השוק

כמה כסף תקבלו? מה כוללת התכנית של ליברמן

התוכנית הכלכלית של שר האוצר אביגדור ליברמן וראש הממשלה נפתלי בנט אמורה להכניס לכל משפחה עובדת כמה מאות שקלים בכל חודש לחשבון הבנק ובמקביל להוריד את עלות סל המוצרים שיש לכל בית במעמד הביניים; אז כמה בדיוק יקבל כל אחד
ניצן כהן |  1
ליברמן בנט וברביבאי (צילום עמוס בן גרשום/ לע"מ)
התוכנית הכלכלית שפרסם אמש (רביעי) משרד האוצר כוללת שורה של צעדים שאמורים מצד אחד להגדיל את הנטו של כל עובד ומהצד השני להוריד מחירים של שורה של מוצרים שהמכס עליהם גבוה. כך או אחרת, ההטבות האלה אמורות להגיע לכיסה של כל משפחה עובדת וזה משמעותי.
 
עיקרי התוכנית הכלכלית:
- משפחות עם ילדים מגיל 6 עד גיל 12 יקבלו שני בני הזוג נקודת זיכוי אחת לכל ילד. המשמעות היא תוספת לנטו של 5,352 שקל לשנה לכל ילד באמצעות הפחתת תשלומי מס ההכנסה.
- סבסוד צהרונים לילדים ממשפחות עובדות בגילאי 3 עד 8 כשהמשמעות של זה עבור מי שמתגורר באשכולות 4 ו-5 הפחתת עלויות של 2,500 שקל לילד בשנה.
- תוספת של 20% למענק העבודה (עבור עובד שמרוויח פחות מ-6,200 שקל בחודש), כלומר תוספת שנתית ממוצעת של 800 שקל לכל עובד.
הצעדים שאמורים להוריד את יוקר המחיה:
- ביטול הבלו על פחם מה שיביא את מחירי החשמל לעלייה של 3.4% במקום 5.7%, כפי שתוכנן במקור.
- ביטול שורה של מכסים על מוצרים כמו בשר, דגים, טונה, מוצרי היגינה וכן הלאה. בשלב הראשון ביטול המכסים לא ישפיע על עלות סל הצריכה בישראל (בעיקר בגלל שהמלאים שנמצאים אצל היבואנים - כבר שולם המכס עליהם) אבל בשלב השני זה יגיע לכיס של האזרחים, גם אם לא במלואו.
אם כן, ניתן לראות שורה של צעדים שכולם מתנקזים למקום טוב - פחות מסים וזה מצויין. פחות מסים אומר פחות כסף לבזבז על אתנן פוליטי, חלוקת כסף למקורבים וכן הלאה. הצד השני של המטבע הוא יותר כסף לחשבון הבנק של מי שעובד ועלויות נמוכות יותר של צהרונים וסל המוצרים שנמצא בכל בית.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חורפיש
    ?????? 02/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סתומים ואוכלי חינם נמאסתם
    סגור