השוק

מאסק מטיל פצצה: "לא צריך את ההטבות של ביידן"

המנכ"ל של טסלה התארח השבוע בועידה של הוול סטריט ג'ורנל ויצא נגד היוזמה של ביידן שהוציאה הטבות ספציפיות בשווי של מיליארדי דולרים לענקית הרכבים החשמליים שברשותו
מערכת ice |  1
אילון מאסק (צילום ויקיפדיה, מתוך אתר spacex)
מאסק נאם ביום שני בועידת המנכ"לים של הוול סטריט ג'ורנל והציע באופן מפתיע לבטל את חבילת התשתית של ביידן, שהופנתה לטסלה. מאסק טען בנאומו כי טסלה לא הייתה זקוקה לזיכוי המס של 7,500 דולר עבור כלי רכב חשמליים, המעניק זיכוי מס של עד סכום זה לאנשים הרוכשים רכבים חשמליים כדי להגביר את הביקוש לרכבים שלה. הוא גם כינה את התמיכה הפדרלית בטעינת תשתית "מיותרת".
"האם אנחנו צריכים תמיכה בתחנות דלק? אנחנו לא", אמר מאסק. "אין צורך בתמיכה ברשת טעינה. הייתי מוחק אותה. מחק". כיום יש כ-45,000 עמדות טעינה ציבוריות בארה"ב. הצעת חוק התשתיות של ביידן מקצה 7.5 מיליארד דולר לתשתיות טעינה, במטרה שארה"ב תגיע ליעד של 500,000 עמדות טעינה.
כל זה כשתחנות הטעינה של טסלה בארה"ב יכולות לשמש כעת רק רכבי טסלה. החברה אמרה שהיא תפתח אותם לכל יצרניות הרכב, אך בעלי רכבים שהם לא של טסלה כנראה יצטרכו לרכוש מתאם, מכיוון שטסלה משתמשת בתקע ספציפי. סביר להניח שתחנות טעינה חדשות יהיו מיד נגישות ובמחיר סביר יותר למחזיקי חשמליות לא מייצור טסלה.
מאסק התייחס בראיון לסין באהדה ואמר, "יש הרבה אנשים בממשלה בסין שניתן לומר שהם מתבגרים. עם זה שסין היא כלכלה קטנה ואולי הם מרגישים שדחפו אותה לכאן ולשם די הרבה. הם לא לגמרי הבינו את העובדה שסין הולכת להיות הילד הכי חזק בשכונה" יחד עם זאת ציין כי, "לא מתכוון לתמוך בכל מה שסין עושה יותר ממה שהייתי תומך בכל מה שארה"ב או כל מדינה אחרת עושות".
 
עוד התייחס לחלוקת העבודה שלו בין שתי החברות שלו, ספייס אקס וטסלה וטען כי מנכ"ל זה תואר מומצא וכי הוא מחלק באופן שווה את הזמן בין המשימות השונות בחברות, כשלאחרונה בניית הטיל החדש של חברת החלל דורש ממנו את מירב האנרגיה שלו יותר מכל יוזמה קודמת שעסק בה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מאבק עוד שנה גומר את הסיפור (ל"ת)
    יגאלהנאצי 12/2021/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור