השוק

עופר נגד הנהלת צים: "ממליץ לא לבקש הקלות מס"

עידן עופר שמחזיק בשליטה בצים אומר היום שאינו מעורב בבקשה של צים לשנות את שיטת חישוב המס שלה ובכל מקרה הוא ממליץ לה שלא תעשה זאת

ניצן כהן | 
אלי גליקמן עידן עופר (צילום סיון פרג')
בעל השליטה בצים, עידן עופר אומר היום (ראשון) שהוא אינו מעורב בבקשה של צים לשנות את שיטת חישוב המס שלה כדי לחסוך במס הכנסה ובכל מקרה, הוא ממליץ לחברה שלא לבקש זאת. עוד אמר עופר כי הוא גאה בביצועים של צים ומעוניין שהציבור כולו יהנה מהרווחיות של החברה באמצעות תשלום מס הכנסה כהלכתו.
״אינני מעורב בפניה של צים בקשר לשינוי משטר המס לגביה, אם אכן הייתה פניה כזו. לו הייתי נשאל לדעתי הייתי מציע שצים לא תפנהלבקש את שינוי משטר המס לגביה. אני גאה בהצלחתה וברווחיה של צים, ואני לא פחות גאה על כך שהציבור בישראל כולו ייהנה מהצלחתה של צים על דרך תשלום המסים המגיעים על רווחיה״ אמר עופר.
נזכיר כי לאחרונה פנתה צים שנמצאת רגע לפני שהיא מסיימת לנצל את הפסדיה הצבורים לצורכי מס, לרשות המסים בבקשה לשנות את שיטת חישוב המס שלה כך שבמקום מס חברות (23% מהרווח לצורכי מס) תעבור לשלם מס על בסיס קיבולת מה שהיה אמור להפחית את חבות המס שלה במאות מיליוני שקלים.
 
צים סבלה עד לפני מספר שנים מהפסדים משמעותיים אולם מאז פרץ משבר הקורונה שהביא איתו שיבושים בשרשרת האספקה שגרמו לעלייה חדה במחירי התובלה הימית הרי שהיא חזרה לרווחים משמעותיים כך שרק ברבעון השלישי של השנה היא הרוויחה סכום עתק של 1.5 מיליארד דולר והפכה לחברה הישראלית הרווחית ביותר.
באופן טבעי כשהרווחים של צים עולים משמעותית גם תשלומי המס שלה אמורים לעלות באופן דומה רק מה שקרה שהנהלת החברה ביקשה להפחית את חבות המס, כלומר ניסתה לשנות את כללי המשחק תוך כדי משחק וזה אומנם חוקי אבל לא מריח טוב. עופר שאינו משמש מנהל פעיל בחברה רומז להנהלה למשוך את הבקשה ולשוב מלשחק על פי הללים המקובלים. כלומר כשמפסידים לא משלמים מס וכמשרוויחים משלמים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה