השוק

סולגרין וסינרג'י מתמזגות לאחת מחברות האנרגיה הגדולות בישראל

החברה הממוזגת תחזית הנכסים שכוללים 2.5 ג'יגה וואט מהם 500 מגה וואט בהקמה ולקראת הקמה; המיזוג יתבצע באמצעות הקצאת מניות של החברה הממוזגת ותשלום של 50 מיליון שקל
ניצן כהן | 
מימין: תום שפרן, מנכ"ל סולגרין וגל בוגין, יו"ר סולגרין (צילום אייל טואג, unsplash)
סולגרין וסינרג'י חתמו על מזכר הבנות לקראת מיזוג בין שתי החברות, מה שיהפוך את החברה הממוזגת לאחת מחברות האנרגיה המתחדשת הגדולות בישראל. החברה הממוזגת תחזיק בנכסים בהיקף של כ-2.5 ג'יגה-וואט – מתוכם למעלה מ-500 מגה וואט של נכסים מניבים בהקמה ולקראת הקמה.
במסגרת העסקה סולגרין תרכוש את מלוא מניות סינרג'י כנגד הקצאת מניות בחברה הממוזגת, ביחס של 32.8% סינרג'י ו-67.2% סולגרין, וכן תוסיף תשלום במזומן של 50 מיליון שקל.
 
סינרג'י עוסקת בתחום האנרגיה המתחדשת בישראל וביוון, לכל אורך שרשרת הערך, ומחזיקה בצבר פרויקטים של כ-850 מגה וואט בשלבים שונים;
עבור ג'נריישן קפיטל, בעלת השליטה בסולגרין (50.6%) מדובר עסקה שלישית מתחילת השנה ובתוך פחות מחודש, זאת אחרי עסקת רכישת השליטה בקממ, הכנסת שותף מוסדי בחברת GES ורכישת מניות שי כץ, השותף של הקרן בחברת "בון תור", יחד עם משקיע נוסף.
ארז בלשה, מנכ"ל ומייסד ג'נריישן קפיטל: "אנו שמחים על ההזדמנות לאיחוד בין סולגרין לסינרג'י היות ומדובר בחברות המשלימות זו את זו ומקיימות ביניהן סינרגיה. סינרג'י מביאה עמה נכסים בהיקף נרחב בסגמנטים ייחודיים  המהווים את חוד החנית של העולם הסולארי וזאת לצד יכולות ייזום משמעותיות, יכולות הקמה ותפעול, בארץ ובחו"ל, בכלל הסגמנטים ובפרט בתחום הדו-שימוש המהווה כ-80% מהצמיחה השוק המתחדשות.
"אנו מאמינים כי היתרונות הגלומים בעסקת הרכישה ימצבו את החברה הממוזגת כמובילה בתחומה, עם יכולות מקצועיות, נכסיות ופיננסיות מהשורה הראשונה בישראל לצד פעילות מלאה ועמוקה בכל מרכיבי שרשרת הערך אשר תתמוך בהמשך צמיחתה המואצת".
גל בוגין, יו"ר סולגרין: "העסקה מבססת את מעמדה של סולגרין כחברה יזמית בינלאומית מובילה בתחום האנרגיה המתחדשת הפועלת בכל מרכיבי שרשרת הערך, ובעלת פורטפוליו נכסים משמעותי ומגוון. השלמת העסקה תרחיב ותגוון את מצבת הנכסים ותספק לסולגרין יכולות משמעותיות, תוך ניצול יתרונות לגודל בייזום, הקמה ותפעול, גיוון מקורות המימון, חיסכון בעלויות רכש ועוד. אנו רואים פוטנציאל לסינרגיות רבות עם סינרג'י ומכפיל כוח של ממש בחיבור בין החברות שיתמוך בהאצת צמיחתנו בשנים הבאות והצפת ערך לבעלי המניות".
אביעד מור, מנכ"ל סינרג'י אנרגיה מתחדשת: "אני מברך על שילוב כוחות בין סינרג'י לסולגרין. סינרג'י פועלת בתחומים בעלי פוטנציאל צמיחה ורווחיות משמעותיים הנושקים ומשלימים לתחומים בהם עוסקת חברת סולגרין. החיבור בין החברות יחזק ויגדיל את הפעילות המשותפת בתחום האנרגיה המתחדשת ויאפשר להן להגביר את קצב הצמיחה בתחום ולהרחיב את הפעילות הבינלאומית".
סולגרין, נמצאת בשליטת קרן התשתיות והאנרגיה ג'נריישן קפיטל. בעלי מניות סינרג'י יצטרפו לדבוקת השליטה בחברה אשר השליטה האפקטיבית בה תהיה בידי ג'נריישן קפיטל.
סולגרין היא חברת אנרגיות מתחדשות בינלאומית עם צבר נכסים בהיקף של כ-1.8 ג'יגה ואט מותקן, עוסקת בייזום, פיתוח, מימון, הקמה, תפעול ותחזוקה של מתקנים לייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות באמצעות טכנולוגיה פוטו-וולטאית ומכירת החשמל המיוצר במתקנים אלו. החברה פועלת בארה"ב, ישראל, איטליה, גרמניה ויוון.
סינרג'י, שהוקמה בשנת 2017, היא שחקן משמעותי בתחום האנרגיה המתחדשת והיא פועלת בישראל (בתחום הסולארי) וביוון (בתחום אנרגיית הרוח). החברה, שנחשבת לחלוצה ופורצת דרך בתחומה, פועלת לכל אורך שרשרת הערך – החל משלב ייזום הפרויקטים ופיתוחם, דרך שלב ההקמה ועד שלב ההפעלה והתחזוקה. לסינרג'י צבר פרויקטים בהיקף כולל של כ-850 מגה-וואט בשלבים שונים.
בתחום הייזום ומכירת חשמל עוסקת סינרג'י בייזום והחזקה לטווח ארוך של מערכות פוטו-וולטאיות, כאשר עיקר פעילותה של סינרג'י הינו בתחום הדו-שימוש, בהתקנת מערכות על גבי גגות, מאגרי מים, קירוי חניות, חניונים וקרקעות, המייצרות חשמל המוזרם לרשת החשמל הארצית או לשימוש מקומי של צרכנים שונים.
לסינרג'י שיתופי פעולה משמעותיים עם חברות וארגונים מובילים במשק (כפי שפורסם בעבר: אלביט מערכות, מקורות, חוף הכרמל וכו') ליזום מערכות אנרגיה מתחדשת, מכירת חשמל פרטית, ניהול צריכות ה חשמל, אגירת אנרגיה וכו' ובנוסף זכתה בהליכים משמעותיים של רשות החשמל בתחום המאגרים (מערכות צפות) וגגות בהיקפים משמעותיים. כמו כן החלה החברה בפעילות ייזום בתחום הרוח, האגירה המערכתית והביו-גז.
בתחום ההקמה, התפעול והתחזוקה, עוסקת סינרג'י בפעילות הקמה, תפעול ותחזוקה של מערכות פוטו-וולטאיות בישראל המוחזקות על ידה. לסינרג'י מערך הנדסה ותפעול פנימי, הכולל בין היתר יכולות גבוהות בתחום הרישוי, התכנון, הרכש והלוגיסטיקה, הקמה וניהול שוטף של פרויקטים ושירותי תפעול ותחזוקה לפרויקטים לאורך תקופת חיי המתקנים.
סינרג'י מחזיקה בכ- 19.5% מוולטה סולאר שהינה חברה ביצוע וייזום בתחום המערכות הפוטו-וולטאיות הקטנות והביתיות וכן בכ- 29.5% מ-Xfloat Ltd המפתחת מערכות עקיבה ליישום על גבי מערכות סולאריות צפות.
בדומה לסינרג'י, סולגרין, שבשליטת ג'נרשיין קפיטל, עוסקת בייזום, פיתוח, מימון, הקמה, תפעול ותחזוקה של מתקנים לייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות באמצעות טכנולוגיה פוטו-וולטאית ומכירת החשמל המיוצר במתקנים אלו. נכון להיום, לחברה נכסים מניבים בהספק כולל של כ-80 מגה-וואט; כ-232 מגה-וואט בשלבי הקמה ולקראת הקמה; וכ-1,443 מגה-וואט מותקן בשלבי ייזום שונים.
להערכת סולגרין, השלמת העסקה תהווה זרז משמעותי לביסוסה כחברה יזמית בינלאומית מובילה בתחום האנרגיה המתחדשת הפועלת באופן מלא ועמוק בכל מרכיבי שרשרת הערך, בעלת פורטפוליו נכסים משמעותי ומגוון, כאשר עם השלמת העסקה תחזיק סולגרין בצבר נכסים בהיקף כולל של למעלה מ-2.5 גיגה-וואט ומתוך כך צבר נכסים מניבים, בהקמה ולקראת הקמה העומד נכון למועד דוח זה על למעלה מ-500 מגה-וואט. כמו כן, צפויה סולגרין להחזיק לאחר השלמת העסקה בפורטפוליו מגוון בישראל ובחו"ל (בתחום הפוטו-וולטאי, אגירה ורוח).
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה