השוק

בן אנד ג'ריס בסכנה? זה המהלך שמנסה להוביל יוניליוור

יוניליוור תנסה להיפטר מבן אנד ג'ריס? המגמה של החברה להתשקם מהירידות סביב חבירה למגמות הבריאות, עלתה עוד שלב לאחרונה עם הצעת ענק לחברת תרופות. האם הגלידות בסכנה?
מערכת ice |  12
יוניליוור (צילום iStock)
מסתבר שיוניליוור מוכנה לשלם הרבה עבור החברה שמייצרת מוצרים רפואיים כמו טאמס, אדוויל, וגם – משחת השיניים אקווהפרש. וזה דווקא מול העובדה שאחת החברות שיותר מזוהה איתה היא גלידת בן אנד ג'ריס.
חברת התרופות הבריטית גלקסו סמית' קליין, אמרה בסוף השבוע ל-CNN, כי היא קיבלה שלוש הצעות "בלתי רצויות" מיוניליוור לרכוש את עסקי בריאות הצרכנים שלה, שהיא מנהלת כמיזם משותף עם פייזר (PFE). האחרון היה בעל תג מחיר של 50 מיליארד ליש"ט, סכום השווה ל-68 מיליארד דולר.
גלקסו סמית' קליין דחתה את ההצעות, שלדבריה נמוכות מדי. זאת למרות שלפי התכנון של החברה, היא תמכור את החטיבה בהמשך השנה, תחת לחץ של בעלי המניות כולל קרן הגידור אליוט Investment Management.
יוניליוור אישרה לפי הדיווח כי פנתה ל-GSK לגבי השתלטות פוטנציאלית. נאמר כי עסקי הצרכנים "מובילים בתחום בריאות הצרכנים האטרקטיביים ויהוו התאמה אסטרטגית חזקה כאשר יוניליוור ממשיכה לעצב מחדש את תיק ההשקעות שלה".
מניית יוניליוור ירדה ביום שני ב-7% בלונדון, בעוד שמניית GSK נסחרה בעלייה של כמעט 4% יוניליוור עדיין יכולה לשדרג את ההצעה שלה, ואולי להוציא הסכם רכישה. החברה אמרה ביום שני כי היא שוקדת על שיפוץ אסטרטגי שיכלול הרחבת סל מוצרי הבריאות, היופי וההיגיינה שלה, ומעבר לכך ציינה כי פרטים נוספים יפורסמו עד סוף החודש.
יוניליוור, החברה שמאחורי מותגים כמו גלידת בן אנד ג'ריס וסבון דאב, כבר הראתה שהיא מוכנה לוותר על מוצרי מזון ושתיה בעלי ביצועים נמוכים יותר, בזמן שמנייתה לא הראתה ביצועים טובים בחודשים האחרונים.
בנובמבר הודיעה יוניליוור כי היא מוכרת את עסקי התה העולמיים שלה, הכוללים שמות כמו ליפטון ו-TAZO, לחברת ההשקעות הפרטיות CVC Capital Partners.
 
אנליסטים טוענים שיוניליוור צריכה לנהוג בזהירות בכל הנוגע למכירות עסקי המזון והמשקאות שלה, כשנראה שהיא מתמקדת גם במותגים מרכזיים, ייתכן שביניהן בן אנד ג'ריס.
מנהל הקרנות הבריטי טרי סמית' חושב שהבעיה הגדולה ביותר של יוניליוור היא שהיא מתמקדת יותר מדי בנושאי קיימות וצדק חברתי. במכתב שכתב לאחרונה לבעלי המניות, הוא כתב כי החברה "עובדת תחת משקלה של הנהלה אשר אובססיבית להצגת אישורי קיימות בפומבי על חשבון התמקדות ביסודות העסק". עוד כתב כי,"חברה שמרגישה שהיא חייבת להגדיר את מטרת המיונז של הלמן איבדה לדעתנו בבירור את העלילה".
תגובות לכתבה(12):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    לא טעים (ל"ת)
    ירון 01/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    לא הבנתי
    jo 01/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נראה שכל הכתבה זה תרגום של גוגל טרנסלייט לכתבה אחרת
    סגור
  • 9.
    בקיצור הם עושים הכול כדיי שהחרם ימשך. (ל"ת)
    אש 01/2022/18
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 8.
    הולכת בעיקבות טבע
    אור 01/2022/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    קניה בנ50? חברה לדאודורנאים. טיפש
    סגור
  • 7.
    אז יהיו לנו עוד כמה מוצרים של יוניליוור להחרים (ל"ת)
    אין מוצר ללא תחליף 01/2022/18
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • טען עוד
  • 6.
    איזה יופי. (ל"ת)
    שוקו 01/2022/18
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 5.
    באמת שGSK צודקים
    N 01/2022/18
    הגב לתגובה זו
    3 0
    שבן אנד ג'ריס מחרימים את ישראל זה לא גרם לעזה להיות מקום פחות עני, זה לא גרם לחמאס להפסיק להפעיל טרור שם, לא גרם למשק של הארץ להידפק (זה אנחנו כבר יודעים לבד... תודה ליברמן ועשק אהה אסם והצרכנות המוגזמת של הצרכן הישראלי שמרוקן את הארנק יותר, מקבל פחות ומייצר זבל חזק יותר מכל צרכן אחר בכל מקום שהוא לא קליפורניה). התת חברות של יונילוור הצדקניות האלה פשוט מנסות למצוא goodie points כדי להרגיש עליונים מוסרית בטוויטר ודכדי לקבל נקודות באירופה ששם BDS ממש חזק. באמת אם הייתי מנכ"ל יונילוור הייתי מוכר את בן אנד ג'ריס לחברה שמראש לא יוצרת בארץ וזהו...
    סגור
  • 4.
    מה הקשר בין הכתבה לכותרת?
    שטרסלר 01/2022/18
    הגב לתגובה זו
    2 5
    הכותרת המגמתית הקיצונית של האתר לא קשורה כלל לעיתונאות מינמלית. אז אתם מתעצבנים מיצרני הגלידה היהודים, שלא רוצים קשר חשטחים הכבושים? תתעצבנו, אבל תעוותו הודעות כלכליות שיתאימו לתפיסת עולם שואתית ושרואה בכל ביקורת על ישראל כאנטישמית. קצת הגינות מינמלית לא הרגה אף אחד.
    סגור
  • בוגד חצוף! חרם על ישראל זו אכן אנטישמיות!
    אלמוני 01/2022/18
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הם רוצים שהעולם יעמיד פנים שישראל לא קיימת בכך שייתייחסו עליה כאל לא קיימת! שלא לדבר על שלילת זכויות אדם של ישראלים... ואגב, "השטחים הכבושים" זה לא מה שרואים בסמל של הארגונים הפלסטינים, אלא את שטח ישראל השלמה!
    סגור
  • 3.
    כתבה מביכה
    חנוך 01/2022/18
    הגב לתגובה זו
    3 2
    דוחפים את בן אנד ג'ריס באובססיה לכל קלי' בייט.
    סגור
  • 2.
    בן כהן הטינופת נעשה חרם גם על המוצרים האלה..
    גל 01/2022/18
    הגב לתגובה זו
    8 0
    ר
    סגור
  • 1.
    טרי סמית׳, אתה והכלכלה איבדתם את העלילה
    שבתאי 01/2022/18
    הגב לתגובה זו
    1 4
    חברה שמתמקדת ביסודות העסק ולא בנושאי קיימות וצדק חברתי איבדה את העלילה ולמעשה את העולם. זו הבעיה של כולם חוץ מיונילבר. הבעיה של העולם שלנו. חבל שהכלכלה מתמקדת רק בכסף ודוחה את כל הבעיות לפתחי ילדינו
    סגור