השוק

או.פי.סי אנרגיה נערכת להרחבת הפעילות בישראל: כמה יושקע במהלך?

ורידיס תזרים 425 מיליון שקל ואת חלקה (20%) בתחנת הכוח רותם בתמורה ל-20% ממניות חברה חדשה שתרכז את כלל פעילות החשמל של אופיסי בישראל. החברה החדשה תתמקד בייצור ואספקת חשמל ותהיה הבעלים של 100% מתחנות הכוח במישור רותם, חדרה, צומת, שורק 2, תחנות מפעליות
מערכת ice | 
גיורא אלמוגי מנכ"ל או.פי.סי (צילום אתר החברה ו-CPVFAIRVIEW)
חברת או.פי.סי אנרגיה בניהולו של גיורא אלמוגי, פועלת לשינוי מבני בפעילותה בישראל על מנת לפשט ולייעל את מבנה הפעילות, ולהגדיל את הסינרגיה בין כלל פעילויות החברה בישראל. החברה מדווחת היום על מו"מ לעיסקה עם חברת ורידיס, המחזיקה בכ-20% מהחברות הבנות או.פי.סי רותם ואיי.ג'י.אס רותם (חברות רותם).
על פי תנאי העיסקה המתגבשת, תקים או.פי.סי אנרגיה חברה בת חדשה, אליה תועברנה כל פעילויותיה בישראל, לרבות תחנות הכוח והזכויות השונות במישור רותם ובחדרה, תחנת צומת וכן פעילויות נוספות כגון מתקני ייצור בחצר הצרכנים, פעילות אספקת חשמל וירטואלית, אחזקותיה בחברת ג'ינרג'י, הפועלת בתחום עמדות הטעינה לרכבים חשמליים ועוד.
 
במסגרת העיסקה, תקצה או.פי.סי אנרגיה לחברת ורידיס 20% ממניות או.פי.סי ישראל. זאת, תמורת העברת מלוא מניות ורידיס בחברות רותם לאו.פי.סי ישראל וכן תמורת תשלום במזומן של כ-425 מיליון שקל. העיסקה מתבצעת לפי שווי של של 4.5 מיליארד שקל לחברות רותם. בהתאם לאמור, במועד השלמת העסקה או.פי.סי אנרגיה תחזיק ב-80% מאו.פי.סי ישראל.
השלמת העיסקה תאפשר סינרגיה גבוהה ויעילה יותר בין הפעילויות השונות של או.פי.סי ישראל, תאפשר תפעול איכותי ויעל יותר מול לקוחות החברה ברחבי ישראל, וכן תספק מקורות מימון להמשך צמיחה החברה. יצויין כי השלמת העסקה כפופה לבדיקת נאותות ומותנית בהשלמת תנאים מתלים ואישורים.
במקביל לאחזקותיה בישראל, מחזיקה או.פי.סי אנרגיה את חברת CPV האמריקנית שנרכשה אשתקד, ומתמחה, בין היתר, בייזום, הקמה והפעלה של פרויקטים שונים בתחומי האנרגיות המתחדשות, לרבות סולארי ורוח, במספר אזורים בארה"ב. או.פי.סי אנרגיה מחזיקה בכ-70% מחברת CPV.
גיורא אלמוגי, מנכ"ל או.פי.סי אנרגיה: "אנו נמצאים בעיצומה של מהפכת האנרגיה הנקייה בישראל. השנים הקרובות יהוו אתגר עצום למשק האנרגיה אשר חייב להמשיך ולספק חשמל באופן רציף תוך הפסקת השימוש בפחם וכניסה מאסיבית של רכבים חשמלים. רק בשבוע שעבר נשבר שיא ביקוש של כל הזמנים, כמעט 15 אלף מגוואט כאשר למעלה מ- 4,000 מגוואט עדיין הגיעו מפחם. משק החשמל יזדקק בשנים הקרובות לאמצעי ייצור יעילים בהיקף של אלפי מגוואטים נוספים שיגיעו מגז טבעי ואנרגיה מתחדשת תוך שימוש נרחב באגירה וניהול ביקושים. משנת 2010 אופיסי מובילה את מהפכת האנרגיה הנקייה בישראל ומספקת חשמל באופן אמין וכלכלי ללקוחות שלה".
"לאופיסי אמצעי יצור פועלים ובשלבי הקמה של כ-1,200 מגוואט, ואנו נערכים לצמיחה משמעותית מעבר לכך בשנים הקרובות. העסקה המתגבשת עם חברת ורידיס תזרים מקורות נוספים לפעילות שלנו ותאפשר המשך צמיחה מואצת תוך יצירת מבנה בעלות פשוט שמאפשר לפעול כיחידה עסקית אחודה ולמקסם את הסינרגיה הגלומה בנכסים. אנו שמחים לצרף את ורידיס, שותפתנו הוותיקה בתחנת הכוח במישור רותם, כשותפה בכלל עסקי או.פי.סי בישראל, ופועלים להמשך פיתוח הפרויקטים השונים בישראל והבטחת צמיחתה העתידית".
אילן בן סימון מנכ"ל ורידיס: "אנו רואים בעסקה זו, הזדמנות עסקית משמעותית וסינרגטית להרחבת פעילותנו בתחום האנרגיה והחשמל בישראל וביסוס מעמדנו בתחום, עם החזקה בחברה אשר עתידה לייצר חשמל בהיקף של כ-1,200 מגוואט עד סוף שנה הבאה. אנו מאמינים כי הרחבת השותפות האסטרטגית המוצלחת שלנו עם או.פי.סי אנרגיה שהינה שחקן משמעותי בתחום החשמל והאנרגיה תמשיך לתרום ולייצר ערך לבעלי המניות שלנו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה