השוק

היצוא של ההייטק ברבעון השלישי זינק ל-10 מיליארד דולר

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת את נתוני הרבעון השלישי של השנה מהם עולה כי העודף בחשבון השוטף הסתכם ב-5.3 מיליארד דולר לעומת 4.9 מיליארד דולר ברבעון השני של השנה; ההשקעות של משקיעים זרים עלו ב-4.4 מיליארד דולר
ניצן כהן |  2
אביגדור ליברמן (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, pexels, pixabay)
העודף בחשבון השוטף במאזן התשלומים עלה ברבעון השלישי של השנה ל-5.3 מיליארד דולר בהמשך לעלייה של 4.9 מיליארד דולר ברבעון השני של השנה. המשמעות של הדברים היא שהיצוא בישראל של סחורות, שירותים שכוללים שכר של עובדים (בד"כ הכוונה לעובדי הייטק) היה גבוה ב-5.3 מיליארד דולר מהיבוא.
הנתון הזה יכול להיות ההסבר ללחץ השלילי על הדולר ברבעון השלישי של השנה כשההסבר המרכזי להיחלשות של הדולר זה היצוא שגבוה מהיבוא וההעברות כספים לעובדים ישראלים מחו"ל שהכוונה היא לעובדי ההייטק והאקזיטים והבונוסים וכל הלאה מגיעים לישראל, מומרים לדולרים ולמעשה לוחצים אותו כלפי מטה.
 
נתון מעניין נוסף שעולה מהפרסום של הלמ"ס הוא העובדה כי המשקיעים הזרים העבירו לישראל ברבעון השלישי של השנה 4.4 מיליארד דולר נתון גבוה ב-200 מיליון שקל . עוד עולה מהנתונים כי היצוא של ענף הייטק הסתכם ברבעון השלישי של השנה בקצת יותר מ-10 מיליארד דולר כשהנתון הזה אינו כולל את האקזיטים של חברות הסטארט אפ.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מה ליברמן קשור לעניין?
    מישהו 12/2021/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חוץ מלהעלות מיסים לא עושה שום דבר.
    סגור
  • 1.
    למה שמים תמונה של האיש הזה?
    אייל 12/2021/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרי אין לו קשר להצלחה הזאת הוא שר האוצר רק חצי שנה לא יכול אפילו לומר את שמו של הזבל
    סגור