השוק

איחוד האמירויות בהשקעת ענק של 10 מיליארד בחברות ישראליות

לאחר הביקור הרשמי של הנשיא הרצוג בנסיכות המפרץ, באבו-דאבי הכריזו רשמית על הפשרת קרן ההשקעה שהוקמה להשקיע בחברות בשוק הפרטי בישראל
מערכת ice |  1
דובאי איחוד האמירויות (צילום freegoodphotos)
ביקורו של נשיא המדינה יצחק הרצוג באיחוד האמירויות הביא בשורה משמעותית בתחום הכלכלי. בנסיכות המפרץ אמרו לנשיא הרצוג כי הם מתכוונים לממש את ההבטחה שלהם להשקיע 10 מיליארד דולר בחברות ישראליות, לאחר שהיא הוקפאה עקב המצב הפוליטי הסבוך בארץ.
ההבטחה ניתנה לראש הממשלה הקודם בנימין נתניהו, ע"י יורש העצר מוחמד בן זאייד, שנתן את מילתו על הבאת קרנות השקעה אמירתיות לישראל, שישקיעו בסה"כ כ-10 מיליארד דולר בחברות בשוק הפרטי בישראל. הקרן הראשונה שתיכנס לשוק הישראלי בהשקעה של 2 מיליארד דולר, היא קרן ADG מקבוצת ADQ. הקרן מבקשת להשקיע כבר השנה 200 מיליון דולרים בחברות ישראליות, וסכום דומה בכל שנה בעשור הקרוב. כך פורסם ב'גלובס'.
לאחר סיומו (לבנתיים) של הסחרור הפוליטי בישראל, הגיעו לשם שר החוץ יאיר לפיד ואחריו ראש הממשלה בנט והנשיא הרצוג, מה שבאופן סופי נתן אור ירוק להפשיר את המהלך. בנוסף, ללא קשר לאותה קרן, הממשלה אישרה לפני כמה שבועות הקמת קרן השקעות משותפת עם האמירויות בהיקף של 30 מיליון דולר בשנה עבור מחקר ופיתוח מתקדמים בחברות ישראליות.
 
יו"ר קרן ADG, פריס חמיד טרייס מזראווי, נפגש עם כמה מחברי המשלחת הישראלית שהתלוותה לנשיא הרצוג ואיתו בכירים בתעשייה ובמסחר של הנסיכות. בפגישות דנו הצדדים על סיוע ישראלי מגופים מרכזיים להכוונה נכונה של ההשקעות שמגיעות מהאמירויות.
כזכור, במרץ בשנה שעברה פורסמה באיחוד האמירויות ההכרזה על הקמת הקרן המשותפת, שעיקר עיסוקה יהיה בהשקעות בחברות ישראליות בתחומי האנרגיה, תעשייה, תשתיות ושימוש במים, חלל, בריאות ואגריטק. בהודעת האמירויות נאמר שהקרן תפעל במגזר הפרטי ולא הממשלתי, ושהיא תיישם את המטרות של הסכמי אברהם - שותפויות וחיבורים בכל תחומי החיים ולרווחת אזרחי המזרח התיכון, ולקידום החברתי כלכלי של האזור.
"הקרן מסמלת את הרוח של הסכמי השלום שנועדו לשפר את רווחתם של תושבי האזור", אמרו האמריתים. בהסכמי אברהם סוכם על הקמת קרן משותפת בהיקף של 30 מיליארד בהשקעה של הממשל האמריקאי, האמירויות וישראל עם מדינות נוספות שיצטרפו בהמשך. אולם, הקרן הזו לא הוקמה, ולאחר חילופי השלטון בוושינגטון, המהלכים להקמתה הוקפאו. בדיקה במשרד החוץ של ישראל העלתה שוושינגטון הודיעה לירושלים שפעילות הקרן נבחנת מחדש.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    וקרדיט לגלובס ולי על הסקופ לא יודעים לתת???? (ל"ת)
    דני זקן 02/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור