השוק

נאווי ושוהם נכנסות לשוק האשראי האמריקאי: יקימו פעילות משותפת

שתי החברות יעסקו בארה"ב בתחום הפקטורינג ויעמידו אשראי שלא יעלה על 35 מיליון דולר לטווח של שנה; הפעילות המשותפת תתבצע באמצעות חברה ייעודית לענף האשראי האמריקאי
ניצן כהן | 
חזרה לעבודה (צילום pexels edit ice)
שתי החברות החוץ בנקאיות נאווי ושוהם יקימו פעילות משותפת בארה"ב. הפעילות החדשה תעסוק בפקטורינג (ניכיון צ'קים) באמצעות חברה ייעודית ותעמיד אשראי של לא יותר מ-35 מיליון דולר לטווחים קצרים של עד שנה.
שתי החברות יעשו בדיקת נאותות לפעילות החדשה ולאחריה תתבצע העברת הכסף בפועל במנות של 5 מיליון דולר כל פעם. העסקאות יהיו מגוונות כך שכל עסקה לא תעבור את ה-80 אלף דולר מה שמאפשר פיזור של תיק האשראי והפחתת הסיכונים לחברה.
 
נזכיר כי שוק האשראי החוץ בנקאי הישראלי פורח אולם התחרות בו הולכת וגדלה. באופן עקרוני יש גבול לריבית שניתן לרדת ממנה בעסקאות מהסוג הזה שמאופיינות ברמות סיכון גבוהות שמחייבות חיתום קפדני וגביית ריבית בהתאם (כך שתביא לידי ביטוי את הסיכון בעסקאות האלה).
בדרך כלל המערכת הבנקאית עוסקת בעסקאות פקטורינג (ויש גם לחברות הביטוח) אולם החיתום בעסקאות האלה הוא שמרני מאוד, מה שהביא לפריחה של חברות חוץ בנקאיות שהחיתום שם מקל יותר מהמערכת הבנקאית אך הריבית שהן מגלמות היא משמעותית גבוהה יותר מהמערכת הבנקאית.
יש להזכיר כי אלטשולר שחם מחזיקה בכ-11% ממניות החברה באמצעות קופות הגמל וקרנות הנאמנות שהיא מנהלת. נכון לתום הרבעון השלישי של השנה המאזן של נאווי עומד על כ-3 מיליארד שקל, כמעט כפול מהיקף המאזן של החברה בתום הרבעון השלישי של 2020 מה שמשקף את מצוקת האשראי לעסקים לטווח קצר עליו גישרה החברה.
ההכנסות של נאווי הסתכמו בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה ב-117 מיליון שקל והרווח התפעולי שלה הסתכם בכמעט 100 מיליון שקל, נתונים מרשימים מאוד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה