השוק

אקוואריוס יוצאת בהנפקה פרטית ל-TPR היפאנית בפרמיה של 50%

TPR היפאני היא שותפה אסטרטגית של אקוואריוס והיא אמורה לסייע לחברה להחדיר את הגנרטורים שלה לשוק היפני; מניית אקוואריוס מזנקת בבורסה בכ-13%
ניצן כהן | 
אריאל גורפונג (צילום רמי זרנגר)
אקוואריוס הישראלית יוצאת בהנפקה פרטית של מניות לחברת TPR היפנית. אמנם מדובר בסכום נמוך של 5 מיליון דולר בלבד, אך מה שחשוב כאן זה הפרמיה שתשלם TPR על מחיר המניה בבורסה (44%) והעובדה שבאמצעות המעבר של TPR משותפות אסטרטגית למצב של בעלת מניות, יסייע לחברה לחדור מהר יותר ועמוק יותר לשוק היפני.
TPR היפנית, היא למעשה יצרנית בינלאומית של מערכות הנעה לרכבים וחלקי מנועים, ואחת משותפותיה האסטרטגיות של אקוואריוס. ההנפקה הפרטית ל-TPR תתבצע לפי מחיר של 32.66 שקל למניה, כשההקצאה תהיה של 489,284 מניות. 
 
ההשקעה של TPR באקווריאוס אמורה להיות השקעה ראשונה כשהחברה הודיעה ש-TPR תשקול השקעה נוספת בחברה, לרבות בחברת הבת אקוואריוס יפן. בנוסף, יבחנו שתי החברות לחתום על הסכמי ייצור על פיהם, בין היתר,  TPR תייצר את מוצרי החברה ביפן.     
נזכיר כי בנובמבר 2021 דיווחה אקוואריוס שקיבלה הזמנה ראשונה בהיקף של 5 מיליון אירו לגנרטורים החדשניים שפיתחה החברה המבוססים על הטכנולוגיה של המנוע הליניארי של החברה. ההזמנה התקבלה לאחר שהשלימה סדרת ניסויי שדה, כאשר אספקת הגנרטורים תתבצע בשלבים החל מאוקטובר 2022 ועד לסוף 2023. הלקוח הוא טכנואלטרה האיטלקית, הפועלת בתחום אספקת מערכות חשמל וגנרטורים למגוון רחב של שווקים, לרבות שוק הטלקום.
אקוואריוס הקימה חברת בת ביפן במטרה לקדם ולחזק את הקשרים מול שותפיה הקיימים של החברה ביפן, ביניהם חברת מוסאשי (חברה ציבורית יפנית בבעלות חלקית של קבוצת הונדה מוטורס). החברה ביפן תסייע ליצירת שיתופי פעולה אסטרטגיים עם שחקני מפתח באסיה ותקדם הזדמנויות עסקיות נוספות בשוק היפני.
אקוואריוס פיתחה מנועים קטנים לייצור חשמל בעלי טכנולוגיה מעניינת מוגנים ב-20 פטנטים בארה"ב ומחוצה לה.
המנוע של אקוואריוס הוא למעשה גנרטור קטן וקל עם חלק נע אחד בלבד, בעל הספק ונצילות גבוהה מאוד שאמור בסופו של יום להפוך ליחידות כוח למשאיות, פתרונות הנעה תעופתיים, ימיים וביטחוניים ומאריכי טווח לשוק הרכב. 
אריאל גורפונג, מנכ"ל אקוואריוס: "השקעת TPR בחברה היא הבעת אמון משמעותית בפעילות החברה ובהתפתחותה האסטרטגית, TPR  שחקנית מובילה בתעשיית הרכב המתמחה בחלקים למנועים. בהמשך למערכת היחסים העסקית שנוצרה עימה, TPR תסייע באמצעות מעמדה וקשריה לקידום פעילותנו בעולם וביפן בפרט. במקביל, אנו ממשיכים לקדם ולבחון שיתופי פעולה עם שחקנים אסטרטגיים משמעותיים נוספים בשוקי היעד של אקוואריוס עם פיתוחי החברה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה