השוק

באוצר נכנעו ללחץ: עצמאים יקבלו פיצוי על בידודים

במשרד האוצר התקבלה החלטה לשלם בעבור בידוד לעצמאים בדומה לתשלומים שלמקבלים שכירים; באוצר לא הגבילו את המהלך בסכום כולל אך על פי ההערכות מדובר בעלות תקציבית של כ-250 מיליון שקל
ניצן כהן |  2
רם בלינקוב, אביגדור ליברמן (צילום Yonatan Sindel/Flash90)
במשרד האוצר נכנעים היום ללחצים של העצמאים והחליטו לפצות עצמאים על ימי בידוד החל מחודש יולי האחרון. כלומר עצמאי שהיה בבידוד מחודש יולי האחרון יוכל להגיש בקשה לביטוח הלאומי והוא יקבל פיצוי של 430 שקל ליום עד למקסימום של 3 ימים. עבור התקופה של התפרצות האומיקרון, יקבלו עצמאים 430 שקל נוספים, כלומר יקבלו פיצוי על 4 ימי בידוד.
באשר לשכירים באוצר מתכוונים להעביר בהוראת שעה פיצוי על יום נוסף של בידוד. המצב נכון להיום הוא שעובד שכיר לא מקבל תשלום עבור היום הראשון שהוא נמצא בבידוד והחל ביום השני הוא מקבל כסף כשמנכים לו 3 ימי מחלה. המעסיקה מקבל מהאוצר פיצוי של 50% אם הוא עסק גדול (שמעסיק יותר מ-75 עובדים) ו-75% אם מדובר בעסק קטן, כלומר שמעסיק פחות מ-75 עובדים.
 
באוצר אומרים היום שנכון להיום מתכוונים לצמצם את פרקי הזמן שמי שנדבק בקורונה צריך להיות בבידוד ל-7 ימים שהמשמעות של זה שמדובר באובדן של 5 ימי עבודה ועל כך מבקשים לפצות את העובדים על 4 ימי עבודה (במקום ה-5 שאבדו).
העלות התקציבית הכוללת אינה מוגבלת בסכום אולם הגורמים באוצר מעריכים שמדובר בעלות שתגיע לכ-250 מיליון שקל.
הגורמים באוצר אמרו עוד שהנתונים של הכלכלה הישראלית לשנת 2021 מצוינים ומדובר על חזרה לרמות אבטלה שהיו בישראל טרום הקורונה - כלומר תעסוקה כמעט מלאה. הצמיחה הגיעה לכ-7% וזה מצוין. הגורמים טוענים שנכון להיום אין חשש מכך שכמות כל-כך גדולה של נדבקים תשבית את הכלכלה ואין למעשה צורך בחל"תים בגלל העובדה שההחלטה של הממשלה היא "לחיות לצד הקורונה".
 
בסיכומו של דבר הוחלט היום באוצר על פיצוי לעצמאים שלא הוסדר נושא הפיצוי שלהם בתקופת הבידוד. הפיצוי נקבע על פי המקובל בקרן הפיצויים של המדינה לשעת חירום שעומדת על 430 שקל ליום עד מקסימום של 4 ימים מה שאמור להקל על מי שצריך להיות בבידוד לשמור עליו.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    חייבו אותנו בבידוד 10 ימים ורוצים לשלם רק על 4 ימים..
    עצמאי 01/2022/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    פשוט ביזיון
    סגור
  • 1.
    חחחחחח
    חוסי 01/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    450 שקל , מדובר פה ב 1800 שקל, אתם לא מתבישחם, שר אוצר חכם מאווווווווד!!!!
    סגור