השוק

אקזיט נוסף: אינטל קונה חברה ישראלית ב-150 מיליון דולר

ענקית השבבים הבינלאומית רוכשת חברה ישראלית נוספת, שמפתחת מערכת לעבודה משולבת עם סמארטפונים, טאבלטים ומחשבים. אינטל כבר השקיעה בחברה בעשור הקודם
יאיר מור |  1
אינטל (צילום Magma Images)
אינטל הודיעה אחר הצהריים על רכישת החברה הישראלית Screenovate. הסכום לא נמסר, אך לפי הערכות מדובר בכ-150 מיליון דולר.
 
סקרינובייט הוקמה בשנת 2010 על ידי ד"ר יהושע (שוקי) גלזר מאוניברסיטת בר אילן, המשמש כמנכ"ל, ומפתחת מערכת שמאפשרת שידור של מסכי טלפונים וטאבלטים אל מחשבים אישיים, כך שניתן לשלוט על הטלפונים מבלי להחליף ביניהם לבין המכשירים הגדולים יותר בזמן ישיבה במשרד או בחדר העבודה. היא מעסיקה 40 עובדים ברעננה, שיהפכו כעת לעובדי אינטל.
במשך רוב שנות קיומה פעלה החברה מתחת לרדאר, אך ב-2014 קיימה סבב גיוס הון בו הושקעו בה 8 מיליון דולר, כאשר המשקיעה העיקרית היתה אינטל קפיטל, קרן ההון סיכון של ענקית השבבים, שמאז רואה בחברה כזו שמהווה חלק מהרכיבים שמרכיבים את עתיד העבודה במחשבים עם מעבדי אינטל.
לדברי ג'ים ג'ונסון, סגן נשיא ומנכ"ל הנדסת פלטפורמות לקוח באינטל, הרכישה תסייע לה לקדם את הצורך והרצון של משתמשים לעבוד בשילוב בין המכשירים שלהם כאשר המחשב משמש נקודת גישה לכל מה שצריך לעבודה. "אנו מחכים ומצפים להצטרפותם של מהנדסי סקרינובייט המוכשרים לשורותיה של לאינטל", הוא אמר.
גלזר מסר כי "ההזדמנות להפוך לחלק מאינטל, עם כיסוי השוק, עוצמת הטכנולוגיה והמצוינות בקישוריות המאפיינים אותה, פותחת אופקים חדשים לכולנו. אלו חדשות מצוינות לצוות, לשוק המחשבים האישיים וללקוחותינו".
אינטל כבר רכשה במהלך ההיסטוריה חברות ישראליות רבות: כבר ב-1999 היא רכשה את חברת השבבים DSPC תמורת כ-1.6 מיליארד דולר; ב-2003 רכשה את Mobilian, שפיתחה שבבי תקשורת אלחוטית, בסכום של כמה עשרות מיליוני דולרים; ב-2010 רכשה את חברת התקשורת האלחוטית Comsys תמורת 30 מיליון דולר ואת חברת האבטחה Neocleus תמורת כמיליון דולר; ב-2011 את GraphTech, שפיתחה מערכת לשליטה במחשבים דרך הרשת, ואת חברת המיפוי Telmap, שאותה סגרה לאחר כשנתיים; ב-2013 רכשה את "עומק אינטראקטיב", שפיתחה מצלמות תלת-ממד מקבילות לאלו של PrimeSense שנרכשה שנה קודם לכן על ידי אפל; ב-2016 רכשה את Replay, שפיתחה את טכנולוגיית ההילוכים החוזרים התלת-ממדיים ששולבו לאחרונה באולימפיאדה ובשידורי ספורט נוספים; ב-2017 כרשה את מובילאיי הירושלמית תמורת סכום חסר תקדים בהייטק הישראלי – 15 מיליארד דולר; ובדצמבר 2019 רכשה את הבאנה לאבס, העוסקת בתחום הבינה המלאכותית.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עוד קפיצה של החתול של שרדינגר
    אינטל שמינטל 12/2021/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אינטל בהיסטריה קונה וקונה ונשארת אחרונה הם צריכים לחזור לנצח בסלולארי..נקודה
    סגור