השוק

גב-ים: מאבק שליטה, שיערוכים מפלצתיים ותוכנית אסטרטגית

גב-ים שסיפקה בשנה האחרונה אין סוף חדשות סיימה את שנת 2021 עם יציבות (פחות או יותר) בשורת הרווח התפעולי התזרימי כששערוכי נדל"ן מפלצתיים של 1.2 מיליארד שקל סידרו לה את השנה
ניצן כהן | 
אבי יעקובוביץ׳, גב-ים הדמיית דיור ממשלתי בחולון (צילום אלדד רפאלי, אבנר ישר אדריכלים)
גב-ים שבשליטת נכסים ובניין סיפקה חדשות למכביר בשנה האחרונה. לאחר שהשליטה בקבוצת אי.די.בי נלקחה מאדוארדו אלשטיין התפתח מאבק שליטה על החברה. איש העסקים צחי נחמיאס שרכשה את השליטה בקבוצת אי.די.בי לטש עיניים לאחד הנכסים הטובים ביותר של הקבוצה - גב ים, אבל איש העסקים אהרון פרנקל רצה גם הוא את הפנינה הזו וככה התפתח לו מאבק שליטה שהגיע לסיומו לא מזמן כשנחמיאס רכש את פרנקל החוצה.
כדי להבין מדוע נחמיאס ופרנקל נאבקו על גב-ים כדאי להסתכל על הדו"חות הכספיים שלה וכאן אנחנו מגלים יציבות בשורת ההכנסות התפעוליות התזרימיות (ה-NOI) מנכסים זהים שהסתכמו בשנת 2021 ב-524 מיליון שקל, כמעט ללא שינוי לעומת 2020. חלקה של החברה ה-NOI הזה עמד על 432 מיליון שקל  מנכסים זהים.
 
במהלך השנה שערכה נכסים ובניין את שווי הנכסים שבבעלותה כך שלמעשה ניתן לקבל תמונה מעודכנת יותר על השווי של הנכסים שבבעלותה. השערוך הזה הצביע על עליית ערך שנתית של הנכסים בהיקף כספי של כ-1.2 מיליארד שקל כך ששווי הנדל"ן להשקעה של החברה הסתכם בסוף השנה ב-10.3 מיליארד שקל.
שנת 2021 הייתה שנה נוספת של צמיחה מואצת ואינטנסיבית בגב-ים, במהלכה פעלה החברה להרחבת פעילות הייזום שלה, ולחתימה על מספר עסקאות משמעותיות בתחום פעילות הליבה שלה. כ-40% מהשטחים העיליים בפרויקטים אותם יוזמת החברה כבר שווקו.
הכנסות החברה משכירות בשנת 2021 הסתכמו בכ-548 מיליון שקל וה-FFO המיוחס לבעלי המניות של החברה הסתכם בשנת 2021 בסך של 253 מליון שקל, עלייה של כ-5.4% לעומת שנת 2020. התשואה המשוקללת של הנדל"ן להשקעה עומד על 6.5% ושיעור המינוף של החברה עומד על 48%. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם בשנת 2021 בכ-646 מליון שקל, עלייה של כ-53% לעומת שנת 2020.
במהלך שנת 2021 חתמה החברה על מספר הסכמי שכירות משמעותיים בפרויקטים בייזום. החברה השכירה כ-37 אלף מ"ר עילי בהרצליה לחברת הייטק בינלאומית מובילה, כ-5,000 מ"ר עילי בפארק מתם לחברת PLUS500, כ-17 אלף מ"ר עילי בפארק גב-ים חולון לדיור הממשלתי, מפעל רב בריח באשקלון בשטח של כ-28 אלף מ"ר ומרלו"ג בשטח של כ-20 אלף מ"ר בפארק גב-ים מפרץ חיפה אשר הושכר לחברת מילניום.
במקביל פרסמה החברה את התוכנית האסטרטגית שלה והיא מרשימה מאוד. ליבת התוכנית של החברה היא לממש מהר את עתודות הקרקע שלה והכפלה של השטחים שהיא מייעדת למרכזים לוגיסטיים.
בסך הכל פרושים הנכסים של גב-ים (הנסים שמיועדים לפיתוח בתוכנית האסטרטגית) ב-19 ערים, במקומות שהחברה מגדירה כ-Prime Location. מימוש עתודות הבניה יתבצע על-ידי המשך עיבוי ופיתוח של פארקים ומתחמי הייטק קיימים ושדרוג מתחמי תעשיה ולוגיסטיקה וותיקים והצפת ערך בהם, באמצעות מימוש הזכויות הקיימות ויצירת זכויות בניה נוספות, המהוות פס ייצור רחב של נדל"ן איכותי במקומות PRIME LOCATION.
בתחום ההייטק, גב-ים תמשיך ותיזום באזורי הביקוש נדל"ן מניב אשר ישמש את תחום ההייטק והמשרדים, בהיקפים נרחבים, על מנת לאפשר לחברה ליתן מענה לביקושים הקיימים והצפויים בהמשך, בין היתר לחברות טכנולוגיה בינלאומיות, TIER1.
החברה העמידה במוקד פעילותה הקמת פארקים עסקיים-אקדמיים, בשיתוף פעולה על מוסדות ההשכלה הגבוהה המובילים בישראל. זו הבשורה הבאה - שותפות אסטרטגית, שמחברת בין כח האדם הטכנולוגי האיכותי ביותר לחברות הטכנולוגיה המובילות בעולם, ה- CUTTING EDGE בפארקי ההייטק. החברה תעמיק משמעותית פעילות זו, הכוללת בין היתר את שיתופי הפעולה עם האוניברסיטה העברית בירושלים, אוניברסיטת בן-גוריון, מכון ויצמן ואוניברסיטת חיפה.
גב-ים תמשיך לפעול במטרופולין תל-אביב ובמרחב הרצליה. בימים אלו יוזמת גב-ים שני פרויקטים גדולים בתל-אביב (תוה"א2) וקמפוס חדש בהרצליה, המיועד לחברת טכנולוגיה גדולות בשטח כולל של כ-160 אלף מ"ר, בהשקעה של כ-2.1 מיליארד שקל (חלק החברה).   
בתחום הלוגיסטיקה והתעשיה, החברה תפעל בשנים הקרובות להרחבת פעילותה, כאשר היעד הוא הכפלת היקף הנכסים המיועדים לתחום זה. החברה מעוניינת להרחיב את בסיס הלקוחות שלה באמצעות הקמת קריות ממשלה חדשות, דוגמת קריית הממשלה המוקמת בימים אלו בפארק גב-ים חולון, ומרכז הסייבר הלאומי בפארק גב-ים נגב. 
אבי יעקובוביץ, מנכ"ל גב-ים אמר: "הביקושים להקמת מרכזי פיתוח מצד חברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם, בתוך המכלול של ישראל כמעצמה טכנולוגית מובילה, ובמקביל הביקושים הגוברים להון האנושי האיכותי שמהווה את ראש החץ של חברות ההייטק נמשכים בעוצמה רבה.
"גב-ים פוגשת את הביקושים ומהווה שחקן מרכזי, בין היתר בפארקי ההייטק המובילים במדינה, לרבות הפארקים האקדמיים, בשיתוף מוסדות ההשכלה הגבוהה, במטרופולין תל-אביב ומרחב הרצליה.
"גב-ים מסכמת את שנת 2021 עם תוצאות שיא, המשדרות המשך צמיחה וגידול, והאצה משמעותית בפעילות הייזום האינטנסיבית. במקביל לפרסום הדוחות לשנת 2021, פרסמה גב-ים תכנית אסטרטגית ל-6 השנים הבאות, תכנית אינטנסיבית, שמותחת את הפעילות היזמית של החברה לגבולות גזרה חדשים, בקצבים מהירים, ותמשיך להציב את החברה כמובילת שוק בתחום הנדל"ן המניב בישראל.
"הצמיחה האינטנסיבית של גב-ים תיעשה תוך התמקדות בפעילות הליבה של החברה- ייזום נדל"ן מניב, ובפעילות סינרגטית, הכוללת, בין היתר, כניסה לתחום חוות השרתים והקמת מתקנים פוטו-וולטאים. החברה תאיץ משמעותית את פעילות הייזום שלה ותיזום 25 פרויקטים מניבים בהיקף של כ-770 אלף מ"ר, בהשקעה של כ-7.7 מיליארד שקל, אשר יניבו עם השלמתם ואכלוסם, כ-635 מיליון שקל בשנה (חלק החברה).
"עם השלמתם של הפרויקטים עד שנת 2027, הכנסותיה השנתיות של החברה יסתכמו בכ- 1.1-1.2 מיליארד שקל, ה-FFO המיוחס לבעלי המניות יסתכם בכ- 720-790 מיליון שקל ומצבת השטחים המניבים של החברה תעמוד על כ-1.8 מיליון מ"ר. החברה מסכמת שנה של פעילות ענפה, עם תוצאות שיא, ומעמידה לעצמה יעדים מאתגרים להמשך צמיחה בשש השנים הבאות". 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה