השוק

רגע לפני הרכישה של גבאי: פרטנר בהישג היסטורי בסלולר

החברה פרסמה את דו"ח הרבעון השלישי שלה וחגגה עם עלייה בהכנסות וב-EBITDA, ומעבר מהפסד לרווח, לצד שני ציוני דרך חשובים בתחום הסלולר והבטחה להקדים את יעדי פרישת הסיבים האופטיים שלהם התחייבה החברה
יאיר מור |  1
אבי צבי מנכל פרטנר (צילום ישראל שם טוב)
ענקית התקשורת פרטנר פרסמה הבוקר את הדו"ח שלה לרבעון השלישי של 2021, הכולל כמה בשורות חשובות מבחינתה רגע לפני שקבוצת משקיעים, בהובלת אבי גבאי ושלמה רודב ובתמיכת קרן הפניקס, רוכשת אותה מידי SBIT שבשליטת האצ'יסון ההונג-קונגית.
הכנסות פרטנר בחודשים יולי עד ספטמבר עמדו על 837 מיליון שקל הכנסות – עלייה של 5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד; העלייה הגיע מתחום השירותים (672 מיליון שקל, עלייה של 6%) בעוד מכירות הציוד ירדו (ב-2% ל-165 מיליון שקל); הרווח התפעולי ירד ב-2% ל-467 מיליון שקל; אך ה-EBITDA המותאם עלה ב-23% ל-250 מיליון שקל; ובשורה התחתונה עברה החברה מהפסד של 5 מיליון שקל לפני שנה לרווח נקי של 24 מיליון שקל, ומהפסד של 3 אגורות למניה לרווח של 13 אגורות למניה.
בתחום הסלולר ירדה ההכנסה הממוצעת ללקוח (ARPU) ב-6% ל-48 שקל לחודש, אך מצד שני רשמה החברה שני הישגים בתחום: מספר מנויי הסלולר שלה חצה את רף ה-3 מיליון ל-3.02 מיליון – עלייה של 9% ונתח שוק של 28%, עם תוספת של 49,000 מנויים ברבעון ו-257,000 בשנה – ושיעור הנטישה ירד ל-6.4% - הנמוך ביותר מאז 2010. "הישג זה הוא חלק מרכזי באסטרטגיה שלנו להשקעה בשירות ובטכנולוגיה, במטרה לשמור על נאמנות גבוהה של לקוחותינו בזכות שביעות הרצון מהשירות שהם מקבלים מאיתנו", אמר מנכ"ל החברה, אבי צבי.
 
בכל מה שנוגע לפרויקט הדגל של פרטנר בחצי העשור האחרון – פרישת הסיבים האופטיים – היא ממשיכה לקצור הצלחה, כאשר נכון לסוף הרבעון השלישי היו 192,000 מנויי "פרנר פייבר", ועד ליום פרסום הדו"ח כבר חצה המספר את ה-200,000. בנוסף, יש לה עוד 173,000 מנויי אינטרנט בתשתיות בזק והוט, וסה"כ 365,000 מנויי אינטרנט ביתי. החברה הודיעה כי פרישת הסיב האופטי שלה זמינה כבר ל-624,000 בתי אב, וכי הרף של מיליון בתי אב עם תשתית סיבים זמינה יושג כבר בסוף 2022 במקום ב-2023, כפי שתוכנן בעבר.
שירות הטלוויזיה של החברה, פרטנר טי.וי, רושם האטה ניכרת בצמיחה, עם גידול של 3,000 מנויים בלבד ברבעון הזה, שמביא את המספר הכולל ל-226,000 (לכאורה מספר נמוך יותר מזה של הרבעון הראשון, אך הסיבה לכן היא מחיקת 21,000 מנויים "מתים" ברבעון הקודם)
"בעידן של שינויים טכנולוגיים תדירים המשפיעים על הרגלי הצריכה, פרטנר שואפת למצב את עצמה כחברה מובילה בשוק התקשורת הישראלי, בזכות היותה הכוח המניע במהפכת הסיבים בישראל והראשונה להטמיע את מודל הסופר אגרגטור בטלוויזיה", אמר צבי, והוסיף כי הרכישה המתוכננת על ידי הקבוצה בהובלת רודב וגבאי, "ככל שתושלם בכפוף לאישורים הנדרשים, היא בראש ובראשונה הבעת אמון בעוצמה של פרטנר וביכולות של החברה ועובדיה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מספרים מספרים -- כמה שטויות (ל"ת)
    שני 11/2021/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור