השוק

דלק ישראל תחלק דיווידנד: כמה יקבלו בעלי המניות?

חברת הדלק השלישית בגודלה בארץ, שנרכשה בשנה שעברה מקבוצת דלק של יצחק תשובה, קיבלה את אישורו של בית המשפט לבצע הפחתת הון באמצעות חלוקת דיווידנד לבעלי המניות

איתמר כהן | 
אבי לוי, יו"ר דלק ישראל (צילום יח"צ)
מעט יותר משנה לאחר שיצחק תשובה מכר כ-75% ממניותיה תמורת 525 מיליון שקל, חברת דלק ישראל הודיעה אתמול (ראשון) כי קיבלה את אישורו של בית המשפט בהמשך לבקשת החברה לבצע הפחתת הון ולחלק דיווידנד בסך 150 מיליון שקל לבעלי המניות בחברה. על פי החלטת בית המשפט, חלוקת הדיווידנד תוכל להתבצע תוך כחצי שנה ממועד ההחלטה.
המרוויחה העיקרית מחלוקת הדיווידנד היא חברת להב.אל.אר שבשליטת אבי לוי, המחזיקה בכ-40% ממניות דלק ישראל - שתגרוף דיווידנד בגובה של כ-60 מיליון שקל. איש העסקים אורי מנצור, המחזיק בכ-35% ממניות דלק ישראל, יקבל כ-52.5 מיליון שקל, ואילו קבוצת דלק של תשובה, שנותרה עם אחזקה של 25%, תקבל כ-37.5 מיליון שקל.
 
דלק ישראל, חברת הדלק השלישית בגודלה בישראל, מעוניינת להנפיק את מניותיה בבורסה בתל אביב לפי שווי של כ-1.2 מיליארד שקל, אך סכום ההנפקה צפוי להיות נמוך יותר בשל הפחתת ההון שבוצעה.
החברה רשמה בתשעת החודשים הראשונים של השנה הכנסות של 2.7 מיליארד שקל – זינוק של כ-27% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי של החברה הסתכם בתקופה זו בכ-76 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-322 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2020.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה