השוק

משרד האוצר השלים הנפקת אג"ח של 1.5 מיליארד אירו

ההנפקה התבצעה הלילה וזאת לאחר שנתיים בהן לא ביצעה המדינה הנפקות אג"ח צמודות אירו; הקופון בהנפקה עומד על 0.625%; באוצר אומרים שההנפקה באירו נועדה לגוון את מקורות המימון של ישראל
ניצן כהן | 
רם בלינקוב, אביגדור ליברמן (צילום Yonatan Sindel/Flash90)
משרד האוצר השלים הלילה הנפקת אג"ח של 1.5 מיליארד אירו וזאת לאחר שבפעם האחרונה שגייסה המדינה באג"ח צמוד אירו הייתה בשנת 2019. באוצר אומרים שהריבית שנקבעה בהנפקה היא נמוכה אך לא מציינים מה גובה הריבית אולם הקופון הוא של 0.625%. האג"ח הונפקו למשך 10 שנים.
החשב הכללי במשרד האוצר, יהלי רוטנברג, אמר כי קופון של 0.625% הוא הקופון הנמוך ביותר שנרשם אי פעם בהנפקה ציבורית של מדינת ישראל בשווקים הבינלאומיים, תוך ניצול העובדה שעלויות הגיוס של ממשלת ישראל בשוק האירו נמוכות במיוחד.   
 
ההנפקה הציבורית האחרונה במטבע אירו התבצעה בשנת 2019, אז הקופון לטווח של 10 שנים עמד על 1.5%. הצלחת ההנפקה הינה על רקע העוצמה היחסית של הפרמטרים הכלכליים של מדינת ישראל ביחס למדינות העולם. 
החשב הכללי, יהלי רוטנברג: "ההנפקה המוצלחת מהווה הבעת אמון מצד המשקיעים בעולם בכלכלה הישראלית במיוחד בעת הזו. אנו נמשיך לקדם את מנועי הצמיחה של הכלכלה הישראלית, אשר הינה מהמתקדמות בעולם, תוך שמירה על אחריות פיסקלית".
סגן בכיר לחשב הכללי, גיל כהן: "נוכח צליחת אתגרי התקופה ולצד אי הוודאות בשוקי ההון, מדינת ישראל הצליחה לרשום את העלות הנמוכה ביותר שנרשמה אי פעם בהנפקה ציבורית במטבע חוץ. ההנפקה תומכת באסטרטגיית ניהול החוב הממשלתי, ובפרט בגיוון מקורות המימון והרחבת בסיס המשקיעים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה