השוק

סקר המשקיעים של UBS: כ-10% מתיק ההשקעות מחפש הזדמנויות

סקר המשקיעים הבינלאומי של ענקית הפיננסית השוויצרית, UBS, מגלה ש-10% מתיק ההשקעות הבינלאומי "יושב" על מזומן וממתין להזדמנות להיכנס לשוק; הסקטורים אליהם לוטשים עיניים המשקיעים: טכנולוגיה ורפואה
ניצן כהן | 
וול סטריט (צילום pixabay)
סקר המשקיעים הבינלאומי של ענקית הפיננסים השוויצרית, UBS מגלה שהמשקיעים ברחבי העולם חולקים את אותם החששות ואלה הם האינפלציה והריבית. בשני המקרים האלה מזהים המשקיעים (ובצדק) עלייה בסיכון ל-wall street ול-main street.
על רקע האינפלציה ועליית הריבית, המשקיעים ממתינים "להזדמנות המתאימה" להשקיע בענפים כגון בריאות וטכנולוגיה, בעוד שבעלי עסקים מעוניינים לגייס עוד עובדים ולהשקיע יותר. האינפלציה ועליית שערי הריבית הן רק חלק מהדאגות העיקריות של משקיעים עתירי הון ברחבי העולם.
 
הסקר, בחן 3,000 משקיעים ו-1,200 בעלי עסקים ב-15 שווקים. המשקיעים העלו חשש מהעלייה במחירי הסחורות, הבנזין והאנרגיה שגורמים לחשש, ורבים מהם סבורים שהאינפלציה המתגברת צפויה להימשך יותר מ-12 חודשים.
למרות שהאופטימיות הכלכלית דעכה מעט, המשקיעים עדיין מרגישים ביטחון ביחס לשוקי המניות בששת החודשים הבאים, ורבים מהם מזהים הזדמנות לקחת הלוואות ולערוך שינויים בתיקי ההשקעות שלהם.
עוד עולה מהסקר כי שני שלישים מהמשקיעים מחזיקים יותר מ-10% מתיק ההשקעות שלהם במזומן, מחציתם טוענים שהם "ממתינים להזדמנות המתאימה" להשקיע. אם וכאשר הם יחליטו להשקיע, שישה מכל עשרה משקיעים רואים בטכנולוגיה (63%) ובבריאות (59%) מגזרים אטרקטיביים ביותר.
"היות והשלכות הקורונה צפויות להשפיע על תעשיית הבריאות עוד שנים רבות, ולאור התזוזה לכיוון של עולם דיגיטלי יותר, משקיעים מזהים הזדמנויות נוספות בענפים אלו"  אמר איקבל חאן, נשיא UBS אירופה, המזרח התיכון ואפריקה, ונשיא-משותף של UBS Global Wealth Management. "עם זאת, בהינתן רמות האינפלציה הגבוהות והעליות בשערי הריבית הנראות באופק, המשקיעים ממתינים לרגע המתאים כדי שהכסף שלהם יישא תשואה"
בעלי עסקים עדיין חשים ביטחון בעסקיהם ב-12 החודשים הקרובים, למרות שהם מזכירים את מגפת הקורונה, העלייה במחירי חומרי הגלם והגדלת המיסוי על עסקים כגורמים מדאיגים. 44% מהם מעוניינים גם לגייס עובדים חדשים, וכמעט חצי מעוניינים להשקיע יותר בעסק שלהם. יתרה מכך, עסקים משנים את המודלים התפעוליים המסורתיים שלהם במטרה לעמוד בדרישות העובדים. 69% מציעים לעובדיהם גמישות מוגדלת בשעות העבודה, ו-67% מגדילים את גמישותם בנוגע למיקומים שבהם יכולים עובדיהם לבצע את עבודתם.
מגפת "ההתפטרויות" שבאה בעקבותיה עודדה בעלי עסקים להתאים את עצמם לסביבה הנוכחית ולשנות את נקודת המבט שלהם ביחס למקום העבודה," אמר טום נרטיל, נשיא UBS Americas ונשיא-משותף של UBS Global Wealth Management. "באמצעות היועצים שלנו אנו יכולים לנצל את התובנות של Chief Investment Office ושל מגזר הלקוחות בעלי העסקים שלנו כדי לעזור לבעלי עסקים לנווט בתקופה סוערת זו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה