים עם צמיחה מרשימה של 6% ב-NOI מנכסים זהים, ולצידו גם פעילות המסחר ממשיכה את המגמה החיובית שאנו רואים מאז פתיחתם מחדש של הקניונים, עם צמיחה בפדיונות אל מול התקופה המקבילה ב-2019. תחום הדיור המוגן ממשיך להוות מנוע צמיחה משמעותי בפעילות הקבוצה עם השלמת השיווק בפאלאס מודיעין והקדמת בניית שלב ב' בפאלאס להבים".

"ברבעון זה השלמנו גם את אחת העסקאות הגדולות בתולדותיה של הקבוצה, עם רכישת חברתGreen Mountain הפעילה בתחום ה-Data Centers בנורבגיה. עסקה זו מעמיקה את דריסת הרגל הגלובאלית שלנו בזירה צומחת ומתפתחת זו, שכיום מהווה כבר כ-12% מנכסי הקבוצה. כקבוצה שנהנית מחוסן פיננסי יוצא דופן, נמשיך לבחון כל העת הזדמנויות עסקיות חדשות אשר משתלבות באסטרטגיה העסקית של החברה בפיתוח פעילויות הליבה שלה".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה