השוק

עיריית חיפה דורשת מבז"ן 95 מיליון שקל נוספים

עיריית חיפה הוציאה דרישת תשלום מוזרה לבז"ן ולחברה הבת שלה גדיב, של 95 מיליון שקל בשל שימוש בשטחים ציבוריים; בז"ן מתכוונת לערער לבית המשפט המחוזי
ניצן כהן |  3
ארובות בז"ן בחיפה (צילום פלאש 90/ מאיר ועקנין)
נראה שעידן עופר ידע מתי לצאת מבז"ן. החברה קיבלה אתמול דרישת תשלום מוזרה מעיריית חיפה לפיה על החברה וחברת הבת גדיב לשלם לעיריית 95 מיליון שקל, היטל על שימוש בשטחים ציבוריים. בבז"ן קיבלו את דרישת התשלום והחליטו לפעול באמצעים משפטיים נגד העירייה ודרישת התשלום שלה.
נזכיר כי בז"ן נמצאת בתקופה טובה כשמחירי הדלקים עולים ומרווחי הזיקוק עולים וזה הביא את עידן עופר לממש חלק ניכר מהחזקותיו בבתי הזיקוק תוך שהוא מוותר על השליטה בחברה והופך אותה למעשה לחברה ללא גרעי שליטה.
 
למעשה מכר עידן עופר (שהחזיק בחברה באמצעות החברה לישראל) 16.3% ממניות החברה. 9% נמכרו באופן ישיר למשקיעים המוסדיים שקיבלו אופציה לרכוש עוד 7.3% ממניות החברה. כשהמכירה אמורה להניב לחברה לישראל הכנסה של כמעט 270 מיליון שקל.
מניית בז"ן נסחרת היום לפי שווי חברה של 2.7 מיליארד שקל לאחר שעלתה בקצת יותר מ-15% מאז תחילת השנה. בשבועיים האחרונים איבדה המניה 2.7%.
בז"ן היא אחת החברות המרכזיות בכלכלה הישראלית אבל העתיד של החברה לוט בערפל מאחר והמדיניות הכוללת של הממשלה (והעולם המערבי כולו) היא להעביר את הנעת כלי הרכב מדלק לחשמל שייוצר באמצעים פחות מזהמים משריפה של דלקים ופחם. אם המגמה הזו תתפוס הרי שהיקפי הפעילות של בתי הזיקוק ירדו משמעותית ולכן נראה שעידן עופר ניצל את השנה הטובה של בתי הזיקוק כדי לממש את ההחזקה הזו.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    בזן חיפה
    אסי 11/2021/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עופר והסובבים שלו.באו לעשות סיבוב בבזן ורווח עוצמת. וזרוק את בזן לים. ועוד את מי לעיף מבזן.כולם יודעים שנגמר להם הזמן.בבזן.סוף מעשה.
    סגור
  • 2.
    עוד גחמה של קליש
    אבלין 11/2021/26
    הגב לתגובה זו
    0 1
    קליש תתעוררי..את מאבדת אוטוטו את הכיסא שלך..אין לך רוב במועצה.מתעסקת בשטויות
    סגור
  • 1.
    בזבוז כספי תושבים
    משה 11/2021/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ככל הנראה העירייה תפסיד כי אין לה קייס ותשלם הוצאות משפט שיבואו מכספי התושבים
    סגור