השוק

מודרנה הסתבכה: החיסונים סופגים ביקורת, המנייה קורסת לשפל היסטורי

מניית מודרנה צללה ב-67% משיא הסגירה של כל הזמנים של 484 דולר ב-9 באוגוסט, 2022 ומחקה כ-133 מיליארד דולר משווי השוק של החברה, שעומד כעת על כ-65 מיליארד דולר, כאשר בשבוע האחרון לבדו ירדה ב-20% בערכה לאור הערכת המומחים כי החיסון שלה לאומיקרון לא יעיל מספיק
מערכת ice |  2
חיסון נגד קורונה (צילום pixabay)
מודרנה נמצאת במשבר עמוק. מניית החברה המשיכה לקרוס יום שישי ברציפות, כאשר מומחים הטילו ספק האם מכירות חיסוני הקורונה לבדן יעזרו להצדיק את הערכת השווי המטאורית של החברה, והעצימו את ההתרסקות שחיסלה יותר מ-60% מהמדדים והפכה אותה לבעלת הביצועים הגרועים ביותר של השנה.
מניית מודרנה ירדה ביום שישי ב-4.4% לשפל של שמונה חודשים של 160 דולר, מה שדחף את המניות להתרסקות של יותר מ-20% במהלך השבוע האחרון על רקע מחקרים רבים המצביעים על כך שחיסון הבוסטר של מודרנה, למרות שהוא יעיל מאוד נגד זנים קודמים, היה פחות יעיל נגד וריאנט אומיקרון מתפשט.
 
המרכז לבקרת מחלות ומניעתן אמר ביום שישי כי מאיצי מודרנה ופייזר יעילים ב-90% במניעת אשפוז של אנשים שנדבקו בגרסה החדשה. האנליסט של ג'פריס, מייקל איי, אמר בראיון ליאהו, כי: "הציפיות הגבוהות מדי" שנקבעו בשנה שעברה, כשהחיסון של מודרנה הפך לזמין נרחב לציבור.
מניית מודרנה צללה ב-67% משיא הסגירה של כל הזמנים של 484 דולר ב-9 באוגוסט, 2022 ומחקה כ-133 מיליארד דולר משווי השוק של החברה, שעומד כעת על כ-65 מיליארד דולר בסך הכל.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    כמה חובבני ולא מקצועני.
    שיבי 01/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אי אפשר לקחת את מה שאתם כותבים ברצינות ולייחס לכם מקצועיות כשאפילו הכתיבה עצמה, לא רק התוכן, לוקה בטעויות, קלוקלת ובלתי קריאה בעליל. כל עוד אתם כותבים ברמה של "יומנו של חנון לכיתה ג" תקבלו כזו התייחסות.
    סגור
  • 1.
    אין הגהה?
    אתר פח 01/2022/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הכתבה נראית כאילו תרגמתם אותה בגוגל
    סגור