השוק

נמל אשדוד נלחם בפקקים: השקעה של מעל למיליארד שקל

נמל אשדוד ממשיך להיאבק בפקקים והודיע בימים אלו על סיום שדרוג רציף 21 בהיקף של יותר ממיליארד שקל, פעולה שנעשה בהמשך להארכת העסקה של 30 עובדים זמניים בתחילת ינואר. מנכ"ל נמל אשדוד: "יהיה מהרציפים החדישים ביותר בארץ שיאפשר קליטת אוניות תבואה  ומכולות"
אביחי דלאל |  1
נמל אשדוד (צילום פלאש 90/ יוסי זמיר)
נמל אשדוד סיים בימים אלה את חלקו השני של אחד הפרויקטים התפעוליים לשדרוג רציף 21. היקף ההשקעה ברציף 21 עומד על מעל למיליארד שקל וכולל שדרוג והעמקת הרציף, ביצוע התאמות בעורף, רכישת והעתקת מנופים ועוד. לפי נמל אשדוד, מדובר במהלך אסטרטגי משמעותי שנעשה במטרה לאפשר קליטת אוניות ענק, כחלק מההשקעות  הרחבות  שדירקטוריון החברה אישר וההנהלה ביצעה, במסגרת ההיערכות לתחרות הקרבה.
שדרוג חלקו המזרחי של הרציף, באורך של כ-320 מטר, הסתיים כאמור בימים האחרונים והוא החל לקלוט אניות גלנוע. האנייה הראשונה אשר חנכה את הרציף שייכת לחברת 'נפטון' ופורקת רכבים המיובאים מאירופה. נמל אשדוד האיץ את סיום העבודות בחלקו המזרחי במטרה להנגיש רציפים נוספים לפריקת אוניות במסגרת ההתמודדות עם העומס הגדול שפוקד את הנמלים בארץ ובעולם.
 
אורכו הכולל של רציף 21 הוא כ-850 מטר, ויאפשר לאניות מכולה גדולות, המגיעות לאורך של כ-400 מטר בעלות כושר נשיאה של עד 24 אלף מכולות, לפקוד את הנמל. השדרוג גם כולל את העמקת חלקו המזרחי של הרציף לעומק של כ-17.5 מטר וחיזוקו לנשיאת מנופים של 130 טון, וכן את העמקתו בחלקו המערבי לעומק של כ-16 מטר והתאמתו לקבלת אוניות גרעינים גדולות. היקף ההשקעה בהקמת מסוע גרעינים מתקדם וחדיש הכולל מדלה לגרעינים ולמוצרי גרעינים עומד על כ-300 מיליון שקל.
כזכור, בתחילת חודש ינואר האחרון נמל אשדוד הודיע כי חתם על הסכם עם הסתדרות העובדים על הסכם להארכת העסקת עובדים זמניים שחוזה העסקתם הסתיים ובכך גייס את המספר הגבוה ביותר של עובדים זמניים לסייע בהתמודדות עם העומס החריג. מדובר בהעסקה של 30 עובדים לתקופה של עד חצי שנה. זאת, כאשר העובדים שיבחרו יקבלו הכשרה משלימה לזו שעברו בעת קליטתם, ויתאפשר להם לבצע את כל תפקידי הסוור.
שיקו ז'אנה, מנכ"ל נמל אשדוד, ציין: "במסגרת הצעדים השונים שאנו נוקטים בכדי לסייע בפתרון המשבר, לצד הארכת העסקת העובדים הזמניים, האצנו פתיחת חלקו המזרחי של רציף 21 הנמצא בעבודות שדרוג לטובת קליטת אוניות נוספות. עם תום העבודות, רציף 21 יהיה מהרציפים החדישים ביותר בארץ שיאפשר קליטת אוניות תבואה  ומכולות, ויעמוד בסטנדרט בינלאומי מתקדם ביותר." 
לדבריו של ז'אנה, ההשקעה בפרויקט כוללת שדרוג קו המים לטובת הצבת מנופים בעלי יכולת הרמה משופרת ותשתית עגורנים בעלי יכולת הרמת שתי מכולות בו זמנית. העבודות צפויות להסתיים במהלך המחצית השנייה של השנה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חחח
    בן 02/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הנמל הסיני גורם לנמל ההסתדרות להזיע, כפיים??
    סגור