השוק

תשובה ממשיך להתאושש: מדרוג העלו דירוג לקבוצת דלק

מדרוג העלו את דירוג החוב של קבוצת דלק מה שפותח לקבוצה את הדרך לשוק ההון, מה שיקל עליה לגייס כסף במידת הצורך ולהפחית את הוצאות המימון; הדירוג החדש Baa3
ניצן כהן |  1
עידן ולס, יצחק תשובה (צילום מתוך אתר קבוצת דלק, פלאש 90/ משה שי)
חדשות טובות ליצחק תשובה, חברת הדירוג מדרוג העלתה בשעה האחרונה את דירוג החוב של קבוצת דלק לרמה של Baa3 רמה שמאפשרת כבר לקבוצה לחזור לשוק ההון ולהפחית את הוצאות המימון הכבדות. מעלות טרם פרסמו את הודעת הדירוג שלהם לקבוצה.
בנימוקי הדירוג כותבים במדרוג כי הפעולות האחרונות של ההנהלה למימוש נכסים, מיחזור חוב והקטנתו כמו גם מחירי הנפט הגבוהים, תומכים בקבוצה ולכן התחזית שמעניקים במדרוג לקבוצה עומדת על "יציב".
 
נזכיר כי כיום יש שתי תוכניות משמעותיות שעומדות בפני יצחק תשובה ועשויות להניב ערך משמעותי והן: השינוי המבני של דלק קידוחים שמשום מה מתעכב אבל המטרה שלו היא להפוך את השותפות לחברה, מחיקתה מהמסחר בבורסה של תל אביב ורישומה למסחר בלונדון - שם היא עשויה לקבל תימחור טוב יותר שיציף ערך למשקיעים.
המהלך השני הוא הנפקה של איתקה על רקע מחירי הנפט הגבוהים מה שיאפשר לעידן ולס למסחר את ההחזקה הזו ולממש חלק ממנה אם יהיה צורך או אם תגיע למחיר בר מימוש אולם באופן כללי, הנפקה של החזקה ומיסחורה מניב ערך שלא מגולם כרגע.
יש לציין כי עם העלאת הדירוג של קבוצת דלק הצליח עידן ולס לעבור את המכשולים הגדולים שעמדו בפני הקבוצה וכעת היא עומדת באמות המידה הפיננסיות למחזיקי האג"ח - כלומר הוסרה ההפרה המרכזית שיכולה הייתה להביא להעמדה של החוב של הקבוצה לפירעון מידי.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ילדים תחזרו אחרי
    ניר 11/2021/23
    הגב לתגובה זו
    14 0
    "ביי ביי להערת עסק חי"
    סגור